Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 3653 ggr
bobbs
0

Nya små ludna boxer bebbar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kände att jag måste få dela med mig av glädjen och denna lilla video.

Dessa små ludna monster föddes under natten och förmiddagen 20/9. Så dom är jätte nya.

Tänkte att det var lite extra kul då rasspecialen just nu är på just boxer.

Totalt föddes det 8 valpar varav en tik var döfödd. 6 tikar och 2 hanar.

Tillffälligt har de alla fått namn på E: Ernst, Ester, Elsa, Egon, Ebba, Elvira & Edna. Detta är Qilas andra kull. Båda kullarna är hennes uppfödares kullar. Qila var tidigare vår fodertik. Fösta kullen blev så bra så uppfödaren och vi kom fram till att det skulle bli en till. Denna gången tar vi hand om dem hemma hos oss. Det ska bli mycket spännande, har massor med fjärilar i magen.

Qila har en egen valp blogg som ständigt uppdateras!

http://emertonsaglaria.blogspot.com/

sisal
0

Jösses så söta….Skrattande

Lycka till med allt!

mealily
0

Vad mysigt med boxervalpar! Jättegulliga. Hoppas dom får bra hem :)

Mistle
0

Åh herregud! Boxrar är ju det underbaraste som finns, jag är inte lite avundsjuk just nu.. Flört.

bobbs
0

Ja, fast just nu är e inte så söta framifrån, längtar till om typ 2 veckor, då kan vi nog snacka gulligt!

I och med att Qilas uppfödare äger vaprana (utom en, min) så är det hon som ska hitta hem till dem, och det känns mycket skönt faktiskt. Inte för att jag inte tror att vi skulle kunna hitta det själva, men det känns skönt att det stora ansvaret inte ligger på oss. :)

[SusannaK]
0

MMmmmmmumma så goa Kyss

Quiila
0

Åh men gud vilka sötnosar Kyss

~Quila Roze~

Ziggi
0

Åh vilka små sötis valparKyss

#4Vilken är det ni ska behålla?

destroyed
0

vilka sötnosar.. undrar också vilken ni ska behålla:) Hade varit kul att veta

bobbs
0

Tänkte hålla denna tråden levande ett tag så jag kommer uppdaterade med bilder och så sen, berättar också givetvis vilken valp som stannar hos mig och Qila så fort jag valt! :)

bobbs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev inte så mycket av att hålla tråden levande.. :( Dock har det blivit mycket valpmys! :)

#7 Har nu bestämt vilken av valparna som ska behållas, dock blev det inte bara en. Jag ska behålla "Ester" numera Soqi (Emerton's Elfsbergs Chica), sedan så bestämde sig min mamma och syster för att behålla Egon (Emerton's Elfsbergs Amigo) :)

Finns fortfarande två flickor kvar i kullen
som ännu inte har familj, Elsa och Ebba :)

http://emertonsaglaria.blogspot.com/

(På bilderna min lilla sötnos Soqi)

[Empisen]
0

#10 Guuu så söta! Glad

MillaJ
0

ooooh, dör lite härborta…

Karizma
0

Så söta :D

Quiila
0

Åh, jag smääälter Kyss

Vilka sötnosar!

~Quila Roze~

emmeb
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*Får andnöd och söthetschock.*

Gudars så söta!

Min boxerbabe -->

kerstinjo
0

Vilka underbart söta små klumpedunsar!Glad

Kerstin 

Ricko
0

Gud så söta! Gillade speciellt Elvira!

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

bobbs
0

#15 En vit boxer! <3 Gillar dem skarpt trots deras taskiga och oförtjänta ryckte!! :D

Vad heter han/hon? Tungan ute

emmeb
0

Hon heter Rista.

Flest tjackiga kommenrarer får vi förvånande nog från icke boxermänniskor. Antingen är det brukshundägare som ifrågasätter varför vi köpt en felande hund alternativt rör det sig om okunskap bland andra som tror att hon är en "amstaffkorsning" (eller en JRT. Ja, det har hänt.)

Från boxerfolkets sida har vi bara möts av positivitet över att vi öht valt boxern som ras. Kanske har vi åkt lite gratis på att Ristas moster, som också är vit, bor i samma lokalområde som oss och hon tävlar i högre klass sök och har mao bevisat för alla här att vita boxrar minsann kan de också! ;)

bobbs
0

#19 Gud vad härligt! Hade ni bestämt er innan ni fick Rista att ni skulle ha en vit boxer eller blev det bara så? :P

Får man fråga om hon har problem med klåda och så på sommrarna?

Jag har läst en del om vita boxrar (och har som tidigare nämnt inget emot dem alls). Men jag och min kära mor är lite oense, så det skulle vara kul att få veta hur det fungerar med vit boxer för er. Var ni någonsin rädda/osäkra på om hon skulle vara döv, hade ni bestämt i förväg hur ni skulle göra om det visade sig att hon var döv.

Hejja vita boxrar! De är minst lika fina som "korrekta" boxrar! :D