Flyga med hund till england
Någon som vet om man kan,och med vilket bolag, flyga med hund till england?
Jag behöver inte veta vad man ska ha för vacinationer mm, för det är enklare att ta reda på. Men hittar verkligen inte om man överhuvud taget kan få ta med hunden på flyget.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

http://www.sas.se/sv/allt-om-resan/infor-resan/Sarskilda-behov/Resa-med-djur/Djur-i-kabinen/
Orkar inte leta mer just nu, men kan försöka hitta fler under morgondagen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Flygningar till/från Storbritannien eller Irland - speciella regler När du flyger till/från Storbritannien eller Irland får inte husdjur medtagas i kabinen eller som incheckat bagage.
Menas det då att hundar inte får flygas med alls?
Tänkte om det endast gällde sas men hittar inte riktigt
~ Anneli ~
-

#2 Det menas att den inte får sitta med dig inne i kabinen utan får sitta i godkändflygbur på speciellt ställe i planet.
Så brukar det vara med de flesta flyg men vet att det i bland gjorts undantag för små valpar som ska levereras till valpköpare (vet dock ej om det gjorts i utlandsflyg.
_**/Mvh Anne
Har ringt och kollat och just till england är det lite speciellt, och skulle kosta runt 25.000…
~ Anneli ~

#5 Hoppsan!
Kolla även med andra flygbolag, kanske priset varierar
_**/Mvh Anne
det smidigaste sättet att ta sig till england är att åka bil,
många har problem som ska komma till utställningen crufts av våra vänner, själv har vi aldrig åkte dit fastän vi blivit "inbjudna"
#7 Hur lång tid tar det från sverige? och vad för väg är lämpligast?
Är inte tåg ett möjligt alternativ?
Anledningen till resan är en tik som ska paras. Och Tiken bör få en så behaglig färd som möjligt.
~ Anneli ~
#8 tyvär kan jag inte ge svar på det =/
tåg kan vara ett alternativ,
annars så kan man ju insiminera (stavning?) .. känner en uppfödare som gör det mycket då hanarna finns i andra länder, och det har fungerat bra
Men vad jag har förstått kostar det ganska mycket eller? Har du någon uppfödare jag skulle kunna få kontakta om det?
~ Anneli ~
Vet inte mycket om detta, men när vi åkte flyg till malmö(inte utlandet då men) då var det en som hade sin hund i knäet, det enda dom sa var att he den i transportburen nedanför fötterna. Men det var ju då en liten hundras också.. Tror vi åkte med Sas?
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

#10 ska jag vara ärlig så tror jag det blir betydligt billigare att inseminera än att resa dit med tiken och sedan ska hon ju åka hem också. Vet inte hur de har med karantänsregler i england heller.
_**/Mvh Anne
#10 tyvär är denna uppfödare ute och reser, närmare bestämmt australien,
men du kan ju kontakte en vetrinär, dem måste ju veta.. har för mig att det är dem som gör det ? :)

Jag känner en uppfödare som har importerat ett flertal valpar från England. Nu var det ju ett par år sen sist så reglerna har säkert ändrats, men om jag inte minns alldeles galet så skaffade hon ngt tillstånd via Jordbruksverket (mkt osäker där?) och fick på så sätt ta in hunden i Svergie. Och det kostade absolut inga 25.000! Det är jag tvärsäker på!
De valparna fick även åka inne i flygplanet, inte vid hennes plats dock utan på ngt annat utrymme som jag inte minns.
#14 Det är andra regler att flyga från england än att flyga till england tydligen, om jag fattade det hela rätt.
Ibland önskade jag det var lika regler till alla länder…
~ Anneli ~

England är som sagt krångligt att ta sig till. Med flyg tror jag att de måste åka som frakt eller vad det heter (reglerna ändras för inte allt för länge sen). Fördelen m det är att man själv inte måste flyga m planet, nackdelen är att det blir dyrt. Åker man bil/färja så är det bara tillåtet att komma i land i vissa hamnar.
Min gissning är att det är billigare att inseminera, men jag vet inte hur goda chanserna för dräktighet är med det.
giffan: här kan du läsa om insemination och dess regler…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner