Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4449 ggr
Druke
0

Flås levande

2,000,000 katter och hundar flås levande varje år i Kina för deras päls, och lämnas sedan till en lång och plågsam död i svår chock och obeskrivlig smärta.

Varför?

Enligt människorna som utsätter djuren för detta, så är det lättare och billigare att flå ett levande djur som vrider sig av smärta än en död kropp. Man får då av hela huden i ett stycke.

För att få ett slut på detta, skriv på namninsamlingen till Kinas regering!

På länken ovan finns även ett videoklipp för de som vill/klarar av att se.

OBS! Extremt starka bilder!

BeatriceHolmberg
0

Lät bli att titta på filmen , skrev dock på :)

FiaLi
0

Jag har också skrivit på.

Druke
0

#1 Jag har inte heller sett filmen. Dock har jag sett en annan vid ett annat tillfälle… Det är något som jag aldrig gör om!

Jag får tillräckligt mycket ångest av vetskapen om att detta pågår (inte bara i Kina, utan även i andra länder) och att det är lagligt!

Därför känns det jättebra att kunna skriva på t.ex. den här namninsamlingen av Animalsaviors där man kräver att det ska bli olagligt att flå katter och hundar levande, samt att man ska förbjuda all export av katt- och hundskinn och införa en djurskyddslag som motverkar djurplågeri på flera plan.

Varje röst räknas!

FiaLi
0

Helt sjukt att folk kan med att flå djur levande. Då har man inte mycket till hjärta. :/

Chanku
0

Tänk på att det tydligen inte är helt ovanligt att hundhud förekommer i de tuggben vi köper här i Sverige. Tydligen så är hundhuden ganska tunn, så vill man så kan man kika efter om huden är lite tjockare.

Djuren flås levande för att göra köttet mer smakligt. Vet inte om det har att göra med adrenalinet som djuren skickar ut när de plågas. De flås också levande för att minska risken för att själva skinnet skadas… Helt vansinnigt. Skinn från hund o katt förekommer på en del klädesplagg, men döps om så att vi inte ska vara medvetna om att det är Fido vi har runt halsen… :/

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Druke
0

#5 Precis, Chanku! Därför är det bäst att inte köpa någon päls alls!

Raya
0

Påskrivet.

Har sett en dokumentär tidigare och tänker inte göra det igen. Jävla empatilösa vidriga kineser!

Karizma
0

ger den en putt o tips be era sambos skriva på med

Druke
0

Ja, vidarebefordra gärna till era bekanta!

Xondah
0

Jag har skrivit på. Har skrivit på ganska många såna här..man hoppas att de ger resultat..tillslut.

Kollar inte på filmerna längre. Jag tror dock att det är bra att se om så bara några sekunder av en sån här film, då känner man verkligen i hela kroppen hur viktigt det är att bry sig.

Ixectrona
0

#5 Det stämmer säkert - på samma sätt var ju vissa hundraser framtagna för att bita tag i en tjurs mule för att djuret skulle bli stressat. Detta gjorde att adrenalinet pumpade runt och köttet blev mörare.

Har sett en film förut där de flår mårdhundar och rävar (?), och vill inte se något liknande igen. Men skrev självklart på, och skulle aldrig komma på tanken att köpa något av päls, för man vet inte vad det är och hur djuren behandlats. (Och det finns andra sätt att värma sig på…)

SaraC
0

#11 Fuskpäls är minst lika snyggt och för att inte tala om billigare!

Jag har självklart skrivit på.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ShitGoose
0

Har inte skrivit på, men ska göra det. Fast egentligen.. Hjälper det?

Har sett filmen förut och tänker inte göra det igen! Hur kan man?! Om jag kunde skulle jag åka dit och flå alla människor som gör sånt här levande!

Medarbetare på Sphynx iFokus

SaraC
0

#13 Lär ju inte skada i alla fall.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Emma-lundqv
0

Tittade inte på filmen, gjorde det misstaget förut och det gör jag aldrig om!

Skrev självklart på.

[Teddy]
0

Visst är kineserna vidriga, som någon skrev, men vi då? Som köper produkterna?
Vi ska inte slå oss för bröstet och tro att vi lever i en skyddad värld här. Mycket av hund/kattskinn går till tillverkning av plånböcker, väskor, detaljer på skor osv.
Om vi kollade vad vi köper och bojkottar allt som vi inte vet något om skulle vara mycket mer värt än att döva samvetet med en namnlista.

Xondah
0

I Kina kan man köpa fejk canadian goose jackor som de står att det är fuskpäls på men vid test har visat sig vara hundpäls. Det kostar inte dem mer att använda sig av riktig päls av hundar och katter.

En bekant som var där, och som tyckte att å va billiga och fuskpäls. Köpte hem några jackor och gav till bekanta också, har hört många som gör de. Jag skulle tro att de finns ganska många svenskar som går omkring i canadian goose fejk jackor i tro om att det är fusk päls.

#16 Namnlistorna har ju ett syfte och skickas till högfräsarna i Kina för att trycka på och visa missnöjet med att de faktiskt inte har djurskyddslagar och inte heller verkar bry sig. Så jag tycker nog man ska bojkotta och skriva på. :)