Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 3913 ggr
[Empisen]
0

Hund 2009

Vi som var på hund 2009 idag kan väl lägga upp lite bilder/filmer om ni hade kameran med er Glad
Och ni kan också berätta hur ni tyckte det var!
Ni som åker dit imorrn kan såklart skriva hur det var då Flört

Jag tyckte det var roligt, tyvärr missade jag när dom ställde ut jack russllarna, dom jag allra helst ville se.. Annars var det mycket roligt!

[Empisen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Filmade några hundar när dom körde agility Glad

Denna film är på en pudel.

[Empisen]
0

Denna är på en papillon Glad

[Empisen]
0

Jack russell.

[Empisen]
0

Papillon igen Glad

[Empisen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var mycket, mycket folk!

Yessica
0

Jag ställde ut min ena hund, Sting, i öppenklass tikar. Den vann hon, dock utan ck. Men jag är supernöjd ändå, för hon travade utan att studdsa och fjanta sig som hon brukar göra i ringen. Sen var det två tikar till i öppenklassen, så vi vann inte för att vi var själva, utan vi vann trots konkurrens! Det var extra kul då hon annars blivit placerad sist eller inte alls (beroende på antal hundar). Skrattande

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[Empisen]
0

#6 Kanske såg dig, såg många briarder iaf Glad

[Malin3033]
0

Jag tyckte det mesta var toppen. Men all hundbajs på golven gjorde mig oerhört arg och besviken! Trodde det verkligen var hundmänniskor som höll till på HUND09, men icke. Kiss på varenda dörr också. Inte kul.
Rasta era hundar bättre till nästa år. :)

Annars tyckte jag som sagt att det var en givande dag. Tyvärr varken fotade eller tävlade jag

Yessica
0

#7 Jassåå Glad på bilden jag och min Sting.

#8 Märkte också det där med kisset. Överallt verkligen! Usch!

Ha en bra dag!

[Empisen]
0

#8 Håller med dig där.. Mycket kiss var det, bajs däremot såg jag inget.
#9 Jätte fina är ni!

LinneaChristina
0

Några bilder finns på min blogg, http://www.linneachristina.wordpress.com/.

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

[Hilo]
0

#8 Håller med!!! Verkligen irriterande med kisspölar överallt och mattar och hussar som bara drog iväg med hundarna.. Rasta dem bättre nästa gång..

Jag var inte jätteimponerad - faktiskt.
Var lite dåligt med raser på rastorget och inte så många intressanta hundar som ställdes. Mässan var ganska klen, men sällskapet var trevligt, och jag hade kul Glad
Satt mest vid agilityn…

Nikkis
0

Jag är JÄTTE besviken på årets mässa! Det var så himla lamt hela grejen.
Mest synd var det att det inte var så många återförsäljare där i år. Halva nöjet med HUND200X är ju shoppingen.
Sen hade jag velat se bra många fler raser i rasmontrarna.

Varför var B-hallen stängd?
Jag tycker det var jätte dåligt att dom inte ens kunde ha "rastgården" öppen i C-hallen, trots att B-hallen var stängd.

Jag tror att detta därför resulterade i att så många hundar gjorde ifrån sig inomhus. Det är trots allt en bra bit att gå till huvudentrén för att komma ut och rasta.

[Hilo]
0

#13 Man behövde ju inte gå ända bort till èntren.. man kunde ju gå ut där vid agilityn..

Nikkis
0
[Hilo]
0

#15 Hmm, Madde och jag gick ner i en rulltrappa och ut på gården…

Maddepadde
0

Utgång fanns vid huvud- och östra entrén. Jag rastade bara vid östra entrén eftersom det var närmast agilityn :)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

hittadjur-se
0

Dåligt försäljningsutbud, kärringar som knuffades och trängde sig som sjutton. Tyckte de kunde haft en tyst minut för polishunden som fick hedersomnämnandet iaf. Hade systerdottern med mig som besökte sitt första HUND 200X, tyvärr sa jag så var det inte ett lyckat år.

Kiss överallt håller jag med däremot inget bajs som vi såg.

[Hilo]
0

#18 Folk plockade upp bajset när hundarna gjorde ifrån sig. Såg många hundar som gjorde nummer 2 inne bland ringarna (inte i själva ringarna)

Yessica
0

Jag tror att B-hallen var stängd för att det inte var så mycket hundar anmälda. Det var samtidigt en stor utställning i Finland har jag för mig. Jag tycker inte det var så extremt trångt nu ändå, tänk er vad glest det skulle blivit om B-hallen också varit öppen. Ja, visst hade det blivit bekvämare, men då skulle antagligen kostnaderna dra iväg också för SKK, kanske? Det är bara mina egna funderingar. Glad

Ha en bra dag!

Maddepadde
0

Var Nordisk Vinnar-utställning på åland.
Och ja, det fanns ju ingen anledning att ha B-hallen öppen med tanke på att det var få anmälningar.

Och måste faktiskt säga: TACK OCH LOV för att dom tog bort de vidriga rastplatserna med vidrig halm - svårt att hitta ett vidrigare ställe i Sverige. Mycket bättre som de gjorde nu!

Men börja grina då!

Yessica
0

#21 Just ja, så var det! Då tänkte jag rätt med hallen också.

Jag gillade också bättre att få gå ut genom huvudentrén (alt. Östra entrén) för att rasta, kommer ihåg att Pippi som inte alltid är så noga var hon kissar någonstans inte gillade att kissa på halmen, kan inte tänka mig att Sting skulle gjort det. Bättre att dom får göra det på ett naturligt ställe i stället!

Ha en bra dag!

Nikkis
0

Ja det låter iofs ganska vettigt vid närmare eftertanke om varför B-hallen var stängd. Var ju väldigt få hundar i helgen.

Men vaddå halm?! Dom har ju typ alltid haft spån i dom konstgjorda rasthagarna pyntade med lite granar och skit som hundarna kan pinka mot osv. Jätte fiffigt och förvånadsvärt rent var det också.

Maddepadde
0

Där jag rastade förra året var det halm blandat med just det du sa - lika vidrigt och lika illaluktande.
Jag smugglade in och ut henne ist, var ju såååå äckligt där ute, även för MIG.

Men börja grina då!

Taci
0

Jag hade trevligt på mässan.

Dock blir jag väldigt störd på de som säger att man ska rasta sina hundar bättre, o har en otrevlig attityd o menar på att det är ägarens fel om hunden gjorde något på golvet! Vår hund har aldrig varit på en inomhusutställning förut, o inte såhär stor. Vi har ställt ut förut o det har gått jättebra. Men i lördags blev han så jäkla nervös av allt ståhej så han, ja - bajsade på golvet! Jag är ju bara för fruktansvärd som inte hade rastat honom eller hur?

Det jag tycker ni ska klaga på egentligen är städpersonalen som bara stod o babblade istället för att patrullera runt o se om något behövde göras. Tjejen jag pratade med när min hund hade gjort ifrån sig såg helt förskräckt ut, o hade nog inte ens skurat upp det om jag inte hade stått kvar.

Maddepadde
0

Nervös? Inte stressad då?
Hur som, uppenbarligen behövde han skita i och med att han faktiskt sket inne - och det hade du ju helt klart kunnat förebygga. :)

Jag själv gav inte min en enda chans att skita eller pissa inne, jag höll henne ordentligt avrastad under båda dagarna vi var där - vilket innebar att hon inte behövde kissa eller skita inne för att jag inte hade rastat henne tillräckligt bra.

Visst kan olyckor ske - men det kan också förebyggas så enkelt, genom att rasta sin hund ofta och vara uppmärksam. :)
Det är iaf min åsikt.

Men börja grina då!

Taci
0

#26, ok stressad kanske då, kändes inte som det spelade någon roll vilket ord jag valde - obekväm i situationen hur som helst.

Nej jag hade inte alls kunnat förebygga det, han sket jättelöst bajs, o det bara kom för han blev Stressad, o det är inget jag hade kunnat förutsspå då han varit hel-lugn på utställning förut. Han bajsade normalt precis innan vi gick in, så kom inte o säg att jag inte rastar min hund. Suck..

Maddepadde
0

Inte för att vara "sån", men när min hund är stressad så ser jag till att hon blir rastad extra eftersom det är vanligt med stressmage hos hundar. :)
Men vems fel skulle det annars vara att ens hund skiter inne, hundens? Njaeh, knappast.
Och städarna har nog att göra dom också med tanke på hur många hundar och människor det var på mässan.

Men börja grina då!

[Hilo]
0

#27 Pekar inte ut någon, men många var faktisk dåligt rastade och pissade inne inte bara en gång.. Gjorde man inget fel behöver man inte ta åt sig.. Det är i alla fall min åsikt.

Taci
0

#28, ok då då är jag en dålig ägare som inte alls brydde mig om min hund i lördags, för det vet ju du såhär över ett forum :)

Rasta extra? Ja han bajsade tre gånger innan, o det tycker jag är extra mycket, men jag vet inte vad du anser. Att man ska cirkulera runt platsen i 5 dagar innan man ska gå in i hallen^^ Nog om det nu, du känner nog mig o min hund bäst :)

Taci
0

#29, absolut. Jag ville bara framföra att allt inte är svart eller vitt, man kan inte säga att det o det är dåligt när man inte vet riktigt. Visst är det dåligt av de som bara låter sina hanhundar kissa ner varenda stolpe där inne osv, men man ska inte dra alla över en kam, det var så jag menade.

Jag tog inte åt mig på det sättet, det är av det Madde har skrivit nu som jag tar åt mig av, då det är riktat mot mig, o hon anklagar mig för att inte sköta min hund.

[Hilo]
0

#30 Oj vilken attityd Flört

Ironimätaren slår i taket..

[Hilo]
0

#31 Well, personligen så ser jag ingen som direkt vänder sig till någon hund, eller drar alla över en kam, utan rent allmänt.

-men jag kan ju ha missat något

Sen tror jag bara Madde spekulerar, när du har förklarat så visst. Vissa hundar är sämre på att hålla en stressmage än andra, shit happends..

Taci
0

#32, som man blir bemött beter jag mig tillbaka, så är det bara.

Men om hon bara spekulerar, varför då sitta o säga svart på vitt att "DU kunde förhindra det, det är DITT fel, såhär är det". Kan man inte då istället säga att "Kanske du kunde förhindra det? Kan det ha varit såhär?". Nu var det inte meningen att sitta här o skriva OM en annan person, så det ber jag om ursäkt för samtidigt.

[Hilo]
0

#34 Jag lägger mig inte i, mest för att jag inte ser några meningar från vederbörande där denna säger "Det är ditt fel" - "Såhär är det"..

Står fast vid att rastningen var allmänt dålig på mässan - ingen nämnd ingen glömd.

Taci
0

#35, haha men självklart, ni känner ju varandra, varför skulle ni inte hålla varandra om ryggen ;)

Taci
0

Är det förresten ingen som tog några bilder på mässan?

Jag tog ju mest på min egen hund, o det är kanske inte så intressant. De blev för övrigt jättedåliga också ;)

[Hilo]
0

#36 Oj, vad fel man kan ta. Jag känner inte Madde! Träffat henne en gång och det var på utställningen. Känner jag då alla jag pratade med under helgen där..? Obestämd

Taci
0

#38, jag trodde det eftersom ni skulle gå på mässan tillsammas skrevs det i den andra tråden :P Så då tycker jag nog allt att man känner varandra, men det är ju en definitionsfråga ^^

[Hilo]
0

#39 Nää, det kan jag inte påstå. Gick ju med Nikkis pojkvän också och känner inte honom heller..

Om jag t.ex. skulle träffa dig på en mässa och vi skulle bestämma att mötas skulle jag def. inte räkna det som att vi känner varandra..

Taci
0

#40, strunt samma, jag trodde ni kände varandra iaf, eftersom det verkade så, det spelar ju ingen roll nu :P

[Hilo]
0

#41 Nope, vi känner inte varandra alls, vi råkade bara på varandraför att hon och Nikkis skulle ses.

Nikkis
0

Alltså…. Jag håller med både Madde och Taci här…

Vissa hundar är bara väldigt känsliga och alla har inte bra knip-reflexer. Har hunden värsta rännskitan så är det inte alltid man kan hejda den från att komma…

Hunden kan spruta ur röven 10 gånger utomhus och direkt den kommer in igen så kommer den 11:e sprutlackeringen av sig själv.
Till och med jag förstår att man då inte hinner att få ut hunden.

MEN är det så illa att hunden faktiskt blir såpass stressad över miljön att den blir riktigt kass i magen och inte kan hålla sig…
Då tycker jag att man ska packa ihop sina grejer och åka hem!

Däremot, såna som Jag såg på mässan som sket inne, hade Helt fast avföring. Dessa är då i mina ögon Dåligt rastade och därmed håller jag med Madde.

Likaså de unghundar/tikar som satte sig och kissade stoora pölar inomhus = Dåligt rastning.
Hanhundarna som markerade varenda hörn hade jag inte mkt till övers för heller. Där skulle ägarna hålla dom kort, KORT!

Eriiccaa
0

Nu kan det vara såhär också att Tacis hund inte har visat att han har stressmage?
Mina hundar kan jag inte säga går på en stor mässa varje helg och kan därför inte veta om min hund kommer göra ifrån sej inne eller inte.
Och som Taci sagt rastade hon av sin hund ordentligt och han gjorde ifrån sej.

Tycker också det är dåligt att dra alla över en kam.

[Hilo]
0

#44 Ingen drar alla över en kam - Vart kommer det ifrån Obestämd

Taci
0

#43, jag kan tillägga till det jag skrivit tidigare att vi inte ens var kvar till efter lunch på mässan. Skulle aldrig låta min hund gå o stressa upp sig o skita ner sig för nånting Jag tyckte var kul att gå på. :)

Nikkis
0

Nej nu menade jag inte att Din hund nu bajsade femtioelva gånger, var bara rent allmänt skrivet sådär. ^^

Till och med jag förstår att Du inte skulle låta din hund stressa sönder sig själv.Flört

Maddepadde
0

"Du" i det här fallet är en generalisering för min del, vad du uppfattade det som är en annan sak.
Och nej, jag känner inte Hilo, jag känner inte Erica heller trots att jag träffat henne en gång.

Och sket han 3 ggr innan ni gick in? Jisses.

Men börja grina då!

Taci
0

#47, nej jag vet, men såg att jag inte alls skrivit det någonstans så jag passade på att tillägga det :)

#48, japp det gjorde han,hurså?

Maddepadde
0

Nä, inget mer jag vill anmärka Taci ;)

Men börja grina då!