Morotsälskare
Min lilla cocker tjej är väldigt matglad och har en förkärlek för just morötter. Äter era hundar det morötter?
http://www.regret-nothing.com

Ja vår Cello äter morötter. Men hans stora passion är tomater
lägg fram en köttbulle och en tomat.. han väljer garanterat tomaten.
vi har vant honom vid grönsaker som godis.
Hans bukspottskörtel fungerar inte som den ska . så han går på specialfoder och medicin.. han får inte äta något extra fett utöver det som finns i maten, men grönsaker är ok.
tyvärr så medför detta att han får torr hud, och en enorm klåda.. men efter en pencillinkur så är han ok igen.
Veterinären rekommenderade oss oxå att testa Viakutan, en fettlösning man sprayar lite över maten.. den tål han än så länge.. och hans hud har blivit mycket bättre.
men som sagt .. grönsaker gillar han.. en tomat och han är helsåld

Ecko äter morötter, älppe, vindruvor och älskar mandariner.. =)
Äpplen är mums, vindruvor är inte så dumt heller.
Buskompisen Quila älskar vindruvor, som får rulla runt i munnen innan de avsmakas.
Min förra hund älskade allt som gick att äta.. ;) Haha..
Nero däremot är för tillfället för liten för allt sånt där.. ;) Får se längre fram.. :)
En fråga dock: Nero är ju 75% labbe.. Labbar brukar ju ha lätt för att gå upp i vikt, tydligen, men hur är det med morötter, äpplen och andra grönsaker/frukter? Kan man ge honom det ibland, när han blir äldre, för det lär han väl inte gå upp i vikt av, eller? :P
Min akita är helt galen i bananer istället. Går inte att ha dem framme. För ett tag sen åt hon upp tre stycken som råkade ligga framme på bordet. (=
#6 - Hehe.. Okej.. :) Joo.. Han är verkligen intresserad av mat.. ;)

Angående vindruvor så har jag hört att de inte är nyttigt för hunden att äta det, eller russin. Många klassar det i klass med lök. Minns inte exakt vad det var, men kanske nåt att tänka på om man har en hund som gillar det.
Frukt & grönt är jättenyttigt godis om man lätt går upp i vikt! :)
jag har hört att vindruvor är helt ofarliga.. däremot har jag hört att bananen inte är bra för hundar.. men alla säger väl olika kanske..
Vindruvor ger gaser i magen.
#9 Äpplen är inte heller bra egentligen, inte färska i alla fall, då de är "för starka" för magen eller nåt i den stilen.. Har bitarna legat framme ett tag och blivit bruna däremot så är det inte lika illa. :) Men allt går ju bra i måttlig mängd. Så små bitar nån gång ibland ska inte vara nån som helst fara. :)
Mexx älskar i alla fall äpple, banan, vindruvor och annat. Han har faktiskt även ätit citron en gång.. Fast det var när han var mindre, nu har han blivit lite mer kräsen. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vad jag har hört så verkar det som att det finns något ämne i vindruvan/russinet som påverkar lever/ njurarna (?) negativt. Detta är så nytt att de inte vet VAD exakt det är, men veterinären avrådde mig från att forsätta ge russin som belöning till min allergiska hund. Från början hade vi fått tips om russin av vetten! Så av den anledningen så låter iaf jag bli att ge det till dem!
Sen så kan självklart vissa frukter ge både gaser & lös avföring för vissa hundar, medans andra hundar tål det fint. :) Min Gimli som är jättekänslig för foderförändringar & stress & lätt blir lös i magen tål de flesta frukter & grönt i rejäla mängder utan att det påverkar hans mage