Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1179 ggr
TinaH
0

Få din hund graverad

eller kanske indirekt inte graverad utan med hjälp av laserteknik få din hund inbränd i kristall….Glad

Lite häftigt tycker jag, som är nybörjare på glas grvyrRäcka ut tungan

Länk : kristallhunden

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klart häftigt. Fast nästan 600 kronor för en liten kristallpjäs som är 5x5 cm. ;-)
Fast snyggt var det.

Men jag håller med dig Tina, det var snyggt.
Fast jag föredrar nog att göra mina graverade då, så kan jag få dem på en vas, tallrik eller glas eller vad som helst liksom. ;-)
Gravera glas är skojigt.

Här har jag graverat, inte en hund men dock en varg :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mariatingsund
0

Jag har skrivit inlägg på samma tema i glasiFokus men kopierar mitt svar hit också.

Nja, jag vet inte riktigt. Det blir lite annorlunda än på bilden de visar. Just att porträttet bildas av luftfickor gör att det ser lite spöklikt och kropplöst ut för mig, jag såg sådana livs-levande på mässa. Men visst, de slipper  timtals arbete, och får betalt 600 Kr för en minibit på 5 * 5 cm. Jag är då billigare. Hos mig får man ju en kanske 12* 10 glasbit med en gravyr på 6 * 4 cm för 380 Kr, och glasbiten tillkommer en hundralapp cirka. Och då är det minst lika fint.  Och denna vas på bilden är 20 cm hög och gravyren var en tusenlapp.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

JMax
0

Fint men dyrt…

#1 o #2 Graverar ni själva?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

TinaH
0

jag är på nybörjastadiet i min gravyr värld, coh det kan jag tacka Åsa för.

Maria…jag har sagt det för och det står jag för!
Du ÄR fantastisk på dina saker!Skrattande

Så detta funkar lite så som att man kan få en tröjja av en bild på sig själv utskrivet på en skrivare medan man blir av fotad?

Mvh TinaH

mariatingsund
0

Med lasergravyr stör mig egentligen bara att det blir så konstigt, du ser din hunds huvud t.ex. i småpunkter, men bara ytan, och det som finns i din hunds huvud, det blir liksom tomrum. Så det blir inte som en skulptur eller relief eller teckning eller ens foto, utan bara tomrum. Jag vet inte om jag förklarar det rätt, men därför känns det också för mig känslomässigt tomt. Jag tycker samtidigt att spöket Laban skulle bli jättesnyggt med lasergravyr, då vore det liksom rätt sätt. De visar bilder som egentligen ser annorlunda ut i verkligheten, det är som att kasta ett nät över huvudet på hunden och bara se maskerna på nätet och inget annat verkligt. Annars tycker jag att änglar är också fina med den tekniken, just för att de också blir så mystiska, lite onaturliga, ofattbara.

Dessutom tycker jag att det är så fint att få med personligheten på en handgjord gravyr! (Se bild)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

TinaH
0

Maria, håller med dig fullständigt.

ingenting går upp mot handkraft, och den personliga kärleken bakom graveringen.Skrattande
Det är ett konst hanverk och inget annat som en kopia eller skrivare som skriver ut 100 ex.

Mvh TinaH

Faxlin
0

#3: Jag är också väldigt mycket nybörjare, även om jag har kommit lit längre än Tina kanske ;-)
Men jag började före henne, så det är inte konstigt.

Jag tycker dock det är väldigt roligt och att utvecklas och testa på nya grejer är underbart roligt.
Om du kollar i mitt fotoalbum ser du ett par cornish rex katter med ursprunglig bild som är mina senaste alster. Den ena är från ett foto, och det var en ny erfarenhet för mig. Något som testade mig lite extra- sådant tycker jag om :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars