Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1576 ggr
marinelady
0

Studentrums boende och hund

Ja jag och mitt kära fluff  Salza ska flytta i februari, vi flyttar till ett studentrum på 20kvm och förlorar alltstå 14kvm levnads yta. Anledningen är att jag slipper pendlingstid, har närmre hem till vovven (kommer inte behöva hundvakter aktur) och har bara ett år kvar att plugga så jag vill kunna flytta på mig snabbt.

Nu vill jag höra om andra som bott med hund i studentrum och korridor. Självklart får inte hunden vara med i kök och allmäna vardagsrummet, det är ju i ren respekt för andra.

Jag är inte orolig att hon skall bli skällig eller liknande då de ggr jag hört min hund skälla är enbart när jag hetsar henne, hon skäller inte ens när det ringer på dörren eller när vi hade inbrott för 1½ år sedan.  Självklart får hon "sin" hörna och sin plats i rummet..

Hur har de funkat för er andra som bott i studentrum med er hund?

Royalz
0

Detta undrar jag också. Då jag ska flytta till ett gymnaisum och ha hund på rummet.

marinelady
0

Oh så har jag levt, det var då inte jag som hade hunden, utan tre andra tjejer i samma boende, inga problem alls, hundarna kom överrens och spenderade mycket tid på rummet eller med oss i soffan, då det inte var förbud på hund i allmäna områden ;).

tsset
0

Studentrum vet jag inget om än, men ytan är jag mycket väl van vid då jag bor på hälften. Inga problem för vare sig mig eller hunden då motionen ju sker utomhus ;) En liten yta för hundens bädd som det ska vara, inga protester än.

marinelady
0

:) skall erkänna att även om vi bor på 36 kvadrat nu så tror jag inte hon utnyttjar de kvadraten bla. för att hon inte får vara i köket ex. Men du vet det är alltid nervöst med flyttar :D

marinelady
0

PUTT