Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2168 ggr
Lise
0

Hjärtsvikt

Undrar om någon här har en hund med hjärtsvikt och hur veterinären ställde diagnosen? Vad har/hade era hundar för symtom? Min schäfertik fick lunginflammation i somras och vid röntgen såg man att hjärtat var förstorat, veterinären sa då att hon även hade hjärtsvikt och nu går hon på hjärtmedicin och ska göra det resten av sitt liv. Den veterinärkliniken som behandlade henne har nu gjort en stor felbedömning av min andra hund, så därför börjar jag tvivla på om de gjorde rätt bedömning på min tik.

jonnyjonsson
0

Hej.

Nu får du ett svar du kanske inte väntat dig,men iallafall.

Vet inte om det är din hund Elsa du menar,men känner att din hund behöver lite hjälp med just hjärtat,jag är inte vetrinär men jobbar ibland med djur i min roll som homeopat.

Vad jag känner är att din hund skulle kunna ha lite nytta av det homeopatiska medlet lilium tigrinum.en växt med påverkan på hjärtcirk och livmoder.Medlet används också vid separationer av

olika slag.dvs ngn saknad mm.(mentalt).hur som helst,medlet är ofarligt och utgörs av en växt..hamnade här av en slump,såg din rubrik och skrev därför ett par rader!! mvh r

trex
0

Gå till en annan veterinär. Och gör en ny undersökning.