Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2409 ggr
Hermelina
0

Biter sönder posten!

Min vovve Emma har börjat med en dum och väldigt jobbig ovana..!

Hon biter nämligen ofta sönder posten. Hon brukar vara hemma själv några timmar om dagen och det är oftast under den tiden posten kommer. Om man har otur har hon tuggat sönder brev men oftast är det tidningarna, men ändå..

Idag var jag hemma hela dagen och då kom jag på henne med att ligga och bita sönder tidning + brev.

Någon som har en aning om varför hon gör det?

tsset
0

Kul? Gott?

Min första tanke är att hon vill ha något att tugga på, har hon ben och så? Vilken ålder, tänderna kanske kliar?

Eller så har hon blivit ett får, när jag var liten matade vi fåren med morgontidningen, hehe ;

Hermelina
0

*borttaget*

Hermelina
0

#1 Hon är knäpp om hon tycker det är gott. Vilket hon antagligen tycker, för hon är knäpp haha.

Jo hon har ben och sådant.. Hon är över 3.. :)

Gluskap
0

Uttråkad?
Sätt en korg eller något på dörren som fångar upp posten. Glad

anaprincess
0

Precis som #4 skrev sät en korg eller köp en grind så hon bara får vara i ett rum när hon är själv. Hundar känner sig också tryggare om dom har en avgränsad plats att vara på när dom är ensamma.

Hermelina
0

Vi hade en korg förut men hon typ rafsar och så på dörrren när brevbäraren är utanför så det åkte ner. Kanske ska försöka ta och göra ett nytt ryck med korgen.. (:

#5 Stängde in henne i köket förut, men oftast fick hon panik och rörde runt allt i hela köket. Visserligen var det när hon var lite mindre och har inte testat sen dess,, Grind är ingen idé för hon är en mäster hoppare hihi

Gluskap
0

Är hon ordentligt ensamhetstränad då?

anaprincess
0

#6 Borra fast korgen i dörren så den inte ramlar ner.

Att hon fick panik när du stängde in henne är inte så konstigt, hunden ser ju inte vart du tar vägen och hör bara ljudet att nån öppnar dörren och stänger. Har du provat bur?

Hermelina
0

#7 Tja, hon har klarat att vara ensam bra i hela sitt liv, nu plötsligt har hon börjat med hyss.

#8  Provade bur men tyckte hon skulle få lite mer yta att röra sig på och då testade vi köket.

Som sagt, hon har varit snäll i hela sitt 2,5 åriga liv men nu helt plöstligt så..

Gluskap
0

Bur är olagligt!
Sätt ett kompostgaller för dörren om du vill begränsa henne till köket/annat rum.

Hermelina
0

#10 hade det på natten i början när hon precis kom. Dessutom var den öppen?! Och så stog den i mammas rum. Hon var ju inte i den på dagarna.. :S

Bor i lägenhet så det går inte eftersom att vår lägenhet i princip är ett enda stort rum -_-

Hermelina
0

Men tack för era svar, tråden kan låsas

Yessica
0

Jag låser tråden på begäran av trådskaparen. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Inlägget är låst för nya kommentarer