Vilken ras?
Hej!
Vi ska kanske skaffa hund och då undrar jag vilken ras som skulle passa oss.
Vi är en familj med tre barn,katter och kaniner.Den ska vara social inte kräva för mycket mortion inte vara för stor,bra strl är typ en labbe:)Inte för mycket päls.Vi bor på landet så yta är inga problem.
Vad ska ni göra med hunden..
Hur social den blir är ju upp till er som ägare.. Mycket hänger på träning från er sida, men ni gav inte mycket att gå på..
Det finns rätt många såna här trådar men jag undrar lite vad ska ni aktervera den med? Ovasett ras behövs det, men itne Jack russel tyvärr en annars himmla trevlig sprallig o rolig ras men de kräver mycket engeri att lägga på aktervering ser så många omplaceringsanonnser. Inte för mycket päls jag tänkte en shizu då får man klippa ner pälsen, En Cavelier en trevlig ras kanske kan passa in? Men har ni mycket tid tänkte en valp kärver ju tid och uppfostran kan ju tipsa annars om ta en vuxen hund vi valde det och det bästa jag valt OBS kräver att man hittar en bra ägare och bra hund :)
Vi har funderat på labrador,flatcoated retriver och liknande.
Jag funderar åxå på vad som är bäst som första hund. Mamma vill ha en valp men jag tycker att det är för mycker jobb och att det skulle passa bättre med en vuxen hund:) Vi kommer att gå någon form av kurs,promenera och umgås med andra hundar:)
#3 Det är ju retriviers och kräver ju en del motion.
Svärfar har en flatte och han kräver en hel del kan jag säga.
Vi är hundvakt åt honom ibland och det är en del jobb.
Själv har jag en hane, en retriviermix, och han kräver ju sitt han också.
Ingen ; bara en promenad runt huset-hund..
Men söker alltså rent sällskap.
Som ni ska gå någon kurs med, och ha att promenra med?
Personligen skulle jag inte välja en labbe eller flat till det.. Men det är bara jag själv. Sen hur andra gör är ju upp till dem.
Grannen har en labbe som är till rent sällskap, med promenader o.s.v.
De ska dock omplacera honom för han behöver så mycket mer än ett familjeliv.
Ang ras om första hund så är det ju inget som säger vad som passar bäst.
Visst finns det lättare och svårare raser, men det är ju er aktivitetsnivå, och förnuft som styr valet av hund. Hur mycket man vet att man orkar med, och vad man själv är villig att göra för att just underhålla den rasen.
Ang valp V.S. vuxen hund så är det också något att prata om.
En bra mellanväg är ju en unghund, typ året gammal.
Jag har aldrig skaffat en hund under 10 månader och det är perfekt för mig. Man slipper värsta valptiden, men har ändå mycket kvar av hunden att uppleva.
Titta i grupp 9, för de verkar ju vara en sällskapshund ni vill ha.
Både labb och Flatt upplever jag kan vara krävande båda raserna finns i våran släckt och labben är jätte trevlig men gösses de får allt aktervera henne varje dag för att hon ska funka bra hon är nu 8 år men lika pigg o glad för det :D så hon har inte lugnat ner sig :D Flaten en hane kanon trevlig så snäll som tusan men en del aktervering måste jag säga Bra raser det är inget snack om saken men grupp 9 är bra o kolla på :)
#5 Vilken grupp?