Hane VS Tik
Är det någon skillnad på hanar och tikar hos en cavalier? Är hanen tyngre i kroppen än en tik? Fäller tiken mer? Blir hanarna lätt agressiva mot andra hanar?

När vi skaffade cavalier -92 fick vi höra att hanarna var bättre om man ville vara aktiv med sin hund, att tikarna gärna "la av" när de fyllt 2 typ. Detta stämde ganska så bra på vår tik som fann det mottligt roande att gå agilitykurser och liknande med mig. Hon var dock världens bäste hund på alla andra plan, så det gjorde inte så mkt ;)
vi har 4 tikar och 2 hanar, rasen är clumberspaniel
när det gäller denna rasen så väger hanen runt 35-40 och tiken runt 30-35.. så inte jättestor skillnad
men tikarna är mycket mer egensinigare och envisare än vad hanarna är :P
båda hanar och tikar är underbara när det gäller clumber :P
Om det är skillnad mellan hane och tik i vikt har jag inte riktigt koll på (men det brukar ju oftast vara så) men har märkt tt det kan skilja rätt mycket i storlek från hund till hund. Min hane är 11månader och har vuxit om en annan hane som bor i området, han är ganska mycket större och kommer antagligen växa annu mer på "bredden"
När det gäller aggressivitet mot andra hanar vet jag ju heller inte mer än vad jag ser på min egen hund, och det finns inte minsta lilla aggressivitet hoss honom, kan möjligtvis skälla för att han vill fram och hälsa eller så 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.