Hurtta sele
Jag behöver lite hjälp angående Hurttas vadderade y-sele. Jag tänkte ta och beställa hem en nu, men jag behöver hjälp med att välja storlek.
På hemsidan står det att både storlek 80 & 90 passar på Amstaff, men enligt storleksuppgifterna passar 80'n även till Amerikansk Cocker spaniel och Fransk Bulldog?
Någon som har en sele av denna typ och kan hjälpa mig?
Tacksam för svar!
Mät din hund och gå efter det. Jag köpte efter rekommendationen till min ras och den passar men hade gärna kunnat vara lite större så nästa gång kommer jag mäta.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Är inte den där måttanvisningen enbart till för deras overaller? Eller är det bara jag som är dum?

Det är ju bara en visning av hur du mäter
Är det en sele behöver du bara mäta bröst och rygg. Står det inga mått på de olika storlekarna där du ska beställa?
#3 Hahahahah, fan vad dum jag är! Eller iaf trött, jag fattade noll. Nu tändes det dock en lampa, tack Eros xD
#4 Hoppas det går bra! 
Oj det var en jäkla skillnad :O
Hoppas du får hem rätt storlek den här gången då ;D
#7 Ja, vart lite snopen, haha.
#9 Så fin! 
#9 så stilig din hund blev, vilken fin sele och vilken FIN hund
#11 Tack så mkt! 
#9 Vilken snygging du har !
Men va mätte du din hund till och vilken storlek blev det ?Står o velar lite själv bland storlekarna. O är du nöjd me den ?
#9 Perfekt ju! Och jätte fin hund! 
Jätte fin! Både selen och Tarre! Beställde du 80 eller 90? vad sur jag blir! Har man ingen hund är det ju ingen mening att köpa/beställa saker men jag hittar jämt så fina saker jag vill köpa! (det som är ännu jobbigare att jag får en känsla av att glömma bort att köpa den när jag skaffar hund XD)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Förlåt om jag snor tråden lite grann, men tycker ni Y-selen eller den andre varianten(som hurtta också har) är bättre/bäst?
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Åh va snygg han blev 
Har spanat på en sån till Quila jättelänge, så får nog lägga en beställning jag med så småningom…
~Quila Roze~
Jag tror det var en 80's jag köpte, kommer inte ihåg :P
Och tack! :)
#18 80's?
Jag skulle ha en 80's på min -passar fransk bulldogg..
Fast jag antar att man kan justera? 
80 cm passar hundar i storleksklassen: Amerikanska Cocker spaniel, Amerikansk staffordshireterrier,Clumber Spaniel, Cocker spaniel,
Fransk bulldog, Irländsk terrier, Finsk lapphund, Finsk spets, Foxterrier, Fransk bulldog, Breton, Basset hound, Lapsk vallhund, Mellanpinscher, Skotsk terrier, West highland terrier, Whippet
90 cm passar hundar i storleksklassen: Afghanhund, Amerikansk staffordshireterrier,Border Collie, Bullterrier, Chow-chow, Clumber Spaniel, Dalmatiner, Engelsk bulldog, Fransk bulldog, Finsk stövare, Hamiltonsövare, Dalmatiner, Norsk buhund, Pointer, Schnauzer mellan
Hittade denna lista 
Tog de två med fransk bulldogg och Amstaff
Alltså, fattar jag rätt: storleken på Y-selen avser hundens bröstomfång? Jag köpte en 70 till min sheltie, men den känns lite stor. Mätte honom (först) nu och han är 52 runt bröstet. Då blir det 60 han ska ha, om det är som jag nu tror. För 50 blir för litet?
Om jag drar åt remmen blir det okej runt bröstkorgen, men "mittenremmen" är i stort sett helt lös. Då är den för stor, va?
Skulle ha tagit med hunden till affären, får väl göra det när jag ska byta.