Bra kloSAX
Hej folk!
Nu är det så här att jag INTE kan slita mig ifrån den här typ av klosax:
http://grand-prix.se/product_thumb.php?img=images/DOGMANklosax.jpg&w=95&h=160
Dock slits de ju ut relativt fort och då får jag köpa ny. För bara någon månad sedan köpte jag en rejäl profsig klotång som verkar vara omtyckt av många men jag tycker inte om den - bortsätt från att den är bra vass då. Den är stor, opraktisk (för mig) och jag gillar inte fjäder-funktionen i tången. Jag kommer inte åt där jag vill på min hunds klor dessutom.
Så har ni bra erfarenheter utav små saxar - verkligen helst av allt i den utformningen som på bilden jag länkade - som håller och är av kvalité?
Tack för svar!
För mina stora hundar funkar de ej, de är för klena tycker jag och man spänner sig och det tar en himla tid och hunden blir otålig..
Funkar dock på katterna, även om jag inte använder den.
På lilla tiken skulle den säkert funka, men det är i huvudsak vet. som klipper hennes klor, jag bara trimmar ner dem ibland och de har ju en liten.
Den jag använder ser ut såhär. Large.
Det är ju dock fjäderfunktion, och stopp på den.
Stoppet viker jag undan, men den är vass, och den andra typen vi har, liknande denna har levt sitt liv i ca 9 år och den funkar lika bra idag som ny..
Dock utan stopp, men med fjäderfunktion.
Jo, jag har använt en sån förut, men det är en sån liten sax som jag länkade jag verkligen vill ha. Man kan ju tycka att det bör finnas något av bättre kvalité :P
Jag tycker den typen fastnar i klon istället för att klippa rakt av, man får nagga sig igenom så jag gillar inte den typen alls. ;P Använder samma som #1. Vass å bra. :)
#3 Då är det en dålig variant du använt - verkligen :P Självklart väljer jag en klosax som klipper och är vass! Saken är den bara att de slits ut efter några månader - det är det jag vill slippa. :)
Vet ni om det finns ett bra sätt att slipa såna på? Jag har då aldrig slipat knivar eller saxar i hela mitt liv - men ideér?
#4 Ja de måste de va, iof var den begagnad..kan ju möjligtvis vara de. :P
Det kanske funkar med sån där sak man använder till knivar, stav eller slipsten. Har inte testat själv men man vet ju aldrig. :)
Jo precis, min mor hade en sån lång rund slip-sak till knivar när jag var liten. Det bör ju fungera!
Äh, problemet är inte så stort egentligen. Saxarna håller relativt och är inte så dyra.