Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 3883 ggr
jen
0

dräktig fast små tuttar

Min tik är nu på dag 57.

men hennes tuttar är fortfarande små. de är även väldigt ljusa.och hon har inga svullna juver.

brukar 1a gångsfödare ha små tuttar?

hon har bra mat,förra veckan åt hon dåligt märkte jag, och  den sista veckan har jag fått muta henne med mat och även köpt valpfoder då hon äter det hellre än sitt vanliga foder.

har ni varit med om att eran dräktiga tik haft små tuttar?

Karizma
0

det kan gå snabbt vissa får det dagarna innan det är dags, bra är att du har ersättning hemma i nödfall :)

jen
0

ja, jag ska köpa hem ersättning ifall att.

man blir ju fundersam då jag sett andra tikar som fått stora tuttar flera veckor innan…

Karizma
0

Ja vissa har riktigt stora men jag känner en som fick stora tuttar 3 dagar innan även hennes 2a kull var det lika dant :) vissa tor jag får mjölk samtidigt som förlossningen börjar men det kan vara fel. Googla lite om det o se om du hittar något.

jen
0

jaa, jag har gogglat massor. men jag har inte hittat det.

jag får bara fram att de får större juver vid vecka 5

Karizma
0

Jag tycker du med kan ringa din vetrinär o höra det känns lite tryggare o hör vad dom säger :)

Vattnadal
0

Vi körde vår dräktiga tik på valpfoder hela dräktigheten. Detta enligt rekommendation från fodertillverkaren. På slutet fick vi bara i henne rent kött, helst olika varje dag. Tungan ute

Hennes tuttar var små, men det försvann hår runt dem på slutet. Det sista dygnet (hon gick dräktig 68 dagar) svällde det på och blev mjölk.

Nu, när valparna ätr 3 v är de stora, och då de små liven precis fått tänder, kan jag tänka mig att de är ömma dessutom.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Taxelina
0

#0 Är hon konstaterat dräktig?

jen
0

idag är det 59 dagar sedan parningen. små juver har det blivit.

och idag har även tempen sjunkit till 36.9*

Igår kväll buffade det mycket i magen Skrattande

Vattnadal
0

Härligt, då är det nog på gång!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Taxelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lycka till med valpningenSkrattande

Jag har 2 kullar här hemma. En Tax kull på 7 veckor och en norrbottenspets kull på 3 veckor. Ljuvliga små varelser. Varma och goa.

Karizma
0

10 himmla söta :)

låter som det närmar sig med stormsteg :D

jen
0

inga valpar ännu, tempen ligger på 37.3…  och hon är lugn och äter bra.

så lite till får vi nog vänta Skrattande