Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1067 ggr
Zebben
0

Valpar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och bläddrade lite i mina bilder. Hittade lite på kullen. De var en underbar, härlig och hemsk tid. Skrattande Att såna små söta kan vara såna pestråttor.

Zebben
0

en till…

Zebben
0

ett av sex långhår i kullen.

Zebben
0

en till

Zebben
0

den andra långhårstiken

Zebben
0

en tä

Zebben
0

och nu börjar det bli många bilder

TinaH
0

Hu kan marodörer och pestisar vara så söta…..dem ser ju helt oskylldiga ut Flört

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Zebben
0

#7 Om Du bara visste, vad dessa små monster kan åstakomma på kort tid.

Det första långhåret på bild, hon var värst!! En riktigt j-vel som bet och slet i hälsenorna på en hela tiden. AJ! Men hon är en liten ängel idag. Som en snäll ferdinand.

TinaH
0

titta vilken sötis och hon tyckte det bara var kul och käfta med er när hon var liten, för hon var väll rädd för att ni skulle göra hund av henne med Räcka ut tungan

Äger du henne?

Mvh TinaH

kerstinjoh
0

Vilka godingar.

Men ibland har man undrat varför man skaffat hund.

Visst är det ljuvligt att komma hem och se soppåsen utriven i hela köket. O lite lagom äckligt innehåll ligger i sängen.

Få se alla skumbitar i soffan vara utspridda på golvet. Om ni visste vad skumbitar det kan finnas i en soffa!

Jodå, jag har allt träffat på några hundjävlar i mitt liv!Räcka ut tungan 

Jäkla odjur!!!!

Men vad jag har älskat er!

Puzzel
0

Gud så fina får mig att sakna min gamla Rulle som gick bort för många år sen han var en stor långhårig kille gillar den modellen av schäfer skarpt.

Zebben
0

#9 Det var min ena tiks kull som hon fick för 3 år sedan. Långhårsmonstret såldes och växte upp till en ängel. Precis som det kan vara ibland. Den blygaste lugnaste valp, kan bli ett monster när den lämnar sin kull och tvärtom. Räcka ut tungan

TinaH
0

sådan Kul-mamma sådana valpar, tror jag påOskyldig..*hihi* retas Räcka ut tungan

Att små äckliga marodörer, som biter i bord, skor och tuggar sönder fickor på sina kläder för att man har glömt lite godis kvar, tänk att det kan bli hundar av sånna med.
När man har från valpkurs, stått på BK och slitigt sitt sista hår, gråtigt och tycker inte alls om att den lille där inte har sin öron till den borde ha, så har dem heller vari högt pririoterade på försäljnings listan på rea.Oskyldig

Tänk att man är så korkad som ägare, att man acceppterar allt detta och ändån kan älska och tycka om sina små marodörer…det är fråga med ett stort frågetecken….

Dert är nån viss kärlek med att hitta söndertugade skor, och bilklädslar och annat gottigt…..man kan helt enkelt inte vara utan dem små monstrena!Flört

Mvh TinaH

kerstinjoh
0

Så sant, vi hundmänniskor är nog ett konstigt släkte!Glad

Zebben
0

Jo, fast att folk ens frågar hur uppfödaren kan skiljas från varje valpkull förstår jag inte?

Visst är det sorgligt samma dag de åker till sina nya hem. Sen sätter man sig i soffan och njuter. Njuter av att fjärrkontrollen inte är sönderdregglad, att man slipper få hälsenorna söndertuggade, att man slipper avbryta sig mitt i en film (för 20:e gånger) för att torka kiss och bajs. Att när man glömt dra ner persiennerna i valprummet kvällen innan slipper springa upp och ge valparna mat, för att de tror att det är morgon när solen gått upp kl 05.00.

Sen kan man fortsätta njuta av att man slipper leta strumpor, skor på de mest konstiga ställen. Att man vaknar mitt i natten av att två valpar har fått för sig att de ska kampleka. Att man inte kan smyga upp på toaletten mitt i natten utan att hela ligan vaknar och börjar tokskälla, förlåt tokbjäbba.

Ska jag fortsätta? Jag förstår uppfödarna. De tackar för sina 8 veckor sen är man glad att de ska hem till ägarna. Räcka ut tunganSkrattande

TinaH
0

hahahaha….Zebben…du é´la för goer! Flört

Ni uppfödare tänker inte ens på oss stackars valp köpare i det stadiet…att vi får hem en krokodil-marodör-valp.
som tuggar på allt, Som bajsar och kissar över allt, som är odräglig, ouppfostrad och bjäbbig.
Som vi ska ta hand om, och ni uppfödare är intekloka heller….ni har vett och ta betalt för en sån här "krokodil-marodör-valp" med, att ni inte skämms?? Flört

Men varför är man då så korkad att man köper dyrt en krokodil-marodör-valp för dyra pengar som förstör halva huset och tuggar på allt som den ser??Fundersam

Vi valpköpare kan inte vara kloka, som kan ÄLSKA denna lilla krabat, osm inte vet bättre! Glad

För visst älskar vi vår valp, när den sitter där, med den sönder tuggade nya favorit skon i munnen, och har tindrandes oskylldiga ögon?….

Mvh TinaH

Zebben
0

Tyvärr är det ju så. Man har någon konstig hatkärlek till dessa monster. Men så räcker det med en blick så är man såld och glömt bort allt negativt.

Kanske man som valpägare är precis som en nyförlöst mamma!? Samma sekund som barnet är ute, så vadå ont? Detta gör jag absolut om!

Vem kan tro att denna sötnos helt oförutsagt kunde förvandlats till ett tuggande, fradgande monster!? ------------->

frida_friday
0

Hej! Fy vilken söt hund!! den är värkligen underbar!!

Alex
0

Vaddå, valpar är väl alltid oskyldiga? Det ser ni väl själva, kolla de där ögonen.. Inte kan de ha gjort något dumt..? --->

Jättesöta valpar förresten, Zebben. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

TinaH
0

HELT KLART OSKYLLDIG!!Oskyldig…ser matte nått annat?? Räcka ut tunganFlört

Mvh TinaH

Tixy
0

Åh, det här gör mig ju ännu mer sugen på att skaffa en till hund, men jag vet att jag måste jobba mer med Idelma först. Fusk!

Supersöta allihopa! :) Tyvärr har vi inga bilder från när förra hunden var liten, och Idelma tog vi ju över dom 4-åring. Fundersam

kerstinjoh
0

hihi, Zebben, det skrev du bra.

Men det bara är så, vi hundägare är inte kloka på något sätt.Skrattande

TinaH
0

Klokhet hos hundägare försvann när man skaffade hund…det ingår liksom i konceptet tror jag….Flört

Mvh TinaH

KerstinP
0

Zebbben, man blir helt såld på valp efter att ha sett dina bilder.

Jättesöta, verkligen!

Mvh KerstinP

TinaH
0

Zebben sprider en sjuka här på forumet…har ni inte märkt det??Oskyldig

VALP-SJUKA!! Flört

Man blir såååå sugen efter valp igen…trotts att dem är marodörer!Skrattande

Mvh TinaH

Zebben
0

#25 Ha ha! Räcka ut tungan Tur att jag inte är smittad! SkrattandeSkrattande

Zebben
0

#24 Tack! Alla valpar är söta, men just schäfervalpar tycker jag är gudomliga som valpar. Hrm… ja som vuxna också Räcka ut tunganFlört

Zebben
0

Bildbevis på att de är små monster!!

DianaK
0

Jätte fina och supersöta vovvarGlad

Dog 20/Diana

kerstinjoh
0

"krokodil-marodör-valp"

HihiRäcka ut tunganFundersamSkrattande