Sveriges vanligaste hundnamn
1: Ronja
2: Bamse
3: Molly
4: Ludde
5: Fanny
6: Lady
7: Charlie
8: Bella
9: Frida
10:Mimmi
Kalla: hundsport
Lite tråkiga namn. Jag skulle nog välja något mer orginellt. Alfons namn fick vi med på köpet, vi har ju inte haft honom som valp. Men jag skulle aldrig ha valt det själv.
Bonzo, hette vår förre hund. Också ett namn vi fick med på köpet. Han blev så småningom omdöpt till Bosse. Men han lyssnade till Bodil också…………………..
Men det mest orginella namn jag har hört är "Nickies" Tax "Råttan".
Men å andra sidan hade vi en gång en tik som lyssnade till "Grisen"!!
Kärt barn har många namn.

haha Mimmi?
Attans att mina päron gav mig ett sådant populärt djurnamn 
(mimmi är även med på katternas vanligaste namnlista)
//Mimmi
haha, min gris lyssnar även till "bäbis" .. han är ju bara 16 veckor, så då blir det att man säger bäbis juu…
Men han heter faktist ecko:)
Fast måste säga att jag själv har sett en helt annan lista på dom mest vanligaste hundnamnen:) men men..
Ludde, Charlie & Lady gillade jag :) Men man vill ju helst ha något udda, ovanligt namn. Inte så roligt med ett namn som hälften av alla sveriges hundar är döpta till. Kiwi fick min lilla tös heta. Och det gillar vi i familjen. Många rynkar på pannan och tycker det låter jätte konsigt, medans andra tycker det är jätte fint.
Kiwi eller chili ville jag min vovve skulle heta (när ja bestämmde mig för att skaffa hund) Men tyckte inte riktigt om de till våran amstaff han vart som sagt en ecko=)
Kiwi är iaf super gulligt, de var de jag ville komma fram till:P
Ecko är fint på små "grisar" men var fick ni det ifrån?
Jaa, ecko passar nog en gris;)
Vi var inne på en sida med massa hundnamn. både engelska och svenska.. sen var det typ fem vi gillade.. eller jaa, min sambo gillade. När jag såg ecco namnet sa jag åt honom att de ska han heta. Men vi ville inte att han skulle stavas som en fin sko;) så ändra lite..

Jag trodde faktist att Tyson skulle vara med bland topp 10. ,-)
Våran hund heter Skorpan :P