Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 6896 ggr
[lottaeriksson]
1

Grannfejden imorgon!

Imorgon klockan 21.00 på Tv3 är det Grannfejden. Kvinnan med Dobermann hundarna som medverkar där verkar vara en otroligt oseriös människa! En bekant till mig har en moster som sålde sin Dobermann till henne i tron om att hunden skulle få bo i ett paradis, vilket inte fallet blev!

Nedan följer ett mail som mostern skrivit till min bekanta!

" Hej!
Skulle vilja skriva några rader om nästkommande program om grannfejden.
Vet precis vilken människan är som det ska handla om.
Har själv placerat en av mina Dobermann hos henne i tron om att hon skulle vara en bra hundmänniska enligt min uppfödare.Vilket absolut inte stämde. Hon avlar på sjuka hundar vilket min tik var. Hon hade HD-grad D. Berättar det för henne att hon ABSOLUT inte under några omständigheter får ta någa valpar på henne vilket hon ändå dock gör. Efter att ha tagit 2 kullar på henne, så avlivar hon tiken. Den här människan är en fruktansvärt manipulativ människa. Pratar omkull vem som helst.Om ni idag går in på blocket, så kan ni även se där att hon har satt ut valpar IGEN. Och dessutom ska bilden föreställa föräldrarna till kullen. Inte nog me det, på bilden visas syskon som skulle vara föräldrar till kullen. Tycker synd om hennes nya grannar. Kan förstå att dom har ett helvete med henne med tanke på alla dessa hundar som slåss o parar sig hejvilt. Försökte själv göra en anmälan mot henne, men ingen ville lyssna på mej. Tror inte dom förstår allvaret i detta. Det är inte bara grannarna som lider, även hennes hundar lider! "

Jag har blivit ombedd att sprida detta vidare, så därför gör jag även det på detta forum!

anaprincess
0

Usch vilken hemsk människa. Har din moster provat att ringa djurskyddsvärket?

[lottaeriksson]
0

#1 Det är inte min moster, utan hon är moster till en bekant till mig!

" Försökte själv göra en anmälan mot henne, men ingen ville lyssna på mej. Tror inte dom förstår allvaret i detta." Så hon har försökt, men inte lyckats :/

Zebben
0

Har sett fram emot programmet hela veckan. Tittar gärna på Grannfejden och nu var det dags för "hundbråk".  Helt otroligt vad löjliga folk kan vara.

Men vi ska ju bort imorgonkväll å jag har ingen möjlighet att spela in programmet. Får hoppas på att det kommer en repris.

[Vargnatt-]
0

Det är väl här i Munkfors det är så jag vet vilka hundar det handlar om, har aldrig träffat dom eller kvinnan personligen men hundarna är oftast ute på gården när man går förbi så det är svårt att missa.

ingann
0

#3 23.05 på söndag är det repris:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

LinaK
1

#3 Du kan se repris av Grannfejden på tv3s hemsida. Det är en bra grej!

Ja herregud, vissa ska ju bara inte vara hundägare.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[lottaeriksson]
1

Jag måste se detta program imorgon!

Annonsen som hon nämner i mailet där det verkar som "Dobermann-kvinnan" har parat syskon med varandra finns att se HÄR

Förhoppningsvis har hon bara tagit ett foto på ett par av hundarna :S Det är ju helt sjukt om hon parat syskon med varandra! Dessutom skriver hon i annonsen att hundarna är av "toppkvalité" men säljs endast för 5000kr? Det verkar inte som att de är reggade heller, och då kan ju ingen kolla om det är så :/

Elmis
1

Ja, jisses!

Skulle jag ha varit ute efter en bra dobermanvalp hade jag nog inte ringt någon som sätter in annons på blocket med signaturen "Erfaren". Det känns lite grann som "Ärlige Harrys begagnade bilar". Kan man inte skriva sitt namn eller kennelnamn är det ingen produkt man kan stå för.

Men hon säljer säkert mycket hundar till lättlurat folk. Och det finns det gott om.

fredrikaa
0

Helt sjukt alltså. Jag ska absolut se på detta ikväll. Tack för påminnelsen. Jag har tänkt att se detta program så fort det har gått på reklam och idag blev jag påmind.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

anaprincess
1

Det roligaste med hennes annons på blocket är att hon skriver att hon kan hjälpa till med träning av hunden, men tydligen så kan hon ju inte ens träna sina egna hundar om hon nu är med i grannfejden. Sen varför tar man 5000kr för en valp om det nu är så fina föräldra djur? Är det ens stamtavla på dom? Och om det inte är varför köper man en import hund utan stamtavla? Skum människa

fredrikaa
0

ja vi får ju se ikväll hur allt blir. SPÄNNANDE!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

destroyed
0

Detta måste jag bara titta på!!!

Gerbilflicka
1

Inte ens med namn utan med alias "Erfaren"… bravo liksom… Nej fy fan, kuperade oron och svansar har hon ocksa pa sina hundar. Skrikandes

Mymlan
0

Hon påstår hennes hundar är lydiga, tyckte jag inte de var då programledarna kom o skulle genom grinden..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

destroyed
1

asså är den där personen seriös eller! jag fattar inte att vissa människor får lov att ha hund ibland…

MiaMaria
1

Sitter som klistrad framför tv:n. Viklen kvinna!!!

Tycker så synd om vovvarna! O va e de för utslag nästan samtliga har på huvudet? Ringorm, eller vad är de??

100 tusen för kåken, de va rent kast, pga att hon låter hundarna uträtta sina behov inne!!

Mymlan
0

#16 Såg bara utslag på den lilla *staffe?*

destroyed
0

Jag tror att det kostar mer att fixa huset än att sälja det/riva det.. de är jättesött och se att hundarna gillar henne men jag tycker inte att hon är en bra hundägare..

Men shit vad den andra tanten ballade ur hela tiden.. jag tycker bara att det var oseriöst då…

MiaMaria
0

Nä de va minst 2 dobbar oxå, svårt o se skillnad på vovvarna Oskyldig

[lottaeriksson]
1

Vilken jävla idiot! Stängde in Amstaffen i ett litet rum, ärrig och i allmänhet i dåligt skick! Dessutom såg hennes hundar ut som någonting som överlevt en slagsmålsring!

Kolla denna LÄNK Denna människa ska inte få ha hund!

spookie
1

# 16  Det är väl inte utslag utan snarare gamla bitskador.

Vi får inte blunda för den här sortens vanvård. Anmäl av bara den till Länsstyrelsen i Värmland. Jag försökte gå in på deras hemsida men servern har tydligen brakat ihop Skrattande.

Skruttan-1
0

Visst såg man att det inte var paradiset huset men jag tyckte mej se en person med lite väl många hundar som igentligen har kärlek till hundar men blivit för många helt enkelt, där med har hon inte samma ork att bli rumsrena, och att hondar inte ska vara på bord. Men grannen var ba bläää, jag tor att det är en gnällkärring rent ut sagt. Visst måste det vara lite saning men herre gösses man säger väl till grannen att man om hundarna inte blir tystare går vi vidare med detta så hon får en varning först. Att hon avlar osv på sjuka hundar är fel, tragist att vissa gör så. Hoppas att det hon ändå ser själv att minska ner på antalet hundar är ett måste. Sen avla på sjuka hundar ne ursh.

destroyed
0

Jag missade det där med utslagen men jag har ju en dålig tv också så det spelar väl in men jag förstår inte varför en av hundarna var instängd och de andra inte?

[lottaeriksson]
0

#23 Det vet inte jag heller, och det framkom aldrig. I alla fall jag hörde ingenting. Mäklaren skulle kolla rummet, och helt plötsligt säger hon "Och härinne har vi blabla" En ärrig liten amstaff som var i väldigt dåligt skick. Kolla på länken i inlägg #20 för att se den hunden.

Skruttan-1
0

#20 det missa jag helt att hon hade såg abra dobberman och en schäfer men hur många det var vet jag inte. Vad säger lagen om max antalet hundar?

[lottaeriksson]
0

#25 Hon hade åtta hundar som hon ägde själv, och sen hade hon hundar som hon tog hand om bredvid. Hur många det rörde sig om vet jag dock inte.

Vad lagen säger har jag inte så stor koll på, men jag har för mig att man måste söka om tillstånd om man äger fler än tio. Rätta mig om jag har fel!

Mymlan
0

8 Dobbisar, 1 schäfer och 1 staffe. Ibland var det väl inlånade hundar där för träning.

Här gäller det väl som med katter 10 katter du måste ha tillstånd av kommun, tror det även gäller hundar även fodervärdshundar räknas in.

Elmis
0

Ja, tragiskt är det att se. Tydligt att varken getterna var innanför staketet och hissen gick inte ända upp hos någon av dem. En som har alldeles för många hundar för att klara av det och en som bryter ihop för minsta motgång. Visar bara att det alltid krävs två för att dansa tango!

destroyed
0

hissen på de människorna går knappt upp till knävecken….

[lottaeriksson]
0

#29 Nej verkligen inte! Hoppas nånting kommer kommer hända därborta! Den där kvinnan borde inte få äga fler hundar än 1! Om knappt det.  Usch…

Elmis
0

Stannar nog i ankelhöjd!

ingann
0

Okej att hon kanske hade ett par hundar för mycket men några kuperade öron eller svansar såg jag då inte…  sen tyckte jag hon hade hyfsad pli på dem iom att de var så många… hon kunde ju bryta gnabbet utan större problem… 

skällandet var i mina öron inte heller nåt farligt.. inspelningen på mobilen tyckte jag lät som terrierskall och inte dobbisar..

den som var knäpp var den andra tanten som inte ens hade pratat med henne innan utan börjat anmäla efter att ha pratat med grannar!

jag har sett betydligt sämre hundhållning än den där… okej att det inte är bra att de kissade inne men att vara i möblerna är väl inte så farligt? Hur många har inte katter som är på både soffbord, matbord, bänkar och spisar utan att någon klagar?

borden får dock inte min vara på (inte katterna heller) men i sofforna får han vara..

gå till er själv och analysera.. har aldrig era hundar skällt? har de aldrig blivit glada när någon kommit? har de aldrig blivit oense med någon annan hund?

#14 så du menar att hundarna inte var lydiga för att de blev glada när programledarna kom? isf känner inte jag en enda lydig hund!

/Ingalill

Allamej
0

Ansiktena på en del av hundarna såg ju ut som jyckarna gör i Djurpolisen i Miami… Dom som dom hämtar från dogfighting…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mymlan
0

#32 Mina katter får vara överallt dock ej på bordet då vi äter. Mina rådisar är även de på bordet emellanåt dock ej då jag äter.

Hunden ställs upp på bordet då jag kammar o borstar henne annars får hon ej vara på bordet.

Jag såg dobbis med kuperade öron + svansar..

Nu finns det dobbis uppfödare på valpar smäller dörr på deras svansar så veterinären opererar bort svansarna. Nu säger jag ej denna kvinna gör så..

ingann
0

#34 de hundar jag såg hade lång svans och öronen kan man få att stå ordentligt av att tejpa dem… var det någon med kort svans så missade jag det och även om nån hade det så behöver det inte vara kosmetisk kupering.. eller hur?

du svarade inte på frågan om varför du tyckte de var olydiga när de blev glada när RA kom…

/Ingalill

Mymlan
0

Bråkade hon röt men endel fortsatte sitt gruff..

fredrikaa
0

Hon hade verkligen många hundar. Fast hon verkade ha bra pli för att det var så många.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Bogart
0

Det är väl inget fel med att hon har kuperade hundar? I andra länder är detta full lagligt, och ofta är det så att man ALLTID kuperar valparna när de är några dagar gamla. Enligt kvinnan så har hon några importer, och importerar man en dobermann så är det svårt att få tag på en som INTE är kuperad…

En annan sak, var det bara jag som reagerade på att hundarna såg väldigt tunna ut? Man såg ju revbenen ganska väl på flera av dem, och även ryggkotor och höftben.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

mabia
0

Vilka påhopp ni gör…..hon var en människa som älskade sina hundar och kunde sin sak…..att det var "lite skit i hörnen" i hennes hem, är väl hennes ensak och detta ska man inte dömas för. Jag tyckte det såg ut hos henne, som det gör hemma hos de flesta hundmänniskor/kennlar som har flera hundar i sin ägo. Och de verkade vara glada och harmoniska vovvar.

Hon brydde sig om sina hundar och var kärleksfull och go mot dem!

Vad det gäller den andra kvinnan…..flytta om det inte passar…..hon passar nog inte in någonstans….en klen stackare!!

Bogart
0

#39 Det finns mycket rykten om henne, påhoppen grundar sig inte så mycket i själva tv-programmet. Kvinnan är tydligen utesluten ur SKK, bara det säger en del för mig. Dessutom så räckte det väl att se hennes smala hundar fulla i gamla ärr från slagsmål för att inse att allt kanske inte står rätt till trots allt?

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

[jakke94]
0

ärren var skrämande.. men de med att hundarna är underviktiga.. såg en som man såg skelletet tydligt på dem andra såg ut att vara i bra skick förutom ärren.. men sen så är ju inte dobbermannen en kraftig ras.. hade ju varit värre om det hade varit rottisar man såg revbenen på ..

tycker man inte ska dömma denna kvinnan efter alla rykten som sprids runt på nätet och jag tyckte grannen var väldigt överdriven och dryg..

vad jag såg så hade hon en dobermann hanne som var kuperad men det behöver ej betyda att hon klämt svansen i dörren för att vara tvungen att operera bort den.. Det är ju att hon har importerat den.. om man skulle tänka som #34 så skulle väldigt många dobbis,amstaff och rottis uppfödare varit djurplågare..
kanske att någon enstaka smäller svansen i dörren för att vetrinären ska ta bort den men långt ifrån alla! man importerar en hund från utlandet för avelns syfte, att den har bra linjes o.s.v inte för att man vill ha en kuperad hund (för det mesta)

scth
0

tycker att det är svårt att veta vad man ska tro, kvinnan me hundarna verkade hur gullig som helst mot både  hundarna och människor, visst hade hundarna ärr men med tanke på att det var så många är det väll inte konstigt om de kommer ihop ibland.

Däremot tycker jag att majbritt eller vad hon nu hette var väldigt mesig. Ansöker om att vara med iprogrammet men klarar inte av det. Blir så arg på sånt, och att hon aldrig ens träffat eller ringt… konstigt

Nikkis
0

Alltså, jaha OCH om hon hade hundar som var kuperade? Finner ni inget annat att anmärka henne på eller?
Såvitt jag vet så är det inte olagligt att äga en kuperad hund och än mindre importera från utlandet där kupering fortfarande är tillåten.

Jag läste någonstans att hon gett 50 pix vardera för sina kuperade importer.

Sen kan jag inte tycka att hennes hundhållning var märkbart dålig, visst var huset bra slitet likaså möblemanget. Men hon hade det fortfarande rent hemma hos sig. Säg det hus eller lägenhet som Inte blir slitet med såpass många hundar.
Min vän hade EN Dobermann som fick hennes nyrenoverade lägenhet att se ut som ett renoveringsobjekt.

Tycker att hon hade helt OK pli på sina hundar. Många Svenssons har inte ens halva av den "lydnaden" på sina pälsbollar. Hon hade höga staket på sin tomt så hundarna inte kommer ut, vilket är väl det viktigaste? Att inte störa eller skrämma sin omgivning genom att komma lösa. Vad hon sedan väljer att ha för lydnad på sina hundar är väl hennes ensak.

Vill gärna se någon av er bryta ett riktigt hundslagsmål med bara rösten.

Gör ett sista tillägg också om den där Maj-Britt eller vad hon hette. Det var bara en (säkerligen) hundhatande rikemanns bitterf***a som är van vid att alla dansar runt hennes pipa, och när dom inte gjorde det så ville hon inte "vara med längre". Pinsam var hon.

[jakke94]
0

håller med #43 helt :) har du en kuperad dobermann ? bild isåfall ? :)

Nikkis
0

Tack, eller nåt.Flört
Nope, jag har ingen Dobermann. Det är Schäfer för hela slanten.Cool
Min bror hade dock en brun helkuperad Dobermann under min uppväxt.

Hade kuperade hundar födda efter 2008 fått tävla i Sverige så hade jag nog faktiskt ägt en. Men kruxet är också att Dobbis materialet tyvärr inte är lika bra som det är förr, enligt mig då.

Att jag tycker att helkuperade Dobermanns är grymt snygga är inget jag döljer, det är liksom så en Dobberman "Ska" se ut i mina ögon. Men Det är en helt annan diskussion.Flört

ingann
0

Vad säjer  att fläckarna i ansiktet var ärr från slagsmål? Någon som har bevis för det? Jag har sett bilder härinne från medlemmar som haft liknande fläckar på sina hundar som var eksem/allergi… då kan vi lika gärna anta att de ljuger och att deras hundar slagits…

#43 håller helt och hållet med dig!

/Ingalill

Mischa
0

Hennes hundar var bedrövligt ärriga på ganska klassiska ställen som ansiktet och runt bogen/frambenen, har aldrig sett utslag eller allergireaktioner som ser ut som ärr, mer än att det kan ha blivit ärr efteråt och det känns ju lite väl oturligt om alla hennes hundar lider av samma allergi, däremot rök dom ihop rätt ofta.

Dock tycker jag inte att hon verkar som en "dålig" hundägare i grund och botten, tomten hennes var väl inhägnad och utöver ärren var hundarna man såg i bra kondition utöver amstafftiken som bara såg taskig ut, men jag kan nog tänka mig betydligt värre exemplar av hundägare.

Hon verkar dock ligga lite på gränsen till att vara djurvän och djursamlare, att hårbanta sin hundskara hade inte skadat.

≧◔◡◔≦

[Vargnatt-]
0

#43 Jag håller med dig.

Skruttan-1
0

ska man tro på alal ryckten? där går jag imot helt. För är det någon som missköter sina djur så har man ett ansvar det är att ringa o anmäla (krävs att man ser detta med egna ögon) och denna kvinna klara ju av att visa sina djur i bra skick på flera ställen. Just det att man säger att ryckten är sanna behöver inte betyda att allt stämmer inte sant!?!  Men helt klart tyckte jag några hundar var förmycket då det krävs massor med tid för sköta så många hundar och jag upplevde henne som själv med alla hundar. Hon hade kuperade hundar iaf 1 såg jag känner en som oxå har en kuperad hund både svans o öron importerad från tyskland en hane. Men jag kan säga så att jag skulle aldrig lämna min hund där pga skitigheten. Men alla hem är inte totalt tipptopp renoverade o tipptopp sädade behöver det inte vara men det var lite för mycket hundkiss för min smak.

[Vargnatt-]
0

Jag frågade förresten min sambo som jobbar på skolan som ligger precis bredvid hundarna, han säger att skolan aldrig har blivit störd av skällande hundar där.

Gerbilflicka
0

Kan man se programmet i efterhand online?

Jag skiter i vilket, jag kommer alltid tycka att helkupering ar hemskt. Sa vitt jag vet ar det bara jag som sa nagot om det fran annonsen hon har pa blocket. Dar ar det 3 helkuperade hundar, ar alla importer?
Ok om det ar importer som man inte kan paverka sjalv… Men oavsatt ar det bara annu en grej vi gor for varan skull och inte for hundarnas. En dobermann "ska" se ut sa bara for att de inte ser tuffa och farliga ut annars, utan sota. Jag tycker det ar forjavligt att det sitter sa djupt rotat i manniskor och kommer alltid att tycka det.

kerstinjo
0

Att hon hade en (?) kuperad hund har inget med saken att göra, det är inget olagligt att äga en kuperad hund.

Att hundarna var på bord och i soffor är väl hennes sak, inte vår.

Ärren då? Inget underligt som jag ser det. Amos busar/bråkar ofta runt med dotterns ena schäferhane och har massor av sår efteråt. De flesta syns inte pga pälsen, men på en korthårig hund syns det direkt.

Hur huset såg ut? Ganska ointressant, det är inte vi som bor där. Och ni vet väl vad EN Marodör kan göra med väggar och möbler?

Att kvinnan ska vara utesluten ur SKK är för mig enbart rykten, som jag (vi) inte har en aning om vad det grundar sig på.

Men då ska vi samtidigt vara medvetna om att det finns många bra hundägare som inte ger ett öre för SKK.

Hundarna såg ut att vara i god kondition och verkade harmoniska.

Fegt av kvinnan som hade anmält sig till programmet att backa ur. Och i mina tankebanor så är det lite väl magstarkt att säga att; "Hundarna har förstört mitt/vårt liv". Det får mig genast att fundera………Obestämd

Kerstin 

ingann
0

Jag tror att denna maj-britt eller vad hon nu hette var antingen hundrädd och anmälde för att hon inte vågar erkänna det, vill stå i god dager inför de andra grannarna eller mörkrädd så hon inte vågar sova på landet utan sin sambo sjökaptenen…  Tungan ute

/Ingalill

destroyed
0

52# håller med, det känns lite dumt att anmäla sig och sen under presentationen bara slänga ur sig att era hundar har förstört mitt liv och kostar pengar för oss… Hallå? det är inte emot lagen att de inte får skälla under dagtid och då kan de vara där och fixa i huset men det känns lite dumt att inte vara där överhuvudtaget och fixa huset för att det skäller på nätterna?

Yessica
0

#51 http://www.tv3.se/play - Grannfejden - Säsong 3 - Avsnitt 4 (2009-04-30).

Kollade just på det själv och jag tyckte inte hon verkade vara en dålig hundägare. Hon älskar sina hundar, hon har helt okej pli på dom! Som Nikkis sa här i tråden tidigare finns det flera "Svenssons" som har sämre pli på sina hundar. Håller med både #43 och #52!

Okej, att det inte är så bra att hundarna gör ifrån sig inne eller är överallt, men det har inte vi något med att göra. Hundarna såg ut att må bra, och som jag skrev tidigare hon verkar älska dom och sköter dom på bästa sätt!

Tycker det var riktigt fegt och pinsamt att den som anmält henne drog sig ur. Fy tuusan! Skrikandes Tycker faktiskt synd om hon med hundarna. Dessutom som hon sa när hon hörde inspelningen av hundar där i medlingen, så lät det inte som hennes hundar. Jag tycker dom borde kollat runt dom andra hundarna i området för att kanske kunna kolla varifrån just dom hundskallen kom ifrån. Inte bara snöa in sig på just hennes hundar, eftersom att, vad jag såg, inte lät timme ut och timme in, och hon kunde få dom någorlunda tysta!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Nikkis
0

Men det är väl klart att hundarna inte skäller under natten. Sinnika om någon skulle inte få en blunds sömn i det huset om det vore så.

Likaså när Sinnika släppte ut hundarna när Robert var med Maj-Britt på hennes tomt, så var jyckarna knäpptysta.

En sak är dock säker, tur för den där rikemans kärringen att det inte var mig och mina hundar hon gnällde på.
Hon gjorde dessutom bort sig rätt så rejält i TV, vilket är bara så Otroligt rätt, hahah!

Bpersonen
0

Jag har just kollat på programmet på TV3:s hemsida. Är det något jag föraktar så är det folk som springer hos myndigheter och anmäler andra utan att först försöka lösa problemet på ett fredligt sätt med den andra parten. Det borgar för ovänskap - och det är framförallt fegt.

Jag tror att den där grannfejden skulle kunna lösas om den där Maj-Britt försökte att prata med sin granne och vara en medmänniska istället för att sätta sig på sina höga hästar och ständigt ränna hos myndigheterna. Tycker inte att hon bjöd till någonting alls i programmet.

Det är så klart svårt att avgöra hur en person sköter sina hundar genom att se på tv, men jag fick intrycket att Sinnika, eller vad hon heter, älskar sina hundar och sköter dem efter bästa förmåga. Sedan är de så många att det säkert är svårt att ha perfekt pli på dem.

kerstinjo
0

# 56

Som du säger så tog maj-Britt inte hem någon poäng alls. Tycker mest att hon skämde ut sig.

Kerstin 

Bpersonen
0

Maj-Britt gav ett stroppigt och snobbigt intryck.

[jakke94]
0

#51 om jag hade fått välja på en kuperad eller en okuperad dobermann hade jag valt den kuperade, inte för den är tuffare för jag tycker dem är finar och sötare när dem är kuperade och så ser dem mycket ståtligare ut.. jag är inte mer rädd för en kuperad hund än en  okuperad :P

Mymlan
0

#60 Helkuperad dobbisar är snyggare än en okuperad. Tycker det kunde vara okej att kupera men det skulle vara då de blir 1 år o under narkos. Inte som de varit ngra dygn gamla o utan nersövning.

Allamej
0

ok… ni menar på fullaste allvar att ni föredrar ett icke naturligt utseende på hundarna? Ett utseende som innebär att man skär bort vitala delar på djuret för en snedvriden estetisk syn?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[jakke94]
0

"#62 nu är jag ej jätteinsatt i dobbermänn och kommer nog aldrig o skaffa en sådan ..

MEN om hunden inte mår sämre att vara kuperad än okuperad så hade jag valt den kuperade.. men sen vet jag ej mer saker.. men på utseendet vinner den kuperade enligt mej, och det står jag för Tungan ute

Mymlan
0

#62 Mig spelar det ingen roll men kuperad är snyggare. Jag är uppväxt med Mellanschnauzer då min farmor hade kennel på den rasen, jag har svårt för mellanschnauzer med svans men inte för dvärg eller Risen med svans..

Detta är en sak ang avel men sedan har vi dessa som vill ha hundar som går på tårna *chow-chowen*, hundar som släpar magen i backen. Avel på hundar där färg kan leda till dövhet, hundar som snart går på bakhasorna för de ska ha nedlutande ryggslut *schäfer, kallar dem räkmodell*, hundar som får eksem för de ska ha skrynklig hud..

Allamej
0

Jag kan inte jämföra kupering med de genetiska defekterna som folk avlar på…

För att göra en jämförelse du kanske förstår. Jag får en kull med råttungar men jag gillar inte de mer kala delarna på dom så jag skär av svansen och snitsar till en tuffare look på öronen.

Är detta ok?

Är det ok om man har vuxit upp med svanskapade och tillsnittade öron på råttorna?

Mymlan
0

#65 Jag råkar tycka kuperad dobbis är snygg, det betyder inte att jag köper en dobbis o sedan smälla sönder svansen i en dörr. Eller samma med en schnauzer, tycker om dem lika mkt för det med eller utan svans. Jag bekostar inte flera 1000:- för importera en kuperad hund bara för svansen är borta.

Nikkis
0

Men vad spelar det för roll vad folk tycker är fint vs fult?
Det betyder inte per automatik att man tycker det är OK.

Även om jag nu personligen inte tillhör den ovannämnda kategorien då jag ärligt talat inte ser skillnad på kosmetisk kupering av hund och medicinsk kupering.
Jag tycker faktiskt det är värre när man kuperar bort en hunds ena ben än att knipsa av svansen på den. Isynnerlighet när man kuperar bort ett framben.

Det korta "lidandet" en öron och svanskuperad hund genomgår är varken mindre eller större än en medicinsk kupering och lämnar således inga men för livet.
Så, why not? Människan är ju en väldigt egoistisk varelse och allt vi gör är ju enbart för våran egen skull, typ…

Mischa
0

tillbaka till ämnet.

≧◔◡◔≦

Nitro
0

Jag bor i Munkfors, inte långt från vovvarna och jo, de skäller!
Det går en gångbana precis utanför huset, och såfort (iaf jag) någon går förbi där så stormskäller dom.
Jag tycker verkligen inte om den människan pga. andra anledningar än hundarna, men de har varit störande ibland.
Har dock inte hört dem på ett tag nu, de kanske skärpte sig av grannfejden Skrattande

Skruttan-1
0

#69 kanske är dom smarta halsbanden dom fick :D  Vi har med 2 stora rottisar här som blir helt tokiga när hundar paserar men lyder sin matte gör dom allt o hon är snabb på säga till dom :) Men jag tor att har man 2 hundar är det mycekt lätt att dom jagar upp den andre på skälla o vakta/varna även om dom sen är jätte snälla :D.  Ja Gun-britt var bra feg o lam gick ju på skitsnacket än att gå å säga till, Och märker man inte att grannen har flera hundar när man är o tittar på huset?

ingann
0

#70 precis.. hon sa ju att hundarna skällde dygnet runt så då borde de ju hört dem när de kollade på huset…

/Ingalill

India
0

Jag gillade inte det jag såg! Tyckte att hundarna  hade anmärkningsvärt mycket ärr i sina ansikten och att de inte såg fräscha ut. Att en del var kuperade bryr jag mig inte om men jag upplever inte denna kvinna som en seriös uppfödare och jag skulle inte köpa hund från henne. Om hundarna verkligen skäller och stör eller inte är en annan sak..

[lottaeriksson]
0

Nu har människan fått djurförbud!

Artikeln

Nikkis
0
[Hilo]
0

#73 Ja jag hörde det från Suzzie, Helgad vare denna jord! Haha!

Helt (censur) underbart! Cool

Jovich
0

Nästa program av grannfejden handlar också om hundar eller iaf en hund vad jag förstått.

Ricko
0

Missade det, bara mamma som såg det. Men såg det på doms hemsida, vilken tur att hon fått förbud. Vadå "pli på hundarna" ? :O Dom såg ganska magra ut också, och levde inte i några bra förhållanden heller… Imorrn ska det ju också vara nå hund tjafs.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

giffan
0

Missade tyvärr programet och nu går det ju inte att se, men av artikeln så verkar hon inte ha alla hönsen hemma…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Ricko
0

Här finns det så att man kan se.

http://www.tv3.se/play

Bläddra ner och tryck på Grannfejden sen på Säsong 3, sen om du klickar på "grannfejdem och räknar till den 5:e" så kommer du fram, där ser du en bild på en kuperad dobermann(huvud) och sen trycker du på "play"

[lottaeriksson]
0

putt

[Empisen]
0

Ser programmet nu, hundarna är ju magra och har jätte mycket ärr…

giffan
0

Kollade lite på det igår… tills min dator bara la av. Så typiskt!

men hon som köpte det nya huset, henne hoppas jag att jag slipper få ha som granne någon gång. Usch kryper i kroppen på mig när jag tänker på henne…

Fast jag vet inte, jätte magra vet jag inte om jag tyckte de va, fast bilden är iof rätt dålig på datorn, tunna, men inte magra… eller?

Och sen skulle jag nog, om jag varit hon, inte ha alla hundar ute ihop om de ryker ihop som de gör.

~ Anneli ~ 

[Empisen]
0

#82 Jag tycker inte hon ska ha så många hundar överhuvudtaget, 1 eller 2 skulle räcka.
Sen som det ser ut inne i huset, ush å fy.

Ricko
0

Tyckte mig iallafall se revbenen på dem. Visst ska dobbisar var smala men detta är normal tjocka/smala(tkr jag): http://varney.blogg.se/images/2008/dobermann-kuperad_18857837.jpg

Nä hundarna rök ju ihop nästan hela tiden Obestämd

[Empisen]
0

#84 Man såg även höftbenen Obestämd

Ricko
0

#85 Jo, ja jag tyckte iallafall dom var för magra, vilket inte är konstigt på hur hon hade det annars som du sa och ja ….jag vet inte vad jag ska säga, tur att hon fått hundförbud.

giffan
0

#83 Fast mängden hundar har egentligen ingen betydlese. Jag känner en som har mellan 20 och 30 hundar och alla bor inne. Där är det varken slagsmål eller bråk mellan hundarna. Hon har väll kanske inte så rent och fint så man skulle vilja ha ett spädbarn på golvet, men absolut inte grisigt på något sätt.

Faktiskt jätte mysigt att hälsa på där, i början är det hundar exakt överallt!! man får bara stå stilla tills alla har hälsat, sen har de som sina egna platser å alla går en efter en å lägger sig på sin plats…

~ Anneli ~ 

Ricko
0

#87 Det är klart men om man inte kan ta han dom så många hundar, vilket hon inte kunde räcker det med kanske 2 st.

giffan
0

#88 Och även två kan ju vara två för många…

~ Anneli ~ 

Persifone
0

Någon som vet om denna männniska fortfarande har en hemsida?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Nitro
0

Hon var på framsidan i tidningen idag, det handlade om att hon fått in en dobermann för fostring i två veckor, men när de skulle hämta den hade den "rymt".

Står säkert på www.nwt.se

anaprincess
0

Undrar om det här handlar om henne med? Vad tror ni? LÄNK

[Hilo]
0

#92 Möjligt.

fredrikaa
0

Ska ta och kolla på avsnitten igen..

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

oh-la
0

trubblet med den här tanten är väl egentligen att hon bedriver en rent vidrig avel (eller bedrev) på sjuka hundar med höftproblem. hon hade så mycket som 3 kullar samtidigt i sommras med sammanlagt 32 valpar samtidigt (!!!!!!). hon bedriver avel på dobermann och amstaff, bland annat med den inlåsta amstaffen. bilder på tikarna med valpar som låg ute på blocket var rent vidriga med långa klor, magra och ärriga. många av de som köpt valpar av henne har fått avliva dessa på grund av att de är så nervösa. hon har sålt valpar till personer under 18 år, hon har hotat folk på diverse forum som ifrågasatt henne så till den milda grad att de måste gå ut anonyma. det finns en tjej som bloggat om henne som fått mycket skit. denna tjej sitter på bilder som får mig att vilja gråta med samma amstaff som man ser på bild när denna dam är i farten, mager och ärrad, bunden i ett element med hel/halvstryp (svårt att se, man ser bara kedjan) inomhus bredvid en diande dobermanntik och en massa valper med spik och skruv som sticker ut ur väggarna runtomkring. hon har även blivit anmäld och fälld för att hennes hundar har sprungit på byn och bitit och jagat människor och hundar. hon själv nekar, men blev fälld på 5 av 6 punkter.

fredrikaa
0

var tvungen att slå av efter några minuter… min hund blev tokig och börja gå omkring och skälla här hemma… hm.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

mina-grisar
0

Hon har fått djurförbud, tack gode gud för det. Alla som vill hjälpa Alexandra att hitta sin chabo Jackson, hjälp henne på facebook.

Logga in på facebook & sök efter chabo Jackson. Han är en av hundarna av damen ni pratar om.

Mymlan
0

#97 Men hon har väl hundar ändå trots djurförbudet?

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.