Hundar iFokus

Hundar

Etikett: presentationer
Läst 4396 ggr
Sisikarlstad
0

American Staffordshire terrier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!!!

Finns det någon här som har en "ÄKTA" AM Staff med stamtavla reggad i SKK!!!!

Jag har Chyann en tik på 5år.

NiceDogs
0

Hej!

Jag min tik Elektra är en renrasig reggad i Skk Am.staff.

Mvh/Nita

kemikal
0

Vad fin Chyann var :)

Sisikarlstad
0

Åh hej igen!!!

TACK joooo Chyann är jätte fin o mkt trevligt temprament!!!

Vart kommer Elektra ifrån då?

Kortet Chy o hennes bästis Theo

NiceDogs
0

Hon kommer från Explozen´s kennel.

ThereseW
0

Vilken skönhet :)

floppy
0

Har ingen, men vill ha!!! :)

Karmatarerskanise
0

Vad är skillnaderna mellan Amstaff och Pit Bull?

NiceDogs
0

Amstaffen är framavlad som showdog och har "lungnare" temperament medans pitbullen har något som kallas "gameness" och är lite mera "workingdog".

Amstaffen är även en godkänd ras som registreras i SKK medans den Amerikanska pitbullen inte är erkänd.Ungefär så..Flört

Även utseendemässigt är Amstaffen mer robust och kraftigt byggd medans pitbullen är lite mer "slank och snärt".

Karmatarerskanise
0

Är PitBull inte laglig?

NiceDogs
1

Pitbullen är inte förbjuden.Lagen omfattar aggressiva hundar oavsett ras.Tyvärr har dom renrasiga pitbullsen fått ta mkt skit,för att inte glömma alla dessa seriösa ägare som har rasen, pga att det hänt många allvarliga incidenter med "kamphundar" inblandade.

Då vill jag påpeka att dessa omtalade kamphundar som omnämts i media nästa bara har varit blandningar mellan olika typer av raser däribland vakt raser såsom rottweiler/dobermann/presa canario mm. och att blanda en pitbull med en vakthund och placera den i en ung hundokunnig persons händer,som tycker att det är coolt att springa runt och skrämma folk,och lära den att bli aggresiv, kan absolut bara sluta på ett sätt: KATASTROF!

Ninja
0

Åh vilken vacker amstaff Chyann är! *dreglar*

Sisikarlstad
0

Ni kan få se mera av henne.Skrattande

Henne jag köpte henne av har valpar nu svart vita.

http://www.needfulthings.se/

Sisikarlstad
0

Mera! God -Jul kort

Alex
0

Jättefina hundar! Var inne på hemsidan och kollade också.. Kan ju säga att man blev rätt sugen på en av de valpisarna.. Värst långt bort är det ju inte heller..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kemikal
0

Att SKK inte erkänt pitbull betyder att de inte får vara med på SKK:s aktiviteter, precis som blandrashundar. Det har ingenting med lagen att göra.

Karmatarerskanise
0

Hade det inte blivigt mer seriös uppfödning om de fick vara med i SKK? Hade man inte haft lite mer koll på det då?

kemikal
0

#16 Jo, det kanske det skulle bli. Men å andra sidan, tittar man på ex. Blocket så finns det ju mycket oreggade kullar av olika raser där, så att rasen finns inom SKK behöver inte betyda att det blir bättre.

kerstinjoh
0

Vilken snygging!

Real
0

Amstaffen är så FIN! Min är tyvärr inte renrasig. Han har lite dogo argentino i sig me.. men de gör inget:P

Dom kan bli världens goaste hundar.. som vilken annan ras med iof:D

bejtedejte
0

#10, mycket bra skrivet!! Dobermann/pitbull är en blandning jag inte hade velat träffa på själv.. Tänk en hund som tänder till snabbt som en dobermann och har kamplust som en pitbull… Men folk verkar inte tänka innan de blandar raser, och tyvärr är det de som blir bitna som får betala för andras ignorans.. :(

[helenal]
0

eN ARBETSkamrat ägeer två riktiga amstaffer,hon tycker inte om blandraserna. Hon köper importerade. Så hon får dem när dem är fem månader, men det är väldigt dyrt..

Sisikarlstad
0

#21 Åh va spännande vart kommer de ifrån om man får fråga??

Stj3rnfallet
0

Min kompis har 2 st reggade Amstaffar =) Hon ska para sin ena tik nu till sommaren!:D Det ska bli kul när hon får små valpisar =)