Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1958 ggr
[Mharya]
0

Hon fäller?

Vi har en liten eurasier tjej på snart 5 år (8 februari) här hemma som fick sin vinterpäls någongång i november/december. Men nu har hon börjat fälla när det är som kallast, det har hon gjort ett tag nu. Vad kan det bero på? Lilla Nellie kan är väl inte sjuk?

Mischa
0

Kanske det är varmt innomhus?

≧◔◡◔≦

trex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tik brukar fälla ca 4 mån efter löp, oavsett årstid.

OBS. bild när hon var valp.

[Empisen]
0

#2 Är det en västgötaspets? Förvånad Bedårande söt var den iallafall!

[Mharya]
0

#1: Nae, det kan det inte bero på eftersom vi bara har 15grader inne i huset. Brr… + att hon är ute på gården hela tiden.

trex
0

Ja, det är en västgöte. Väldigt trevlig hundras.Glad

[Empisen]
0

#5 Å, jag tycker om dom super mycket, en ras jag absolut skulle tänka mig ha! Glad

CarinaO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran Wilma som är en Golden har tappat nu ett tag så hon är jätteful i pälsen..men det är bara hon av våra tre hundar som har fällt nu..men hört kring min omgivning som har hundar att det är många som har fällt sitt hår nu..

Zandrinos
0

Våran labbe har fällt jättemycket, det gör hon efter varje löp, oberoende av årstid. Men däremellan fäller hon ingenting.

Tänk på att din hund fryser lättare nu när det är så kallt och hon har tappat mycket päls.

[Mharya]
0

Okej, så det är inget konstigt. Man ska intre kontakta veterinär eller nåt? För hon är ju fullt frisk annars. Vår hund är jätte päl,sig även när hon fällt så det är nog ingen fara. Men hon har endå på sig en liten kappa jag sytt åt henne. ;)

[Mharya]
0

Så det är inget konstigt med det eller? Man ska inte kontakta veterinär eller nåt, hojn är ju fullt frisk annars i  alla fall. Hon är väldigt pälsig även utan vinterpälsen, så jag trór inte kylan påverkar henne så mycket. Men hon har endå på sig en liten vinterkappa jag sytt till henne förra året. ;)

[Empisen]
0

Det kan inte vara så att ni bytt mat på sista tiden? Att det är maten som gör så hon tappar päls.. ;)

[Mharya]
0

Ojj, råkade skcika dubbelt. Det vart fel första gången.

Zandrinos
0

Du kan ge henne vetegroddolja i maten. Finns på Granngården och zooaffären.

[Mharya]
0

#13: Okejj, ska försöka få tag på det, ska köpa råttmat imorgon så får passa på. Men hur kan det hjälpa?