Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 3727 ggr
[japptravare]
0

Nya trick?

Älskar att trickträna min hund, men problemet är att jag inte hittar på fler roliga trick att träna in. Förslag? Skriv i så fall hur man tränar in det

Hon kan:

• Sitt
  • Ligg
  • Skall
  • "Sitt fint"
  • Give me five
  • Vacker tass
  • Dansa

Och sen kan han nudda saker på komando.

Vill inte träna rulla runt eller spela död!

tsset
0

Stå
Stå på två ben
Backa
Krypa
Bära
Gå runt
Spinn
Snurra
Hoppa över/genom ben/arm
Mellan - gå mellan förarens ben
Tunnel - springa genom förarens ben
Slalom mellan ben
Lyfta baktass hö/vä
Lyfta rumpan upp i luften
Godis på nosen
"Namn på saker" - nycklar, sko, lampa, kylskåp, piano, brevlåda…
osv.

Bara fantasin som sätter gränser. HUR du tränar in detta, ja, det kan ju bara du avgöra då det inte finns några exakta planer att följa. Det som fungerar fungerar. Jag shejpar oftast, men det går också att använda hjälper, locka, visa… testa så gott du kan! Det är det som enligt mig är bland det roligaste med att träna - att fundera ut hur det ska se ut och vilka delar det består av som man steg för steg ska belöna, och kanske försöka komma på hur man får fram det om man vill använda hjälper.

KickanW
0

Jag blir genast nyfiken på varför du inte vill lära honom rulla runt eller spela död?

joytick
0

Jag har lärt min vovve "Skäms" Då lägger han sig ner och lägger tassen över nosen… Ja är det meningen i alla fall, haha. Han brukar bara dra med tassen över nosen, har inte lyckats få honom att förstå att han ska hålla den kvar. Sedan kan han "Kryp", "Hopp" "Sitt fint" "Stå (på två ben)" och sitt + ligg såklart :)

L1ll4n
1

Dubbeltass går ju också lära. Hunden ska inte hoppa upp på dig utan bara sitta och ge två tassar till dig (dålig förklaring men hoppas du fattar).