Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1502 ggr
rockygubben
0

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ska jag få min valp (14 veckor) att bajsa ute? Jag har tagit ut henne efter varje måltid och när hon sovit.Vi är mycket ute i skogen,hon kissar ute men så fort vi kommer in så bajsar hon. Jag har altan men hon gör inte det där heller.Snälla är det nån som har lite tips?

Yessica
0

Man får vakta på dom noga i början, ser man att det är på väg, får man vara snabb och få tag på dom, vara ute en stund, och berömma när den bajsar ute. Gör den ifrån sig inne får man ta ut den direkt efteråt, varje gång. Vissa hundar är renligare än andra. Min ena hund blev snabbt rumsren och visade tydligt vid dörren när hon behövde ut. Men min andra struntade i om hon kissade/bajsade inne, den första är helt enkelt renligare. Hon tyckte det var jobbigt att behöva göra ifrån sig inne tror jag. Glad Det är bara att kämpa på.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Emma-U
0

Ja, precis som #1 säger så är det viktigt att följa upp.. Varje gång hunden gjort ifrån sig inomhus - gärna avbryta och bara lyfta upp henne och bära ut och låta henne fortsätta där. Vissa gånger fortsätter hon ute, andra gånger fortsätter hon inne - men då är det bara att ut igen så att hon tillslut kopplar att det är ute som gäller för kiss och bajs..

Kämpa på, hon är fortfarande liten och behöver få lite tid att koppla det hela - men det lossnar förr eller senare..
Lycka till.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

rockygubben
0

Tack ska ni ha,jag har gjort precis som ni rådde och fortsätter med det tills hon kan det.Glad

Yessica
0

Plus att det är inte så att man börjar med att torka upp och sen ut, utan ut så fort som möjligt. Sen att hittar man något som man missar, kan man ju såklart inte ta ut hunden när man ser det. Man måste liksom ertappa dom så att säga. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Taxelina
0

#0 Du kan även göra så att när valpen bajsat inne tar du ut det och lägger det på en plats dit du sedan går med din valp när du ska rasta den. Då känner den lukten efter det gamla. Och då har du större chans att få den att bajsa på det stället. Lägg alltså det gamla bajset på samma ställe ute.

Bajsar valpen på samma ställe inomhus varje gång? Om så är fallet måste du tvätta platsen rejält. Då har valpen tagit platsen till toalett.