Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1609 ggr
Schroder
0

Boxer och ???

Min flickvän och jag har en boxer hane på 8 månader, till våren hade vi planerat att utöka familjen med ytterligare en.

Dock denna gången ville min flickvän ha något "lurvigare" :P

Tipset vi fick från en lokal uppfödare var endast en lättare bruksras, som ni förstår…..inte så specifikt.

Dom raser hon har fastnat vid och som hon väljer emellan är Golden eller en Berner Sennen.

Skulle vara tacksam om någon ville dela med sig av lite tips kanske någon som har just en boxer och något "lurvigt" som kan leka på samma nivå?

marinelady
0

Terriers är ju ett förslag om ni vill ha en aktiv kompis airendeale terrier, eller irländsk terrier (kanske inte fluffig men sträv), eller Pudel (om man gillar att klippa), kanske Irish softcoated wheaton terrier, eller som  jag har en Kerry Blue terrier, min kerry leker med mastiffer och schäfrar och det är dem som får svårt att leka på hennes nivå (fart).  Men det är ju jag som terrier biten och gillar egensinnigheten och tjurigheten så det kanske inte är riktigt det ni söker.

tsset
0

Golden används till jakt/apportering av fågel, och berner sennen har använts till att dra mjölk, något som kan vara bra att vara medveten om.

Vad vill ni ha hunden till? Storlekskrav? Jag föreslår, utan att veta mer än det du skrivit, en sällskapshund av lurvigare sort.

Schroder
0

#2 Någon sådan terrier va inte vidare intressant :P men jätte tack för tipsen.

#3 Spår och WP på amatör nivå är väl dom sporterna som kommer att vara av intresse, storleken får vara nått liknande som boxern är.

Mistle
0

#3 Én Golden skulle jag vlja säga behöver lite mer arbete. Bernern vet jag egentligen inte så jättemycket om, men den gillar ju att dra men hur den passar med wp vet jag inte(?). Ta kontakt med några uppfödare och personer som har rasen :).

[jakke94]
0

howervart ? (stavning?)

det är en lurvig bruksras som kanske skulle passa ? :P