Hetsäter han?
Min ena han hund är ganska gluppsk i mat, med andra ord han tuggar typ inte, när han äter mat hostar han ibland upp mat bitar som han sen äter upp igen.
Och när han får tex en hel macka tuggar han den till typ en boll å sväljer.
Han har aldrig haft nåt problem med detta, men läst nu om hetsätning och undrar om det är det min hund gör?

Om du får svaret av någon att det är det så har jag fått massa bra ideer på mitt inlägg om min lilla hetsätar hund =)
Jag anser att min hetsäter för om jag går nära så blir han nästan svart i blicken och bara trycker ner huvudet och man får ta i med all kraft för att få bort honom. Att de äter fort behöver inte betyda hetsätning. Han slukar en falukorv hel. han gör inget mot mig men han trycker sig ner och stressar upp sig väldigt så fort det handlar om mat.
#1 jo han kan trycka ner nosen ibland om det är nåt extra gott och äta som en galning men visslar jag eller ropar på honom tittar han oftast ut, och sen kan jag föra in hand mellan hans mun å maten å då slutar han äta :)
Så min äter nog bara för fort då ;)

=) ja då äter han nog bara för fort, är ju inte så nyttigt det heller, men bättre än hetsätning. . .
min tik dammsuger i sig maten o efteråt är hom nästen mer hungrig än mätt … jag har delat upp maten på 3 mål, jag kör 1 ranson på aktivering med boll eller gömma godis eller liknande har även detta som "godis ute " resten blir morron kväll .
Fick tipset här att ha nått i matskålen, jag köpte en stor studsboll, den största jag kunde hitta denna har jag i skålen då maten serveras o detta saktar in henne lite jag tycker oxå dom ska tugga maten !
Det går alltid att riva lite morötter i maten o då kan dom äta mer o för hoppnings vis lugnare.