Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2112 ggr
Tuvaaa
0

vilken hund?

funderar på att skaffa hund. Den ska va i mellan storlek, helst inte en terrier. Funderar på pumi eller cockerpoo. Är de nån som vet lite mer om dom här hundarna? eller som vet nån mer som skulle passa.

Helst inte jätte små hundar som typ pomeranian.

Och jag vill kunna hålla på med agility och sånt Glad

[Malin3033]
0

Pumi är en vallhund med en del vakt. Pumin vill ha mental stimulans då det är en aktiv ras. Den fungerar utmärkt till olika sporter, lydnad och agility te.x.

Många pumiägare jämför Pumin med Emil i Lönneberga, då dem ständigt är på upptåg och är med på allt.

Tuvaaa
0

1# okej då kanske Pumi är en rätt bra hund jag ska gå en hundlinje nu när jag börjar gymnasium så jag kommer få lära mig allt från spårning till att klippa hundar. 

Så jag kommer ju att träna en hel del med den :)

Tuvaaa
0

någon som vet lite mer om cockerpoo ?

[Hilo]
0

#3 Ska vara en trevlig "ras", men hur frisk den är och hur bra "uppfödarna" är vet jag inte. Cockerpoon är ju en ganska populär blandning, så det finns säkert saker man ska akta sig för..

Men själva hunden sägs vara en trevlig familjehund..

Karizma
0

cockerpoo de har en sida http://www.spanielpoo.se/ det är bara googla så hittar du det där kan vara fel sida? Sen kan man kolla upp lite vad föräldra djuren har gjort för tester så är det med all avel. Ögonlysta är rätt viktigt vet jag på pudel. Men du kan säkert fråga där lite om just denna blanding en trevlig hund träffar ofta 2 tikar som är hur goa som helst :)

Leorag
0

Sheltie kanske ? Nu är de kanske lite för små men en del kör ju agility med sina. Sedan finns det ju så klart olika terrier också (JRT & slh. fox.) men terrier ville du ju inte ha. Det är väl mest dom raserna jag har sett (om man bortser från BC då), lycka till med rasvalet! Vet själv hur svårt det är =)

Mischa
0

Vad söker du för något?

En cavalier kanske hade varit något om du vill ha en liten men robus och glad sällskapshund?

≧◔◡◔≦

Tuvaaa
0

tack för alla svar :)

6# jo jag har funderat på Sheltie, känner en som har en sån hund riktigt goa hundar.

7# En cavalier blir för lite, söker en lite större hund helwst inte terrier ;)

Tuvaaa
0

tack för alla svar :)

6# jo jag har funderat på Sheltie, känner en som har en sån hund riktigt goa hundar.

7# En cavalier blir för lite, söker en lite större hund helwst inte terrier ;)

[Hilo]
0

#9 Sheltie och cavalier skiljer ju inte många cm i storlek direkt..