Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1388 ggr
[Cevdet]
0

Sårallergi hos barn?

Hej!

Vi har en 10 årig son, som nu i 3 omgångar fått småsår  på kroppen som blivit infekterade och blivit behandlade med antibiotika. Vi har ingen egen hund men vi har varit hundvakt. Han fick såren första gången strax innan vi fick första hunden (1 1/2 år sedan) som jag var dagmatte till ett år. Nu fram till jul hade vi en annan hund som bodde hos oss i 2 månader. Nu har vi ingen hund och tänker ha hundfritt. Doktorn säger att såren kan bero på husdjur. Sonen är testad och visar ingen pälsallergi,har dock lindrig förkylningsastma. Är det någon som har erfarenhet av detta, beror detta på hundarna? Eller är det bara en tillfällighet??  Vi har ju planerat att köpa egen hund, Shetland sheepdog, till sommaren. Vågar vi det? Vi längtar hela familjen efter en egen hund.

Tacksam för svar om andra har varit med om liknande.

Karizma
0

nja visar det ingen allergi på test så tror jag lite på det, men kan ha fel. Jag har en son som har samma som din förkylningsastma samt var allergisk mot pälsdjur växt bort den allergin mer eller mindre (har en mer allergivänlig hund). Men vad jag tycker det låter lite som kan det vara tvättmedel o sköljmedel min son fick klåda av flera st tvättmedel o sköljmedel. Passa även på kolla av lite vad ni har för schampo osv. Sen får han detta mer på vintern vår sommar höst lite väder kanske har med saken o göra med?

Det är som fiska lite men får gissa sig fram allt möjligt tänkbart men om detta bara kommer i samband med hund så låter det ju lite klurit iaf kanske ska ni testa som vi ha lite mer allergivänligare hund?

0,  OT fråga :) du som har en förkylningsastma på ditt barn har du märkt av att han blir värre när det är kallt ute? Sonen här blir värre när det vart -8 ute rätt torr luft ute.

Karizma
0

Kanske du vill få lite mer svar o tankar kring detta ger dig en Putt!

Ps  Cavdet du gör väl mycket för stackars hemlösa kissar? jag håller verkligen timmarna för Er som satsar på dessa hjälplösa små missar. ds