Veterinären på Torsdag
Klockan 15.00 på Torsdag väntar veterinären för min lilla bamsing. Storkillen har åkt på öroninflammation vad vi misstänkter. Det har ju både regnat, snöat och blåst iskalla vindar här.
Behandlingen för öroninflammation brukar ju bli pencillin men jag har hört från någon förstå-sig-påare att den pencillinen kostar tusen lappen. Är det ens möjligt? Pencillin för en människa kostar ju inte mer än 200kr beroende på vilken sort det är.
Är också lite orolig då jag hört jordens skräcksenarie att öroninflammation kan orsaka hjärnhinneinflammation. Har gått otroligt stressad och varvad i dagar nu pga det.

Man brukar få örondroppar som kostar runt 200kr lappen

Har aldrig hört att det kan orsaka hjärnhinneinflamation men däremot kan det orsaka dövhet eller väldigt nedsatt hörsel på hunden.
Obehandlad öronifektion kan ge nersatt hörsel även på oss om det vill sig illa men att de blir döva eller får hjärnhinneflamation det är rena skrämsel du hört.

#3 Dom kan bli döva det är ingen skrämsel, känner en tik som är det pga örininfektion.
#4 Min vetrinär sa att obehandlad kan ge nersatt hörsel illa dövhet vissa hundar får vissligen öroninfektioner lättare och oftare det kan jag tänka mig blir döva trots behandling?. Jag bara frågade lite lätt om hur vanligt det var och hur man märkte det på sin hund. Våran hund har inte haft men kan vara bra o veta iaf. Men bra att du rätta :) #0 varför vänta ända till torsdag med vetrinären?
#5 Ända tiden veterinären kunde och som funka för mitt arbetsschema. Jag kan nämlign inte gå ifrån arbetet hur som helst.
#1 Örondroppar är ju inte receptbellagda, inte alla i alla fall. Finns att köpa sådant här på apoteket till hundar.
Misstänker man öroninflammation så ska man så klart gå till veterinären och få hunden undersökt och få rärr diagnos. När mina hundar haft öroninflammation har dom fått örondroppar mot öroninflammation utskrivet på recept.