Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1941 ggr
imilija
0

frågor om färskfoder.

jag tänkte efter allt jag läst om färskfoder byta till det för min hund men kan inte bestämma vilket jag ska välja.

vilka sorter har ni gett era hundar?

jag kan tillägga att jag har en 6månaders sher pei-rottis-kangal, motioneras och tränas på medel nivå, promenader och vadragslydnad alltså.

han äter och bajsar normalt och verkar alltså inte vara känslig eller allergisk för något speciellt.

tips på sort som kan passa min hund?

tack på förhand allihopa :)

SaraC
0

Jag ger Klass. Ger Normal, som passar de flesta hundar i olika åldrar. Är supernöjd med fodret, det enda min kräsne gubbe slukar så fort man ställer ner det och dessutom tycker jag det är ett bra foder. Det står mycket nyttigt på hemsidan, de har bra service också - skickade en fråga angående utfodringen förut och blev uppringd samma dag av dem.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annarex
0

jag ger färskfoder ifrån Fodax, superbra foder verkligen :)

Zebben
0

Å jag ger Bravo Färskfoder och är jättenöjd. Glad Så nu har Du fått 3 olika rekommendationer för att göra saken lättare… Flört

SaraC
0

Jag tror flera av färskfodren är relativt likvärdiga. Att jag valde just Klass berodde på att det är absolut enklast för mig att få tag på här där jag bor. Jag slapp fundera på vilket Flört

Zebben
1

#4 Å jag slutade med klass för att deras förpackningar är så jobbiga tycker jag. Lättare med bravo som är format som burgare och går snabbt att tina upp i rätt mängd och är lätta att hantera.

Klass ska man ju ta bort plasten runt innan den tinas upp för att enligt tillverkarna bibehålla näringsämnena osv. Det blev ju ännu jobbigare, så även om fodret är bra så gick jag över till Bravo.

Min får ju inte färsfoder som helfoder utan jag ger Orijen som bas.

SaraC
0

#5 Ja, de är dryga. Jag brukar inte alltid tina utanför förpackningen, ibland kommer jag inte ihåg det i tid Oskyldig 

Bravo och Nordic finns inte här, Fodax går att få tag på men då måste jag ta mig ca 1 mil hemifrån när jag är utan bil så det blir för drygt.

Jag ger det inte heller det uteslutande som helfoder.

Jonna75
0

Jag använde Fodax till min Schäfer då hon fick konstaterat foderallergi, jag tyckte väldigt bra om det fodret, sen behövde jag inte ta mig allt för långt för att möta upp foderbilen.

Det som var den stora nackdelen var ju att foderbilen itne kom så ofta, så man var ju tvungen att ha en stor frysbox bara för fodret. Nu vet jag itne hur det ser ut i daxläget med dom dock.

Klass har jag bara hört bra om och det är lättare att få tag på

Soffe
0

Jag har haft Nordic ett tag, men ska hämta Bravo nu efter helgen då det är billigare. Får se om det är lika bra, annars byter jag till Nordic igen. Tror inte att det ska va sämre än alla andra färskfoder iaf eftersom det kan användas som helfoder med allt som behövs i precis som ett torrfoder.

Eriiccaa
0

Jag andvänder Klass.
Mest är väl det för att mamma säljer det och mina hundar är besatta av det.

Karizma
0

Vi ger Bravo men ville igentligen ha klass men pga det blir lång resa för kunna köpa det samt att när vi väl var där  för köpa var det slut. Vart trött på "jaga" fodret så vi valde Bravo och det funkar kanonbra.

fridaas
0

Jag ger Nordic Bas till min hund då hon är väldigt kräsen och Nordic var det som jag hittade som var närmast, tycker det funkar jättebra även att 2kgs korvarna tar oändligt mkt plats i min lilla frys, men det kan jag stå ut med.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

rufsie
0

Hej! Jag ger Bravo + till båda mina hundar. Varför….Perfekt styckfrysta 8 stycken i en påse.

Lätt att ta fram ut frysen och tina. Fina pälsar o aldrig sjuka,

Båda hundarna gillar sitt foder massor trots att de ätit det i 5-år.

imilija
0

tack allihopa, nu har jag lite att välja på! :D