Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 3319 ggr
Fridaaaa
0

Aktiviteter med hund

Vill gärna ha förslag & idée vad man kan träna med sin hund och vad man kan hitta på med sin hund utöver träningen =)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zickan
0

Utomhus älskar min kille att söka efter en träpinne. Den gnuggar man lite i kläderna eller låter honom bita lite på. Sedan får han sitta ned och jag gömmer den.
Kasta ut en massa godis så han får söka upp.

Inne kan man köra på en petflaska. Lägga godis i och hunden ska snurra ut godiset.

Toa rullar med godis är jätte kul.

Gömma saker inne som han ska hitta. Blir oftast snutte trasan, ende han verkligen vill hitta.

Vi har även tränat sedan han var valp att hämta en viss leksak som vi bara har och leker med ute eller kopplet. Då vill han gå ut.

Hans egen påhittade lek är att allt som inte är gott kan man gräva ned eller välta och gömma i mattan eller i mattes säng.. haha

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fridaaaa
0

Tack för tipsen! Vad har du för hund? *nyfiken*

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 en blandning på dalmatin, Tax och nakenhund. Väldigt smart, envis och svår att leka för sig själv.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fridaaaa
0

Ok Hehe ^^ =) adrig hört talas om en sån blandning =) själv har jag en sankt bernhard. väldigt aktiv och smart för att vara just den rasen.

Sandra
0

Vi gömmer korvbitar i barken på träd som vi går förbi. De sitter både högt och lågt så han tränar både nosen o bakbenen. På hundkursen satte vi korvbitar i en bit snöre o lät snöret sitta fast i en gren. Då måste hunden balansera på sina egna bakben för att få fatt i godiset. Jättekul o det är också träning, fast på kul Glad

Vi leker väldigt mycket i sängen med våran hund. Han älskar att brottas o gömma sig under täcket. Där kan han hålla på i flera timmar.

Fridaaaa
0

Låter skoj! Fast det sista kan jag dock inte göra med min hund eftersom hon är en sankt bernhardshund ;) Men det andra kan man testa :D

Sandra
0

Haha! Det är liiiite skillnad på storlek på din o min hund. Min är en Lhasa apso. Rekommenderar verkligen till att prova det där med godis i barken.

Fridaaaa
0

Ja det är lite skillnad =) Men hon tror att hon är lika liten som din haha =) Ska prova det!