Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1913 ggr
nemeni
0

Söker hem: Schäferhane på två år

Hej,

En trevlig schäferhane på knappt två år behöver jourhem/akuthem eller allra helst permanent hem.

En väldigt pigg och glad hund! Fick lämna sitt hem då ägarna skulle separera, han skulle då avlivas. Han finns nu i ett tillfälligt hem i Västervik.

Är stabil, men behöver någon som kan visa honom vad som är rätt och fel. Behöver en hundvan person som kan sätta gränser. Har endast träffat en annan hund i sitt liv, och det fungerade bra. Lyssnar bra, har grundlydnad, springer gärna lös i skog och mark. Vill bo på landet!

Reggad i SKK.

Lisa
Rädda Djuren
raddadjuren.org
raddadjuren@live.se

Karizma
0

Hoppas ni hittar ett bra hem till han :)

nemeni
0

Ja det hoppas jag verkligen vi gör :)

nemeni
0

Någon som kan tänka sig ställa upp för denna fina hund?

[Hilo]
0

Är han regelbundet vaccinerad?
Kastrat?
Stamtavla?
Bruks- eller utställningslinjer?
Sport eller tjänst?

Lite sådana frågor, som kanske gör det lättare att hitta någon som är intresserad.

cannaydia
0

Hur går det för honom?

[Sandraaa]
0

Varför är det så viktigt att han ska bo på landet?

nemeni
0

Egentligen är det ju inte viktigt att han bor just på landet. Bara att han får komma ut i skog och mark!

Vi har en som har visat intresse. Så vi ska kolla om de är rätt hund till rätt familj. Hoppas dom passar ihop.

nemeni
0

Han är vaccinerad tidigare, men ska vaccinaras snart igen.

Han är ej kastrerad. Det tillfälliga hemmet som tar hand om honom just nu ska kolla igenom alla papper hur det ligger till med stamtavla och sådär.

Han är rätt rakryggad, och lite mer åt det långhåriga hållet. Bildet kommer!

[Sandraaa]
0

Håller tummarna för honom, annars skulle jag kunna ställa upp som jourhem om det skulle behövas!

nemeni
0

Sandraaa, skulle du kunna vara jourhem. Vad snällt!

Vi får se hur det går annars vet jag att du finns.

Jag är Medarbetare för Rädda Djuren som omplacerar djur i nöd. Så när vi får in en hund nästa gång kanske jag kan få fråga dig? :)

Karizma
0

Har du lagt ut denna anonns även på blandras,djurhem o djuranonnser iFokus ? bra tips annars så han syns lite mer :)

[Sandraaa]
0

Nemeni, Ja behövs det hjälp nångång så är det bara höra av dig! Jag har en tik hemma sedan tidigare men hon funkar ihop med andra hundar och är van med både stora och små, tikar och hanar så det är inget problem!

nemeni
0

Sandraaa, det låter jättebra :) I vilken del av landet bor du?

Karizma, han finns på djurhem, men på blandras och djurannonser så där ska jag göra ett besök nu :)

[Sandraaa]
0

Nemeni , Östergötland :)

SaraC
0

Är han reggad och i så fall vart?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

nemeni
0

Han är iallafall registrerad i SKK, mer specifikt vet jag inte men det tillfälliga jourhemmet ska kolla igenom papprena de har fått med.

SaraC
0

#16 Då skriver jag in det i annonsen. Vi vill att hundar som säljs här ska vara reggade någonstans och att det står i annonsen :-)

nemeni
0

#16 Oj det måste jag ha missat. Gör så!

nemeni
0

Schäfern har nu fått permanent hem! Glad

SaraC
0

#19 Härligt!

Karizma
0

19, Kul o höra tipsa gärna om hif så vi får veta hur allt går. Jätte kul o höra att han har det bra.