Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1495 ggr
ayotechnology
0

Bil

Hoppar era hundar in i bilen själva?
Hur tränar man så de gör det?

tsset
0

Japp, båda två.

Här har vi snarare fått träna på att inte hoppa in i bilen… de skulle bo där om de fick.

Men hur man tränar att hoppa in… ja, finns väl hundratals sätt men ett är ju att göra det intressant att hoppa in. Visa och lägga något kul i bilen. När hunden hoppat in efter den så får den ju det den vill ha, plus mer belöning.

[Hilo]
0

Yepp, båda två, utan problem.
Tiken hoppar in ändå, står det en bil med öppen dörr måste man hålla koll, annars sitter hon snart däri.
Bra skydd mot kidknappning Flört

cupcakes
0

Åh, det här är jag intresserad av! För Gibson är superduktig på att åka bil, men han vägrar hoppa in själv. Världens bästa leksak och världens bästa godis fungerar inte, han tittar på en som om man vore  dum så jag får alltid antingen lyfta upp först framtassarna och sen baktassarna eller så lyfter jag in hela honom direkt men han är ju ganska tung..

En gång har han satt upp framtassarna själv men inte mer och en enda gång har han hoppat in helt själv, och då var vi på ullared så han ville väl bara därifrån x)

Vad gör man? ^^

tsset
0

Man gör bilen superrolig. Även om man sen inte åker någonstans så ska det vara skitkul att just hoppa in och vara där. Får man inte in hunden så är det man erbjuder inte tillräckligt högt värrderat för hunden, eller så förstår den inte vad man vill. ELLER, så kan hunden inte hoppa in, pga att det gör ont eller att det är för högt. Sånt där med att hoppa får man ju ta gradvis, kan hunden inte hoppa över ett hinder i den höjden i vanliga fall kommer det inte gå in i bilen heller.

Steg för steg, massa träning och massa beröm. Beröm att hunden tittar in ett par gånger, att den sträcker in huvudet ett par gånger, att den lyfter en tass ett par gånger, eller hur det nu ser ut i ert fall. Steg för steg och belöningar, hitta en tillräckligt bra sådan för annars är det inte värt det!

Leorag
0

Njae hoppar gör han inte, bara ibland, men kliver in det gör han. Vet inte riktigt hur man tränar in det, jag brukade bara säga hopp upp/hopp in samtidigt som jag försökte locka in honom när han var yngre.

Karizma
0

Ja här älskar våran hund åka bil men vi tränar på att kunna ha öppen dörr sen och inte hoppa ut att hon ska stanna kvar.