rena tassar?
Fånig fråga kanske, men hur gör ni egentligen för att hålla det rent hemma nu i lertider ?
. Jag försöker torka av tassarna när vi kommer in, har även lagt en bit heltäckningsmatta i hallen där det värsta trampas bort, men jag får torka golven varenda gång vi varit ute.Bruna fotavtryck överallt.Alternativet är att bära in hunden ( 25 kg) i badkaret och skölja av tassarna.
Finns det några enkla tips från hundveteraner? 
Kanske du kan ha en liten balja innanför eller utanför dörren och fotbada tassarna och torka torrt ?
Mina hundar väger "bara" 15 kg styck så dom bär jag in till duschkabinen och spolar av och torkar med en frottehandduk och vips så är dom rena och fina igen.
En microfibertrasa-/handduk gör tricket för mig.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Lägger en fuktig trasa/trasor innanför dörren när jag går så är det bara att torka av mage och ben, och huvud, öron, svans och resten av kroppen ibland, och sedan kör jag på torka en tass - sätt innanför dörr, torka nästa tass - sätt innanför dörr osv. Så slipper man torka tassarna och så fastnar det ny skit när man byter tass utanför dörren.

jag har köpt extra milda operfymerade återfuktande baby wipes funkar jätte bra vid extrem lera