Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2049 ggr
Jenahbella
0

hundmisshandel!

jag anmälde min granne för hundmisshandel för ett tag sen, då min granne slog sin hund när den inte gjorde som han sa, polisen va här inne på gården och pratade med mannen, så antar att de va därför… kan ha vart nåt annat med då han e alkoholist och full dygnet runt. men hunden blev kvar och nyss (05,40) så vakna jag av en skrikande hund i trappen, ingen av mina andra grannar i trappen har hund.
jag ställde mig vid titthålet men såg ingenting.
hörde en kvinna som skrek "res på dig, res på dig" varpå hunden gnäller/tjuter jättehögt. spelade in de hela på mobilen.
men hur går jag vidare med detta?
jag såg ju ingenting. och jag vågar inte gå ut i trappen för att se om de e samma hund.
ska jag ringa polisen igen? eller kan man anmäla till nån annan än polisen?
vad ska jag göra?!

Xondah
0

Jag tycker du ska ringa polisen och fråga vart du ska vända dig!:O Stackars vovve. :(

Jenahbella
0

jaa, ska ringa polisen på rasten när ja kommit till jobbet å kolla hur jag ska göra. 
har pratat me min pojkvän nu och ska låta några på jobbet höra klippet å se va de säger.. uss de känns så himla hemskt! fattar inte att ingen av mina andra grannar gör nåt heller, fast de kanske dom har, bara de att polisen inte hittat nåt fel? 
jag önskar att jag var lite modigare med å kunde säga till den där gubben, men jag e livrädd för han :( 

såg nu att jag skrev 05,40 i inlägget de ska stå 00,40 såklart!

Xondah
0

Hoppas polisen gör något åt de. Hemskt att de ska vara så svårt att hjälpa utsatta djur. :(

Berätta gärna hur de går.

tsset
0

Hör också av dig till länsstyrelsen om en hund som far illa, så kopplar de dig vidare till rätt personer. Berätta om personen, om hur du upplever det, om hur hunden har det osv. osv. Så har du två möjligheter att förbättra hundens liv, polis och länsstyrelse.

giffan
0

Annars kan man väll anmäla till sin kommun, om det är något djur som far illa.

Man ska inte gå i konflikt med människor man känner sig hotad av. Så i det stora hela så gör du rätt att inte gå ut i trappen.

Hoppas verkligen att det löser sig.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

KitoBonito
0

Jag har alltid hört att det är jordbruksverket man ska anmäla till? :/

giffan
0

#6 fast nu är det väll kommunen som har tagit över det, eller länstyrelsen, fast man anmäler till kommunen tror jag. Ärligt så är jag inte säker, men i våran kommun sitter det några som jobbar med sånna saker iaf…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

tsset
0

Jag fick ringa till länsstyrelsen, som jag har förstått det har dem tagit över det, och sen hänsvisas man vidare till vad nu yrkestiteln är, djurskyddsinspektörer eller något åt det hållet.

Karizma
0

Ring polisen igen och hör vad som krävs med för att se till att hunden får ett bra hem utan fylla o slag. Sen tor jag att personer som slår sina djur inte är så glada i dom heller, jag menar de kanske vi ge bort hunden iaf om dom nu har ett hjärta. Själv vet jag att det kan ta tid att folk ska bli av med djuren, här en artikel hur man anmäler djur. http://blandrashundar.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=f3acbdce-9451-4cff-9d20-ea3cd69fc0e1 Hoppas att det händer något låter ju färfärligt att alla andra grannar blundar men vanligt att svenskar gör det det tyvärr.

rockygubben
0

Stackars hund.Jag förstår inte varför såna personer får ha djur.Hoppas det löser sig för hunden!