Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 4979 ggr
Facklan
0

hur har ni löst vattenslabbandet ?

hej o god jul !

Jag håller på att krevera min lilla ungerska vizsla valp slabbar något makalöst när hon dricker !

Jag trodde först att detta var en valp grej men nu börja jag fatta att det är något som kommer att forsätta.

Min fråga är hur gör man ? jag har nu en handuk runt vatten skålen men det är ju inte så att det spills när hon dricker utan det jobbiga är när hon druckigt klart så läcker det massa från hennes fickor i kinderna nånn mer med detta problem, detta är ju klart ett I-landsproblem men jag vill gärna höra lite hur ni löst era vatten/ skåls problem !

ha en riktigt trevlig Jul !

emmeb
0

Jag har en boxer så jag behöver kanska inte förklara något närmare att det läcker floder från henne då hon druckit.

Jag löser det genom att lite snyggt suga upp vattendropparna med strumpan. Men det är ju jag. ;)

[Empisen]
0

Min ena hund dräller nå enormt när han druckit klart, men det är för att det sitter kvar i muchen (stavning), så det blir en vattenrand där han går… Tungan ute Det jag gör är att torka efter honom…

Vattnadal
0

Jag har aldrig orkat själv, men läste en gång om en tjej med golden som drällde. Hon klickade in sina på att varje gång de druckit torka av hakan på en handduk som hängde bredvid vattenskålen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[jakke94]
0

#3 haha coolt :P

Royalz
0

Det blir vatten överallt när min vovve har druckit vatten :p

AnneN
0

Jag har en hund som tar en stor klunk och går iväg utan att svälja, enda lösning kag hittat är att torka upp efter henne Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Facklan
0

Ok detta verkar vara mer eller mindre döfött.. jag känner att jag antingen ska klicka in henne att torka av sig ( vilket var ur tufft! )

eller skaffa mig extremt vatten uppsugande sockar.

KickanW
0

Min hund slabbar inte mycket alls, men jag har en plexiglasskiva under vattenskålen om hon spiller eller välter vattenskålen. Ca en meter bred och en dryg halvmeter djup.

Facklan
0

ja jag fundera på om man skulle investera i en plastmatta sån man ska ha under skrivbords stol … tror många småbarns föräldrar har haft det under barn stolen o jag tror det kan vara nått för slabbe Chilli …

det droppar ju inte bara utan det riktigt rinner o tyvärr inte precis vid skålen utan gärna en bit bor t!

Qepta
0

Min ena hund dricker vatten utan att droppa en vattendroppe på golvet. Den andra kan få lite vatten att hamna utanför skålen men då är hon snabbt där och slickar bort det.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Facklan
0

Här det ingen medvetenhet alls att man går o det rinner från kinderna att det är blött på golvet är inget hon registrerar …

Jst nu är det en handuk som bor vid skålen den tar de värsta o man kan lätt torka det man ser snabbt med handuken …

det är sånn tur att man inte har små barn som kyrper rundor det hade inte alls vatt kul.

Nicki
0

Ingen av våra schäfrar har kunnat dricka ordentligt.
Arras slabbade genom hela köket och ut i hallen.

Leorag
0

Min dräller som sjutton när han dricker och vattenskålen stod tidigare i köket vilket resulterade i att jag fick ta fram skurmoppen varje gång han hade druckit och till slut ledsnade jag och flyttade in den till badrummet, där gör det inget att han dräller. Jag har klinkergolv i badrummet och skålen står precis bredvid badkaret så golvet lutar ner mot golvbrunnen. Så skönt att slippa ha sjöblöta handdukar under skålen/svabba golvet flera gånger om dagen.

tsset
0

En dräller aldrig, en dräller alltid lite grann. Jag tror nästan han glömmer bort att svälja ibland, även godisbitar ramlar ur munnen på honom efter en stund! Och då är det ändå en labbe vi talar om, som kan tigga till sig den där godisbiten i flera timmar, sen var det visst inte så viktigt att svälja den… suck!

Mitt tips är att ha en handduk liggandes i varje rum, eller iaf på behörigt avstånd så det bara är att sträcka sig och dra bort det värsta…jag har en på golvet i badrummet, drar ett varv med den under foten varenda gång jag går in där ;)

Chanku
0

Vi har vattenskålen på toaletten där det inte gör nåt om golvet blir blött.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

cupcakes
0

tricket att torka av sig var ju sjukt tufft!

Min nya hund slabbar en hel del, vi har ett underlägg under skålen och en handduk nära att torka med när han varit där eftersom det blir vatten ända ut i vardagsrummet..