Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 7936 ggr
Imasy
0

Sexlexaker för hundar

Jag hoppas verkligen att detta är ett skämt! Förvånad

Tack och lov så har man en tik…..

Linnea
0

Helknäppt..

Skynda långsamt så går det fortare.

Yessica
0

Oh My God! Helsjukt! Förvånad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Karmatarerskanise
0

Undrar vad dom mer ska komma på haha

destroyed
0

vad håller dessa fransmän på med egentligen?????

SaraC
0

Men hjälp Foten i munnen

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Empisen]
0

Visst är det sant, men ush vad sjukt..

JessicaN
0

Såg det också förut, helt sjukt. Hur kan man komma på något sånt..?

Qepta
0

Helt sjukt!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Taci
0

Men gud så sjukt ^^

Jag håller inte ens med om att hanhundar juckar på allt o alla, byxben o allt vad det stod. Det har jag aldrig varit med om, mer än att både hanhund o tik har försökt någon enstaka gång. På denna artikel låter det som att det är allt dom gör :D

Alex
0

Men fy! Har man en hund som juckar så förbannat på allt så kastrerar man den väl, för dens egen skull framför allt…?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Quiila
0

Men oj Förvånad

~Quila Roze~

Karizma
0

Det stämmer ju inte att alla har juckar har träffat en jucknisse men han var en lätt stressig hund, sjukt att de ska påstå att alla är såna och en sak jag kom på tänk o göra rent den sen Tyst Eller om man köper den har en vanlig hane som blir helt jucknisse efter upplevt denna, ne tycker detta var dåligt och hur blir synen för dom som itne kan så mycket om hundar går dom o tror att alla juckar på saker?

Winta
0

usch, sjukt tycker jag.

ingann
0

idioti!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Xondah
0

Haha..ja man blir ju inte förvånad längre vad som hittas på.

Karizma
0

15 nee visst blir man rätt ochockbar tillslut :P

Jag kom ju på ang sperma jag hade inte sagt buuuuu åt denna om det var rent för avelssyfte att spara sperma. Så gör man med hästar o tjurar de rider på en låssas häst/ko för spara sperman. Men detta är ett dumt hemmanöje som bra är fläppt.

[Emma-Rhino]
0

*total tystnad*

BeatriceHolmberg
0

Men har inte juckandet på oss människor lite med dominans att göra också och inte bara sexuellt ? Eller är jag helt fel ute ?

Maddepadde
0

Kan lika gärna vara stress och överslagshandlingar.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Missel
0

Förvånad

Dieseldoris
0

herregud hur sjukt kan det bli? :O

93-01-30
0

eh…

fredrikaa
0

Förvånad herregud…. vars är världen påväg`?

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Maddepadde
0

Skriker okunskap om det hela, men ärligt talat - SÅ hemskt var det väl inte…?

Men börja grina då!

musse05
0

Tror det blev ett extra X där ;)

Leksaker ska det va :D

Gerbilflicka
0

Jag tycker inte det var sa hemskt och sjukt som alla andra i traden verkar tycka… Jag tycker det ar valdigt nytankande att fundera pa fler fysiska behov som hundarna faktiskt mar bra av. Skulle inte skaffa det sjalv men kom igen, det fokuserar anda pa hundens naturliga behov, det ar inte som den gangen nar folk borjade ta hal i oronen pa sina hundar for att de ocksa skulle fa lite blingbling.
For en gangs skull hittar iaf nagon pa nagot som inte ar till for att tillfredstalla husse/matte!

Jag kanner en kinesisk nakenhund som skulle uppskatta det iaf, haha.

Alex
0

#26 Och vad är det som säger att hunden skulle må bättre av en sån? Hundar som har ett sånt stort juckbehov har antagligen problem med annat. Antingen understimulerade eller stressade, och då är det ju knappast någon hjälp att ge hunden en sexleksak, då är det husse och/eller matte som behöver engagera sig mer i hunden.

Alternativ två är att hunden helt enkelt är "översexuell" vilket jag då direkt kopplar till att han blir stressad och gnällig och tycker det är jobbigt så fort det finns en löptik i närheten. En sån hund mår bäst av att kastreras. Så nej, jag anser inte att det är en lösning på något sätt. För jag har aldrig träffat på en frisk, sund och lagom aktiverad hund som hållt på att jucka på allt. De jag träffat på har vart understimulerade.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Dieseldoris
0

#18 joo, de flesta gör ju sånt för att visa dominans :O

Maddepadde
0

Jaså?
Så stress och överslagsbeteenden är inte vanligare än dominans som visar sig genom juckande?

Men börja grina då!

Alex
0

#28 Nja, där håller jag med #29. Dominans brukar visa sig på andra sätt, stress och liknande skulle jag säga är en betydligt vanligare anledning till det beteendet.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Karmatarerskanise
0

Hundar visar ofta dominans genom att de juckar.

ingann
0

Håller med #28… Många dominanta hundar visar det genom att jucka.. oavsett om det är hanar eller tikar…

/Ingalill

Gerbilflicka
0

#27 Vad ar det som sager att hunden inte skulle ma bra av det?

Sexualitet ar oavsatt ett naturligt behov som de flesta aldrig far utlopp for. Den hunden jag kanner som gillar att jucka mot sin badd (och inget annat, bara den) ar langt ifran understimulerad!!
Det ar vanligt for alla djurslag, inklusive manniskor, att onanera pa nagot satt. Det betyder inte att man ar "oversexuell" och stressad.

Och varfor skulle alla hanar med ett sexuellt beteende tycka det ar "jobbigt" med en loptik i narheten?

Jag tror ingen hund mar bast av att kastreras, det ar en losning som gynnar husse/matte och inte hunden. Hunden skulle nog vara gladast om han fick para sig istallet.

BeatriceHolmberg
0

Ska man gå efter vad Gunvor af Klinteberg Järverud (ni som håller på med bruks vet vem hon är/var) så beror juckandet till största del av dominans .

Alex
0

#33 Behov skulle inte jag kalla det, för när det kommer till djur så får hanarna sitt parningsbehov under parningssäsongen, när det finns en mottagbar hona i närheten. Hade de haft ett rent sexuellt behov, som inte var i fortplantningssyfte, då skulle väl i stort sett alla djurarter ha sex för nöjets skull. Det finns bara några få som bevisats har det, och hundar är inte en av de arterna.

Du ser ju t.ex inte vilda djur som juckar på det de kommer över. Och honorna låter sig knappast bli juckade på om de inte är mottagliga för det och redo för parning.

Så varför skulle just hundar ha ett större sexuellt behov än andra arter?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Claudia90
0

helt sjukt! Vilka jäkla knäppskallar att komma på nått sådant!

Endast för att sälja och tjäna pengar på skiten!

Hundar juckar inte för att de har sexbrist!! De är antingen, som många andra säger i tråden, UNDERSTIMULERADE!! eller, de mest troliga, ett tecken på dominans! Och vad gällande vad/hur de gör i naturen så juckar dom inte mot träd eller vad de nu kan tänkas vara! för i naturen (varg, dingo o allt de andra) så är de stabila djur och skulle de få för sig att jucka mot alfahanen/honan ( i vårat fall, oss människor som är flockledare) så skulle alfahanen sätta individen på plats på en gång. vilket är ett tecken på dominans om hunden skulle jucka på oss människor.

*Ursäkta om de blev krånglig, men är faktiskt så häpen och arg på dessa fransmän som konstruerat denna sexleksak p.g.a okunnighet!!*

Karmatarerskanise
0

Är jag den enda som kan se det roliga i det hela? ;) Har ni kollat på hur modellen ser ut? haha

Gerbilflicka
0

#35 De har inte ett storre sexuellt behov an andra arter, men stereotypa, onaturliga beteenden uppkommer forst nar djuret nekas till att utfora naturliga behov. Fragan ar om beteendet kommer pga brist pa utlopp for sin sexualitet eller nagot annat kan iofs bero pa.

Jag forstar inte varfor folk blir sa sjukt arga, det hade kunnat ge en intressant diskussion men just nu kanns det mer som att alla tycker det ar forjavligt och jag forsoker bara diskutera varfor de skapade en sexleksak for hundar och om det faktiskt kan ha nagra fordelar for hundarna.

Det ar uppenbart att det inte finns nagot att vinna for husse/matte, sa langt kan val alla enas. Sen kan vi sakert ocksa enas om att hundar ar sexualla varelser ocksa, som alla daggdjur.

Varfor hundarna juckar och vilka fordelar/nackdelar en sexleksak kan ha ar val det vi kan vinna nagot pa att diskutera?

SaraC
0

Kan ju inflika att i det vilda är det inte alls alla hundar som får para sig. Det är långt ifrån en självklarhet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Alex
0

#38 Jag diskuterar gärna med dig, har inte vart min mening att låta arg. Glad

Det jag tänker främst på är att jag har svårt att se att just hundar skulle ha ett sexuellt behov. Andra djur får enbart sitt "behov" när det finns löpande (eller vad man kallar det när det gäller andra djur) honom i närheten. Och även då finns det ju ingen hane som börjar jucka på något annat än just dessa honor… Så varför skulle det vara normalt när det gäller hund, när inget annat djur gör det?

Och om vi ser till en vargflock, som ju faktiskt är hundens närmaste släkting i det vilda, så är det faktiskt bara alfahonan och alfahanen som parar sig, med varandra. Övriga honor i flocken hjälper till att ta hand om ungarna, men de får inga egna. Så inte ens där finns det något behov av dem för att para sig, nånsin. Trots att de löper. Det är enbart två av djuren i en flock som parar sig. Och då är det väl en gång per år det handlar om…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Gerbilflicka
0

#39 Det ar helt sant iofs. :)

#40 Det ar absolut inte normalt saklart, en hund ska inte jucka mot andra saker. Fragan da ar varfor en hund juckar mot andra saker: Oversexualitet, stress, eller nagot annat.

Vissa hundar far ju para sig och ha valpar trots att de inte ska vara hogst i rang, och trots att matte kanske inte far bebisar forst. Skulle det forstora ens rang da?

En varghane skulle aldrig para sig nar alfahanen star och kollar pa, men hundar och vargar ar inte alltid samma sak. Det ar det mest intressanta for mig, hur man kan para sina hundar lite till hoger och vanster utan nagra problem alls. En sann "varginspirerad" hund skulle inte para sig om han/hon verkligen till 100% sag sin husse/matte som en annan varg som ar alfahanen/alfahonan?

Alex
0

#41 Fast nu är det väl inte rangen som är det viktiga i det hela, även om det är en intressant diskussion det med. Flört Utan snarare varför våra tamhundar helt plötsligt skulle få ett sexuellt behov, när varken vargar eller andra djur har det?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Gerbilflicka
0

#42 Jo, for viss hor det till diskussionen:
Om du sager att det ar onaturligt for hundar som inte tillhor alfaparet att para sig sa ar det ju helt onaturligt att para sig ALLS, och i sadant fall ar det nagot fel pa alla de hundar som agarna kan para lite som de vill?

Om det ar fel for en hund att ha en sexualitet sa foljer inte den regeln nagra undantag heller.

Sen ar det fortfarande jatteintressant varfor vissa hundar valjer att jucka mot precis allt, andra har ett speciellt gosedjur/stalle och andra aldrig kommer pa tanken.

Jag tror faktiskt inte det handlar om stress, for i sadant fall skulle stress kunna trigga igang beteendet hos en sadan hund. Jag kan bara ga efter den hunden jag kanner som juckar, och han juckar endast mot en grej. Han ar inte stressad och inte understimulerad. Han triggas inte igang till att gora det utan gor det ibland nar han ar ifred, oftast innan han ska sova.

Nu tror inte jag att min hund tror att hon ar en varg och tror att jag ocksa ar en varg. Vi har andrat forutsattningarna bade socialt och genetiskt och hundar ar inte dummare an att de fattar skillnaden, aven om de maste fortsatta kommunicera och bete sig som hundar gor.

Och for ovrigt sa ar jag helt overtygad om att manga djur visst har sexuella behov. Det ar bara det att vi manniskor alltid ser forbi saker som inte ar allmant accepterade tills de blir det. Det var inte allt for lange sedan som manga pastod att djur inte hade kanslomassiga behov heller.

ingann
0

#43 jag känner en hund som alltid börjar jucka mot allt och alla när han blir upphetsad/stressad (leken blir så intensiv att han blir stressad) så visst kan det utlösas av stress…

min hunds tikkompis juckar mot honom när han sover eller när de leker intensivt så jag är övertygad om att beteendet kan ha många olika utlösare.

Däremot så tror jag inte det är sexuellt…  Vid parning så reagerar de på en doft, inte på känslor…

/Ingalill

Maddepadde
0

Ja men då så, då antar jag att det är bra att alfarulla sin hund också bara för att vissa "hundkännare" säger det? ;)
Det jag menade var att det inte alltid är dominans, utan snarare Stress och under/överstimulans i första hand som jag upplever det.

Men börja grina då!

Vattnadal
0

Vargar lever inte i flock med alfahane, alfatik och vargar med lägre rang. De lever mamma, pappa och barn, där barnen kan stanna och hjälpa till med nästa kull valpar. Oftast har tikarna flyttat hemifrån när de löper, för annars finns risken att de parar sig med pappa och bröder. De flyttar (i norden, med stora områden att starta nya revir på) oftast innan de är mer än ett drygt år gamla, vissa tom tidigare, som längst stannar de till 2-3 års ålder, dock mkt ovanligt här.

Rang har inget att göra med vem som parar sig i en vargflock. Mamma och pappa parar sig med varandra, och barnensom får drifterna att avkna av parningssäsongen drar och letar egna partners och skaffar egen familj.

Sen är ju hundarna inte vargar, så man kan inte jämföra arterna rakt av, tyvärr.

En anledning till att många hanar är översexuella är för att det avlas mer och mer på könsprägel. Om en hane blir mer och mer maskulin, ökar även den mentala könsprägeln. Sen är det onaturligt för hanar att leva bland tikar som löper för jämnan, som i städer och större samhällen. Stressnivåerna höjs, och många hanar mår dåligt av det.

Här hemma brukar tikarna jucka som besatt på varandra när en löper. Detta leder till att de synkroniserar löpen mer, och att de är skendräktiga när ev avlpar föds. Då kan de skendräktiga hjälpa till att mata valpar, och kan tom ta över helt om mamman dör.
Det är en sexuell handling, men med en biologisk orsak. Nästan allt har en biologisk orsak, om man tänker lite. Hanhundarnas sexuella behov och stressnivåer har avlats fram, men jag ifrågasätter oxå varför de skulle må bättre av att jucka på en gummihund. Tror det är att förmänskliga dem. Fast å andra sidan har jag aldrig haft (och kommer nog aldrig att ha) en hane som är så pass hanhunds-avlad, att han juckar på allt och alla av sexuell orsak.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

oh-la
0

tror att det är superlätt att lägga mänskliga känslor i det här, jag menar, människor har ju ett behov av sex så varför skulle inte hunden kunna njuta av det på samma vis?

det finns flera faktorer som gör att vi inte kan tänka på det viset. vi människor, som exempel, kan föröka oss ca 12-13 gånger om året , en gång i månaden. istället löper vi inte som många djur gör. så hur har naturen löst vår reproduktion? jo, sexualitet. jag menar, hur månag skulle ha sex om det inte var ett dugg intressant? istället för att löpa har vi andra egenskaper, som att även tjejer kan njuta av det, det är intressant för båda, alltså fördelaktigt. en annan sak som skiljer oss från många djur som löper är onani, något vi inte alls är så ensamma om. Delfiner t.ex. att annat djur som inte "löper" har också en sexualitet, och där förekommer onani. samma sak med vissa primater.

hade en hund haft samma behov hade självstimulans varit en vanlig sysselsättning. hur många har onanerande hundar? jag har i alla fall inte träffat någon :P förutom det tillhör hunden den del av däggdjursskaran som endast kan bli dräktiga under en viss tid, en till ett par gånger om året för hundar (oftast). vad är det då som triggar en hanhund? jo, en löptik. det är ju då hanhunden blir verkligt intresserad av att para sig. annars kan tikar och hanhundar leka frekvent utan att hanhunden är ett dugg intresserad av en parning. har man sett en hingst som får sniff på ett brunstigt sto ser man verkligen hur det påverkar honom. han blåser upp sig, trippar runt och blir helt tokig, medans han i vanliga fall kan vara hur lugn som helst.

som sagt, jag tror att vi gärna lindar in våra hundar i något mänskligt, och inte bara hundar, även många kattmänniskor gör det "vadå, min katt ska också ut och ha lite kul". de brukar bli ganska chockade när man förklarar att en parning för en honkatt är en plågsam historia som denne säkert skulle springa ifrån fortare än ögat om de inte var så knäppa av alla löphormoner, alltså inte ett dugg mysigt alls.

Gerbilflicka
0

#44 Det kan det sakert, men inte for ALLA hundar vilket var min poang. Alltsa kanske den hunden du kanner ar stressad men inte den hanhunden jag kanner.

Jag skulle aldrig kopa en sexleksak till min hund (har inte ens nagon hanhund for den delen), men jag ar starkt emot att bara skrika "hemskt!" utan att kunna motivera varfor och diskutera for- och nackdelar. Darfor ar det iaf kul att folk borjade uttrycka sig lite mer. :)

Det ar livsfarligt att saga "de reagerar inte pa kanslor" osv, och degradera djuren utifran vad vi TROR. For vi kan faktiskt inte veta nagonting sakert. Alla blir sjalvutnamnda experter och talar om djur som om de hade en fullstandig insikt over hur de tanker och kanner.

Att en tik inte ar villig 24/7 utan bara vill nar hon loper ar inget bevis for att hon inte vill ha sex och njuter av sex.
Och att anvanda sex/onani som en avslappningsmetod ar inte konstigt eller korkat. Om det ar stress det handlar om sa ar det stressen man maste tackla, inte beteendet som kommer pga stressen.

Om man ska tanka sa, da ar vi inga kannande varelser utan bara slavar under sma elektriska signaler i vara hjarnor. Och om det ar sa, ja, da skiljer vi oss inte fran djuren det allra minsta.

#46 Hur vargarna ar slakt eller inte ar valdigt ointressant. Dessutom sa tror jag att rang ar valdigt diffust och nagot som till stor del ar pahittat av manniskor, sa jag anvande det endast som en fragestallning om hur man forst kan saga att endast alfaparet parar sig… till att inse att man faktiskt parar sina hundar med stor framgang trots att man anser sig sjalv vara flockledaren. De tva tankesatten tar dod pa varandra.

#47 Jag tror inte det handlar om manskliga kanslor alls, utan snarare om att respektera att vi inte ar sa sabla unika och speciella som manga verkar tro. Manniskan ar ett djur ocksa, gladje, upphetsning, lycka osv ar inte unikt for oss utan finns hos alla djur.

Det ar klart det maste finnas njutning i sex for djur, annars skulle de inte vilja para sig! Det ar som att saga att djur inte kanner hunger, utan bara ater for att kroppen sager at dem att gora det.

oh-la
0

#47, som sagt, om jag får ta katten som exempel här på hundforum. nej, en parning för en honkatt är väldigt smärtsam. däremot är en honkatt så mycket slav inför sina hormoner under löp att hon viker ut sig för allt!

anledningen att en parning för en honkatt är smärtsam: hankattens penis är taggig, lite som kattens tunga. det är den för att honkatter inte släpper ägg automatiskt vid löp, utan först när en parning genomförts. den taggiga penisen hakar fast i slidväggen och skrapar på den när penis dras ut. det är bevisat smärtsamt, och honkatten brukar ge hankatten en ordentlig hurring efteråt och vara riktig galen.

djur som löper har inte samma behov av att njuta av sex eftersom det inte är något de gör "frivilligt" utan på grund av en fruktansvärd påhällning av hormoner. titta på tikar. hur många av dem är intresserade av parning när de inte löper?

vi har sex eftersom vi inte har denna påhällning av hormoner och måste ha något annat som triggar oss att ha sex. istället kan vi bli dräktiga året runt utan löp.

vi är rätt sabla unika faktiskt, precis som hundar, katter, hamstrar, you name it. annars hade nog jag också älskar att jaga bollar, sniffa främlingar i skrevet, klöst på soffan och sparat mat i mina kindpåsar. bara för att en varelse känner en sak gör inte alla andra det. vi njuter av sex, honkatter gör det inte, vi har helt olika reproduktionsstrategier och därför kan man inte säga att bara för att vi har sex för att det är skönt måsta alla andra djur också tycka det.

Gerbilflicka
0

#49 Bra info, dar far jag ge mig. Glad

Jag vill klara ut en sak dock: Jag menar att vi inte ar unika som i att vi ar battre an alla andra djurslag. Du har helt ratt i att inte alla djur maste kanna som oss, men det betyder inte att vi kan forminska djuren bara for att.
Att saga med 100% sakerhet att "sahar ar det" kan man inte gora med djur. Nagon annan kanske kan tackla kattparningarna med att de kanske tander pa smarta, som vissa manniskor gor… Nu menar jag inte att jag tror det, jag vill bara visa att det faktiskt finns 2 sidor av myntet vad det an handlar om.

Dessutom ar inte jag heller sugen pa sex hela tiden. Inte endast vid agglossning heller, men det kanske finns nagot samband och en biologisk forklaring om man kartlagger. Precis som tikar, fast de har mer uppenbara tillfallen helt enkelt.