Hund på prov!
Hade planer på att ta en valp tidigare men insåg att jag inte hade tid för en valp just nu så jag ska testa ha en äldre hund, kring 3-4. En blandras mellan schäfer/tervueren som heter Zita :) Sitter just nu och väntar på att de ska anlända. Ägaren hade badat henne, klippt klorna och borstat så jag slipper börja bråka med henne det första jag gör. Just nu är hon och plockar ihop alla grejer och köper en ny säck med mat. Kan knappt bärga mig! Har sjungt, hoppat omkring i hela lägenheten och har t.o.m dansat med Troja ;P Det är btw min hunds mamma :)
Vad kul:D Hoppas att allt går bra;)
Jag också! :) Har henne bara på prov och funkar allt som det ska så blir hon min :D
Vad roligt ;D Speciellt att det var Trojas mamma! Hon var verkligen fin! haha det där med att du sjungt och dansat i hela lägenheten låter som jag när jag väntar på att Kari(hund jag brukar vara hundvakt åt) ska komma x)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Himmla fin, hoppas det går bra.
De gick tyvärr inte ihop :( Hon fick åka tillbaka efter 1½ timma. Zita hoppade på Troja ett antal gånger. När vi var ute med hundarna så mötte vi en annan hund och Zita gjorde utfall. Jag tänker inte ha två problemhundar (Troja gör också utfall). Men på något sätt känns det bra. Det känns som att jag har fått svaret på Trojas osäkerhet mot andra hundar. Dessutom så fick inte Troja röra sig nånstans. Hon var helt rädd. Zita vägrade låta Troja komma nära mig. Jag tänker inte tvinga dem att gå ihop så är det bara och jag orkar inte med två problemhundar.
Vad kul, hoppas allt fungerar! 
#9 Det funkade tyvärr inte :(
#8 Låter som ett klokt beslut! Önskar dig all lycka till med första hunden, hoppas du "får ordning" på henne så du bara har ev. ett problem hos en ny hund nästa gång.
Vad tråkigt att höra! Vad kommer att hända med henne nu?
Ja vad trålkigt :(
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#11 Tack! Jag kämpar som ett djur med Troja. Har fått kontakt med några som har erfarenhet av såna problem, bl.a en kennel. Har även blivit erbjuden att gå på promenader på torsdagar så ska testa det.
Det var inte heller så att Troja triggade igång Zitas utfall utan Troja hade knappt rest ragg när Zita hade satt igång. Det verkade vara en så naturlig grej för Zita att göra. Vad tror ni? Kan det vara orsaken till att Troja gör utfall? Zita är ju trots allt Trojas mamma.
#12 De letar vidare efter någon som är villig att testa ha henne. De är nog ganska mån om vart hon hamnar. Det hade varit några stycken som varit intresserad av att ta henne men ägarna hade tackat nej. Jag var den enda hittills hon var intresserad av att ge bort henne till.
#14 Ja, det är ju möjligt att hon har präglat henne så, lite beroende på hur länge de bodde ihop då. Sen är det ju så att vissa hundar är lite, ja, de behöver inte mycket för att tända till, och vissa hundar visar bara små små signaler så raggen behöver inte resas men trots det visar dem att de är osäkra/aggressiva/hotfulla/valfritt uttryck.
#15 De bodde ihop tills Troja var tre månader.
Så himla vacker hund!
Synd att det inte gick bra. Men du tog ett klokt beslut.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#17 Jo hon är vacker och så himla go! Det är verkligen synd men det funkade inte.
trist o höra men hundar ska funka bra med kemin om det ska gå vägen med. Gå promenader o träna tror jag är jätte bra för träna eran hund, en kunig person som kan hjälpa er gör saken mycket bättre. Hoppas allt löser sig.