Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 18945 ggr
Winta
48

Hög levervärde

Hej!

Vad betyder det om hunden har högt levervärde? Min hund är själv snart 10 år och det börjar "komma" såna vanliga komplikationer/stela leder. Hon har börjat få småa stela leder, annars i övrigt är pigg, äter bra och gör sitt behov ute..

Men eftersom det togs blodprov så sa de att njurar verkar bra men bara att hon hade väldigt högt levervärde? och det oroar mig.. har kollat runt på nätet men hittar inte det rätta svaret.

Veteniären vet inte varför och det ska utredas. Ska bokas in för undersökning.

Någon med erfarenhet? eller nån bra länk? vore tacksam!

Mvh / *orolig matte*

Taxelina
0

Jag förstår att du är orolig för din hund.

Det är rätt viktigt att du tar till dej vad din veterinär säger och hoppas du får en tid snart så du slipper oroa dej.

Jag har själv aldrig haft detta problem med någon av mina hundar. Men jag vet att det finns specialfoder för dessa hundar. Men det ska du fråga din veterinär om innan du provar.

Ett råd är nog att inte ge din hund rester av julmaten eftersom den innehåller rätt mycket salt.

Det låter på dej som om din hund har haft ett mycket bra liv. 10 år och förövrigt pigg är ett fint betyg.

Lycka till med din vovveSkrattande

Winta
18

Taxelina: Hej! :) ja tack, det hoppas jag de har tid denna veckan. Ska ringa i morgon o fråga. Tack för tips pga julmaten, :) det stämmer med saltet att undervika.

Än så länge äter min hund seraquin (fodertillskott) och speciell hundfoder som heter nåt Hills (mobility) som har ämnen som hunden skulle behöva.. typ glukasmin o omega 3. osv… (det vi fått tips via veterinären).

Det som vi fått veta att det är bra mellan 0,17 och 2,0 för levervärdet men min hund har 11,0 (!) som är faktiskt högt. Jag försöker och inte vara orolig…

Nåja, jag pladdrar här… läs om ni vill. :)