Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 1667 ggr
sokka
0

Stabila hundkompisar i Göteborg??

Hej!

Jag sitter här med två helt underbara hundar, en hund är superstabil och bara busig, har haft henne sen hon var valp och hon har alrig rykt ihop med någon, nånsin! Blir bara valpig och vill leka, det är väl egentligen ända problemet, en bullmastiff!

Sen vi tog över en blandis mellan whippet, amstaff o ev. labbe, så har vi fått en till underbar hund, har jättebra hundspråk, leker, busar med våran första och är allmänt go, problemet är att hon är osäker, hon skäller på håll men kommer hon väl in och får hälsa så ger det med sig så fort hon lugnat ner sig, men behöver givetvis träna lite med henne, har heller aldrig rykt ihop!! hon har flyttat ca 4 gånger på 1,5 år, och därför varit osäker som följd, samt problem med andra sånna saker,
men allt ger med sig men kan vara kul om hon inte stressar upp sig bland andra hundar fullt så mycket.

Finns det någon som inte ser detta som ett problem och har bra hundar, så vill vi jättegärna följa med! Hade aldrig gjort det om jag visste att hon var mopsig, dominant eller farlig! Söker alltså inga hundar som "säger ifrån" då mina tränas starkt till att leka men aldrig "göra upp" utan avstyra så det är rolig lek hela tiden, vet att mina har bra hundspråk om det finns glada och lekfulla hundar vore jag jätteglad! ps, har bil så kan åka i Göteborgsområdet!

Min första prioritering är att hitta mer hundlugna människor så hon kan bli så glad som hon blir när det släpper för i dagsläget mår hon inte bra, vi övar och övar på promenader men får hon aldrig leka kommer det aldrig kopplas med något positivt så därför måste jag nog ta nästa steg för hennes skull!

Vänliga hälsningar

Mikaela

Kalli
0

Tråkigt att inte Trams är vad jag skulle kalla en stabil hund annars hade han gärna ställt upp som lekkamrat. Han har tyvärr liknande bakgrund som din blandis och liknande problem. Han är generellt inte agressiv mot tikar men innan han känner sig säker på att de inte vill något illa blir han väldigt spänd och reser ragg. Det vi brukade göra vad dock att promenera med en grupp i området som går ut med sina hundar kl. 3 varje vardag och på så sätt lugna ner honom lite. Det är dock en pågående process och de är ju en variation av hundar som ingår i gruppen också. Hoppas i alla fall att du hittar vad du söker och hon kan komma över sin oroa.

trex
0

pm-at dig.