Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2020 ggr
zickan
0

Tassar i kylan

Jag tar väldigt korta men istället fler promenader nu när graderna gått ner mot minus 15-20.
Min stackars grabb fryser som bara den och får ha en tröja sedan jacka på det. Smörjer in hans tassar men måste jag verkligen gå så långt som till skor?. Finns det nått mer tips man kan skydda hans tassar från att frysa så fruktansvärt. Dra på en bebis strumpa?.. haha

I går var det tåg strul hem och det blev 5 km vvi var tvugna att gå på kvällen. Pga all packning så kunde jag inte bära honom korta bitar och han ville inte gå framåt. Stod på 3 ben avlöste ett hela tiden.
Nu hade vi tur att vi fick skjuss hem av en snäll granne som såg hur hunden frös.
Men nu har vi en månad kvar här i byn och det är ofta det blir skit kallt. Speciellt för hans tassar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Karizma
0

skaffa bra skor är mitt tips. Vi fick skaffa det då våran hund fick köldkramp och smörja in hjälpte inget.

zickan
0

finns det skor att hitta till mellan stora hundar?

Karizma
0

japp finns i alla storlekar och även utan se ut som fjantskor :) ska se vad jag kan hitta Flört

smurfan-13
0

här har vi just barnsockar ;) 50:- på HM för 3 par

zickan
0

haha så lätt var det :-).. tack för hjälpen.

fast är inte de väldigt hala?

zickan
0

#5 jo jag är lite inne på den modellen. kan ju sticka nått

Jonna75
0

Jag har sytt sockar till mina draghundar av en gammal fleecejacka som jag hade, bara köpa kardboreband.. som gratis å väldigt bra. Finns sidor som visar hur man mäter en hunds tass

Karizma
0

Då tror jag mer på vad 8 säger. Men en sak kan vara bra o veta skor tål fukt bra inte hala är dem då det är gummerat under som sulor, sitter på bra allså man tappar dom inte och slipper gå o dra upp dom var 5 meter.  Jag har skor endast när det är så kallt ute -8-9 går hennes gräns, här har vi det bra de saltar inte utan här skottas det och sandas :)

zickan
0

samma här. inge salt försen man kommer in mot stan. väldigt snåla på sanden med. men de plogar väl.
Låg och tänkte på det i natt. så jag ska ringa mamma i dag. Se om hon kan hjälpa mig med det. dumt man inte tänkte så långt när man var där på gotland. men sy ihop ett par skor av lammskinn..

typ 3 delar. en del som går upp bak och som en sula fram sedan sätta till 1-2 delar runt om så det blir typ som en känga sedan sy ihop det lite lätt och trä på läder rem som man själv kan spänna utefter hur den sitter.

smurfan-13
0

barnsockar funkar dåligt i djup nysnö kan jag intyga efter dagens promenad. Men på plogade vägar funkar de super. Jag har resårband m kardborre på som jag spänner runt och håller de på plats.