Vanvårdar schäfer avlivades
Fy f*n för folk, jag är så arg så jag blir förvånad hur mycket hat jag kan känna mot någon…
OBS VARNING för stark bild på länken. Bilden föreställer den avlidna hunden på ett bord. Hunden är "hel" men enormt tovig och vanskött. Inget blod syns (för de som inte tål att se blod)
http://kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5188686#fank5188969[/url]
Enligt uppgift på annat forum har personen redan en ny schäfervalp hemma hos sig….
Jag blir stum , det är inte ofta det händer…
Vila i frid lilla vän…

Men ååååååååhhh, älskade fiiiiina vän!!!! Jag blir SÅ ledsen!
Vilken j*vla människa rent ut sagt!
Hoppas verkligen att ägaren INTE skaffat sig en ny hund… Fyfan alltså!
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Gud stackars hund, en oskyldigt djur som säkert en gång i tiden älskade livet och sin ägare, hur kan ett djur få sluta sitt liv på detta sätt :'(
Den ägaren måste det nog tyvärr vara nåt fel på :(
Ush vad hemskt! Vilken sjuk männsika som hade den hunden!!
fy f*n stackars hund :(
såna människor borde verkligen inte få ha djur!
#4: jo fästingar kan djurplågare få ha men det är f*n det enda….
Nej ush:( Stackars lilla själ..
fy stackars liten 
Bör inte ägaren få djurförbjud
Jag brukar gå med mina hundar ganska nära där den hunden har bott. Har aldrig ens vetat att det fanns en hund där.. (har fått höra idag vem ägaren var)
Man undrar ju hur länge det har pågått..=(
Djurförbud räcker inte, fängelsestraff skulle det också vara för djurplågare !
Men fy vad hemskt! stackars fina vän.. Kan verkligen inte förstå hur man kan behandla en hund på det viset. Tänker ju på hur mycket jag älskar min hund och gör allt för hon ska ha det bra. Kan inte förstå detta..
8, då vet du kanske om dom har en ny hund som 0 skrev verkar det finnas ny valp i hemmet? :O otroligt iaf att detta sker!
9, vad jag menar är allså att det kan finnas valp i hemmet bör inte denna person lr hemmet få djurförbjud. Fängelse blir det väl men hur länge då 1 mån de är ju så lama på sätta bra straff på djurplågare lama lilla svergie.
#11 Jag har hört det ryktet, men jag vet inte om det stämmer. Har aldrig ens sett denna hund, förrän dessa bilder visades på internet.. Så man undrar ju hur mycket den har varit ute under sin livstid.
12, trist om de har ny hund, kanske be polis som kollar av det för itne tror jag det kan vara rätt att de har hund eller djur överhuvet taget. Ja har inte du sett den du som ofta går förbi med så ahr den väl levt inne instängt i källaren med får inte "märkas". Andra hundar brukar ju annars visa intresse för att det luktar hund i nåns trädgård med. Man blir bra förbannad o bisviken på folk som gör så här, mycket sorligt. RIP lilla hund hoppas du springer nu ute på grönt gräs o äter mycket mat.
Fy sjutton! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Urs vad man blir ledsen av att se denna onödiga misär R I P
bedrövligt 
varför skaffar man ett djur om man inte vill ta hand om det??? för mig är alla mina djur familjemedlemmar och tas om hand därefter.. (men ägaren till denna stackars hund kanske behandlar resten av sin familj likadant..)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Fy 
Man blir helt stum 
~Quila Roze~
Åhh stackarn! Blir så jäkla frustrerad!!!!! 
"Du har du bättre uppe i Schäferhimmlen snygging!"
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Fyf*n!
Blir så arg på människor som skaffar sig djur och sedan skiter i dom. Säger samma sak som #18 du har det bättre i Schäferhimmlen vännen!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Nya bilder med närbilder på tassar och tänder
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6308465.ab
USCH!! vilket otroligt hat man känner…
Nämen fy! usch! Är iaf glad att det är slut på hans lidandet… Åhh lilla vännen, önskar jag hade kunnat gjort nåt för han:'(
Fyfan vad det skär i hjärtat på en! Man blir så ledsen och arg. Jag bor i Gällivare och det är rent ut sagt vidrigt. Jag skulle spotta människan i ansiktet om jag mötte han/hon. Hoppas ägaren åker dit rejält!
Såg att dom skrivit om det på aftonbladet nu. Där står det att han var polisanmäld några veckor innan han kom till veterinärstationen. Tydligen har den farit illa i flera år och tydligen så visste grannarna om det.. =(
#23 Vad sjukt! Hade min granne vanvårdat sin hund hade jag direkt ingripit, utan tvekan. Du vet ju säkert hur Gällivare poliserna är också. Det enda de gör är att stanna bilar. Undra om de ens har kollat upp anmälningen?
#24 Ja, gällivarepolisen är inte mycket att ha.. Hade en lösspringande Gråhund efter oss för någon dag sen som besvärade mina hundar (det var en hane och han trodde att mina tikar löpte..), samt att den höll på att bli överkörd typ 5 gånger. Vi ringde polisen som lovade att fara och hämta den.. Vi väntade.. Efter en halvtimme ringde vi igen. Då hade dom fortfarande inte farit. Efter sammanlagt en timme kunde vi ta oss hem, men ingen polis syntes till.
Säkert har dom "inte hunnit" kolla upp anmälningen.. =(
#25 Vad jobbigt när ägare inte kan hålla koll på sina hundar och oansvarigt av polisen att de inte ens kommer. Jag tycker ärligt talat polisen här är helt värdelösa. De gör inget annat än att dela ut p-böter. Tycker det är helt sjukt att de inte ens följer upp anmälningar.

Det står att den vanvårdats i 10 år. 10 år alltså! Och ingen har brytt sig! Katastrof är bara förnamnet!
Skynda långsamt så går det fortare.

Hur kan man vanvårda en hund eller vilket djur som helst på det sättet? Man måste vara sjuk om man håller på så! Det är så j*vla hemskt.
Nu slipper han ändå lida mer, vila i frid <3

10 år i plåga herre gud! Har själv tagit hand om en schäfer unghund som överlevde på kullsyskon dog allså åt dom av kadaver, straffet vart ynkligt detta var måååååååååånga årsen den hunden iaf såg ut som benrangel och var 8mån gammal jag var tillfällig hundvakt/fodervärd men han fick ett jätte bra hem med sin bror som såg lika illa ut han med. (alkolist som hade dom i källaren)
Fyf*an alltså! Såg ni vad det stod?
"Den har ofta inte fått mat, den har slagits, ibland med spade och har fått ligga ute även i stark kyla."
Det känns som en kniv i hjärtat när jag läser det där
Fruktansvärt! Vill gå hem till den där personen och som ngn tidigare sa, spotta h*n i ansiktet.

#31 Man kan undra vem som sagt detta till tidningen om det inte var "räddaren" själv? Denne någon visste alltså? Och någon måste hört om den blivit lagen med spade!! Men varför hjälpa någon annan? Usch och fy.
Skynda långsamt så går det fortare.
#32 Ja eller hur :O :S