Liten hund sökes!
Hejsan!
Jag är på jakt efter en liten hund ras som är sprallig och man kan arbeta mycket med!Utställningar, agility och massor av lek.
Gärna förslag i olika pris klasser! Skriv gära ett ca pris på den ras du tipsar om :)
Här hemma finns redan en sto hund blandis mellan leonberger/bordercollie!
Vad är bästa att ta en tik eller hane när man har en tik innan?

Vi har visserligen en blandning, dvärgpudel/chihuahua, och jag älskar pudeln. De (som jag träffat) har varit glada och spralliga. Dom finns ju i alla storlekar, från stor till toy (liten). Jag tror Toy ligger på ca 12 000kr, som jag uppfattat det.
Huruvida det är bäst med en tik eller hane kan inte jag säga. Men borde inte vara bra med en tik till för att slippa strul vid löp? Överlåter frågan till någon med bättre och mer erfarenhet.
#1 dock så gillar inte min mor pudlar men jag har försökt övertala henne! En liten toy var det jag tänkte på från början :)
jag tänkte att om jag köper en tik kommer dem bli agressiva mot varandra vid löpe tid!

Dvärg schnauzer kanske? kostar 10-12 000

Pudel eller Shetland sheepdog?
- - - - - - - -
http://doolon.wordpress.com
finns en del raser du kan välja på tänkte många småhundar är spralliga o glad :) Pudel gillar allså inte din mor har hon då träffat och vart med Pudel? Tänkte många har fel syn på dessa och tror dom är gläffsiga småhundar men det är fel. Japanskspets är en trevlig ras med ganska så frisk ras sägs det bra på agility. Sen hade jag valt tik för slippa strul vid löp.

Släthårig foxterrier kanske, pigga och glada med mycket energi som passar till utställning, agility, viltspår, lydnad (till viss del i alla fall) :) Priset ligger på 8000-9000:- för renrasiga med stamtavla det finns dock en del som avlar på enbart jaktfoxar men om det är så så kan jag hjälpa till att hitta en passande kennel.

Amrikansk cocker spaniel jätte härliga och spralliga har en själv XD Hon är både agility freestyle och utställnings hund.. Med andra ord mycket motor i tösen..
DE brukar gå på allt från 5000-15 000
som #3 sa: dvärgschnauzer.
Har en här hemma och han är verkligen sprallig och glá! :) lär sig snabbt oockså. ska när han blir äldre börja träna agility! :DDom ligger ungefär på 10-12 000.
#5 jo hon blev biten av den i kinden :P
#5 jo hon blev biten av den i kinden :P