Äntligen! Nu blire hund!
Äntligen ska vi skaffa hund igen!
Efter 7 år, känner mig så glad! Så nu har vi kollat på hundar och hittat en hund som vi tycker kommer passa oss och vårat liv! Det vart en Dvärgschnauzer. Vi ringde och så bokade vi en, nu på lördag ska vi fara och kolla på dom! Och när vi kollat och bestämt vilken av dom 2 hundarna som är kvar vi ska välja, så tingar vi den, och då får han komma hem till oss om 4 veckor!
Det blir alltså en Svart, dvärgschnauzer, hane.
Ni får super gärna komma med lite namnförslag, och självklart, när han har kommit så blir det lite valpbilder att beundra! 
Mvh Sandra
Åh så kul! :D Blir riktigt avis om jag ska vara ärlig, en liten plutt nu hade inte varit helt fel…
Blir det namn på något speciellt ljud, eller bokstav eller så? Ett äldre, nyare, ett namn som inte är ett namn utan har en betydelse/saknamn? (som trolla, sax, vilja, cola…) Ett hård eller mjukt namn, lite gulligare eller farligare?
Lite frågor som kanske kan hjälpa er fundera ;)
Vad roligt! Gud vad långa veckorna kommer kännas sedan när ni ska vänta på att få ta hem er kille! :)
Grattis, vill så ha en valp till :) När vi skulle vänta i 4 veckor för ayy hämta min *JÄVUL* så gick dom jätte snabbt :D Det var tur!
Vad roligt! Grattis!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vad kul! Dvärgschnausrar är underbara! 

Va roligt!
Såger som #1, några önskemål till namnförslaget?
#1 Förstår jag verkligen! :)
Igentligen spelar namnbetydelsen ingen roll! Huvudsakligen är att det är fint, lätt att säga. Men innehåll av i eller s kan vara bra, visst lyssnar dom bra på dom ljuden? :)
Igår kväll satt jag, mamma och pappa och försökte komma på lite namn! Kom på 3 st som vi tyckte va fina, lätt att säga och så, men dessverre kommer jag inte ihåg dem nu! ;) Men skriver dom här när jag kommit på!
#2 Javisst kommer det bli så! 4 veckor kommer kännas som 4 år.. ;) Bara tills vi ska fara och kolla på han på lördag känns länge!
#3 Tack, vad härligt! Veckorna för mig kommer kännas evigheeeeeeeter känns det som! :)
#4 Tack, kommer bli otroligt roligt! :)
#5 Ja, visst är det, och att dom är! :) helt underbara hundar!
#6 Super skoj, längat som attan! Som jag skrev till #1, namnbetydelsen spelar inte så stor roll, utan bara det är fint, lätt sagt, att ropa till så är alla namn välkomna!

Sammy, Cevlar, Trubbel, Samson, Isak, Kicken, Casper, Castro, Oliver Det finns massor av namn
Jag har hört om en svart dvärgschnauzer som heter Laktritz, det tycker jag var så sött.
Lycka till!
#8 Jo helt klart det finns massor av namn, men problemet är att alla i familjen ska kunna uttala det och att alla ska gilla det! Är man 5 stycken i familjen är det faktiskt lite svårt att få fram ett namn alla gillar!
#9 Lakritz tyckte min mamma var sött också! :) Nog äre det också, dom ser ju ut så med! ;) hehe!
Tack så mycket!
Ja skrev i mitt inlägg #7 att jag skulle skrva namnen vi kommit på! Och namnen är: Trox och Zito. Men det meste lutar åt Zito! :)

Min svarta hanne heter Diesel… Det stod mellan det och Krumelur (men nu är ju Diesel taget) :)
Ville ha en Cocker (blue roan) eftersom jag haft det tidigare men när jag träffat och läst om därgar så blev jag nyfiken… nu är jag helt frälst. Tror inte det finns något bättre. Alltid "på", gillar barn (och alla andra), nyfiken, vill vara med, arrogant (det är faktiskt ett plus hos hundar) och otroligt lätt att lära (verkar fatta själv). Det enda minus är att han har en självbild stor som en ponny (inge bra…)
Grattis!
(kolla mitt inlägg "Digital Art")
Precis, Disel var fint! :)
Dom är helt underbara dessa hundar, och att den gillar barn och vill vara med på allt är ännu bättre! Syrran är 7 och mamma jobbar som dagmamma så hon kommer ha barn hemma på dagarna. :)
Tack så mycket!
Och det med inlägget har jag sett, fina bilderna var! Såg också att hunden din var från Black Martiniz! Dit ska vi fara och kolla på lördag! Sen blire å tinga han!

Då blir dom ju syskon… Samma "mamma"! 
Ja men precis! Roligt! :)
Nu har vi varit å tingat en valp! :)

nog förstår jag de! :)
Nu har vi hämtat lill hunden! :D