Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2861 ggr
Snakebiite
0

Ras mysteriet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej detta är min fars hund.

Han heter bosse och är importerad från estland, han har tidigare varit gathund.

vetrinären tippar på att han kna vara en 4-5 år gammal men ras det har dem ingen aning om.

Frågan är har ni de?

jag har ingen koll men hade varit skojj att höra era förslag på vilken/vilka raser denna hund kan innehålla min egen gissning e på nån slags drever blandning dock har jag ingen koll på vad övrig blandning kna komma från spets eller king charels spaniel kanske? vad tror ni?

[Hilo]
0

Skulle kunna vara någon form av spanielmix.

Snakebiite
0

mjo de e möjligt =) här e en liten helkroppsbild på han =)

[IsabelleA]
1

Springer spaniel och Tollare? Ev. Springer och BC?

[Hilo]
0

Nosen ser dock ut som en liten drevernos, hehe.
Jag personligen skulle tippa på typ drever
(eller någon liknande ras de kan tänkas ha där borta) och någon spaniel.

[IsabelleA]
0

Nu ser jag att han inte alls ser ut som att han har tollare eller BC i sig, jag håller med dig, Hilo. Måste vara drever och spaniel i honom.

Snakebiite
0

Han har en så härlig personlighet och en riktigt hussegris.

Dem på djurhemmet sa att han inte fungerade ihop med några andra djur.

Men pappa ville iaf åka och titta på han.

Det var en annan person som hade haft honom innan oss då så vi fick åka till den tjejjen som hade honom just då och då tog vi med oss min hund i och med jag bodde hos pappa varannan vecka då och det är ju viktigt att han fungarar tsm med rambo då och tja pappa fastnade ju för honom direkt så vi tog med han på prov hem ett par veckor för o se hur det gick.

Bosse morrade på rambo hela vägen från linköping till nybro där jag bodde tidigare sen när vi gick ur bilen började dem leka :s rätt intressant =)

Snakebiite
0
ew
0

jack russel å nån spaniel?

ew
0

jack russel å nån spaniel?

ew
0

ooops:P

[Malin3033]
0

Spaniel och Drever låter mycket möjligt, Men vart kommer krullsvansen ifrån? :)

Snakebiite
0

Han blev upphittad i estland som gathund.

Han har tydligen haft ett hem från början men blivit övergiven eller liknande så nu följer han husse överallt och han följer med pappa i lastbilen när han jobbar.

Han jobbar som lastbilschaufför o kör flis och så så han hänger med i lastbilen och skäller ut kossorna och sånt han får syn på längst vägen och sen får han springa fritt och så när pappa har lastat klart sen tar han ofta ut honom i skogen på långa promenader där han får springa löst dock inte under jakt säsongen då.

Men jag tror han är väldigt glad för att ha fått ett hem på sitt eget lilla hund vis, han skall ligga i knäet hur omöjligt det än är för honom att få plats och när han blir tjurig går han och lägger sig under sängen och tjurar:p

Snakebiite
0

jack russel e väl en liten terrier är de inte d?

anaprincess
0

Tycker det ser ut som en blandning mellan jackrussel och papillon.

Snakebiite
0

Mjo eller kankse papillon och drever? iom han är ganska avlång i kroppen och har inte så långt hår och inte rätuppstående öron

Snakebiite
0

här e en annan bild

molntuss
0

Nu kanske jag kommer med en helt udda gissning, men jag tycker det ser ut som typ pembroke cardigan/ welsh cardigan och cavalier king charles spaniel? Tungan ute

Snakebiite
0

hehe men duu det låter inte så dumt =) tråkiga e ju att man kan speckulera om detta i årtionde kommer ju endå inte få veta vilken ras det e om man inte kan göra nått slags dna test? lol har ingen aning om ifall man kan kolla vad det e för ras på de viset men tja :P

[Hilo]
0

#17 Du är inte dum du!! Förvånad

#18 I USA kan man, här blir det nog svårt och väldigt dyrt.

Snakebiite
0

ahh trisst annars hade det ju vart skojj att veta=)

[jakke94]
0

mkt svårt, kan ju iprincip vara hur många raser som helst i den :P .. ingen vet ju hur länge dens förfädrar har varit ute på gatorna…

men tror det är spaniel i honom, och kanske spets med tanke på svansen

Ricko
0

Mja… kanske nån drever/spaniel/kooikerhondje blandning?

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Snakebiite
0

En rondellhund helt enkelt, en salig blandning :P