Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 3596 ggr
Sloj-border
0

Jag träffar Fredrik Steen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För någon dag sen så var jag på djurmagazinet och träffade Fredrik Steen (hundcoachen)  :) då frågade dom om dom fick ta en bild på min kompis och mej tillasmmans med fredrik :P och nu när jag går in på djurmagazinets hemsida, gissa vad jag ser??! xDD haha!

och jag ser helt störd ut!! x(

[Empisen]
0

Själv tycker jag Fredrik är falsk.. Gillar inte alls hans metoder.

Men kul att du fick vara med på deras hemsida Glad

Sloj-border
1

#1 hehe okej, jag tycker att han är rätt bra! :) haha nja kul och kul.. Skäms

Sara-D
0

hah avad roligt att få komma med på deras hemsida och att få träffa en erfaren person om hundar :D!

tycke ritne heller att han är superbra med hundar tycker Cesar e bättre ;)

Trollhassel
0

Coolt :)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Karizma
0

Man ser ju helt klart ändring på hundarna efter han har visat felen ägaren gör, men visst ingen slår Cesar :) Cesar visar även ägaren på bättre sätt vad dom gör för fel o förklarar det väl inte bra gör så här tjovs är det klart. Men kul o vara med på deras hemsida med hundkändis :D

anaprincess
0

Kul, varför var han i sundsvall?

[Hilo]
0

Kul för dig, själv hade jag nog lämnat affären Glad
Roligt att få med det på deras hemsida, hehe.

Trollhassel
0

Haha lämnat affären? Är det så illa alltså?

Jag gillar Fredrik. Jag kan förstå att inte alla har samma uppfattning om honom som jag, men detta hat?

Med Vänliga hälsningar

[Sandraaa]
0

Håller faktiskt med Trollhassel, alla dessa "hundcoacher" har bra och negativa saker, men folk brukar jämt fokusera på det negativa!! Istället för att ta en liten del av den, en liten del av den andra och se nya saker och tankar.

[Hilo]
0

#8 Jag har inte träffat honom personligen, men hans teorier eller det en vän berättat när hon träffade honom - Nejtack!

Visst, hundarna på TV blir väl bättre, men det är just TV.
Vem vet vad som händer egentligen?

Finns många instruktörer som kan få ordning på en skällande hund, men det betyder inte att metoderna eller tankesättet är rätt för mig Flört

Allt är också relativt, jag anser inte att hundarna som Steen har hand om på TV är några svåra fall.
Min pappa som knappt vet fram och bak på en hund skulle kunna klara av en hund som drar eller beter sig "aggressivt".
Vilket han också gjort.. Skrattande

Nej till Steen för min del.

Kakan81
0

Jättekul för dig att hamna på deras hemsida. :D

Jag håller med Hilo. Jag hade oxå gått ut ur affären. Barnaga förbjöds på 70-talet men våra hundar ska vi få slå???
Så man behandlar andra blir man själv behandlad, funkar på allt liv. Allt liv har ett värde. Då tycker inte jag att man slår, nyper eller kränker för att andra ska göra som jag vill, vare sig det är människor eller djur.

Taci
0

#7, Men jösses, det är inte så att han sprider pesten, bara för du inte gillar hans metoder känns det lite barnsligt att vara så hård..

Till TS - Vad roligt för dig :) Jag tyckte det var en fin bild, så det gör väl inget? :)

Xondah
0

Jag tycker ingen på bilden ser störd ut. :)

Kul grej för dig och din vän! ;)

Maddepadde
0

Tack för att du hann säga det på ett trevligt sätt innan jag hann säga det på ett mindre välformulerat sätt, haha!

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

[Hilo]
0

#12 Jag har bara inget intresse av honom. Lika mycket som jag gått därifrån för vem det än nu är jag inte vill träffa vare sig det är Steen eller säg grannen Glad

Barnslig?
Förklara dig?
Jag uttrycker bara att jag ogillar honom.
**
#9** Av dem jag sett/hört om är han den med mest negativa saker. Därav min reaktion.
Vi kanske inte tycker lika, du kanske ogillar någon som jag gillar.

-Tycker bara man får tycka som man vill och få uttrycka den åsikten utan att några ska "skälla" på ens dåliga erfarenheter?
Men det är kanske bara jag? Glad
Ber väl om ursäkt om jag trampade på en öm tå.

Taci
0

#15, med "barnsligt" menade jag det så att ungefär "e han här inne så tänker inte jag va här inne, jag vill inte va i samma rum!". Lät bara väldigt barnsligt enligt mig att inte vilja vara kvar i affären för att han råkar vara där. Du behöver ju inte ge honom någon uppmärksamhet direkt, det låter som att du mår rent av dåligt av att han bara är där. Det kändes så överdrivet :P

[Hilo]
0

#16 Mår inte dåligt av att ha honom där. Men jag som person stör mig på folk i allmänhet. Saka jag kunna njuta av en vistelse och gå i godan ro, i säg en djuraffär så går jag gärna i bra sällskap eller inget alls. Totala främligar jag inte vet något om som person säger jag inget om, men oavsett status, människor jag ogillar undviker jag.
Kalla mig gärna barnslig, men det är sådan jag är. - Ensamvarg. Flört

Så du behöver inte läsa in så mycket, det var bara en reaktion från mitt håll.

Nikkis
0

Bra skrivet Taci.

Jag är en av dom som inte är ngt större fan av Herr Steen, ogillar människan starkt om jag ska vara ärlig.
Men jag hade inte lämnat affären bara för att han råkar vistas i samma rum/lokal som mig.
Mest för att han ändå inte hade "fattat varför" och det hade bara drabbat mig som inte kunnat handla klart.

Jag har både ställt ut för honom Och varit i samma ring som honom/hans hundar = väldigt tätt inpå.
Lite civiliserat får man allt bete sig, jag har tillomed sagt Hej till honom när vi "stött" på varann, för det tillhör vanligt folkhyffs helt enkelt. Glad
Detta gäller iofs alla jag nu tycker mindre om.

Trollhassel
0

Hilo, jag tycker synd om dig för att du känner så. Jag brukar bara "koppla bort" personer jag inte gillar om de bara vistas i samma lokal som mig. Det är jätteskönt att kunna göra det. Det är ju inte direkt så att han hade någon anledning att gå fram och säga hej till dig. Ni känner ju inte varandra.

#11 Barnaga?! Vad i hela fridens namn har det med saken att göra? Har jag missat något??

Med Vänliga hälsningar

[Hilo]
0

#19 Om det inte stör mig, och jag själv väljer att gå därifrån vem det nu än gäller, VARFÖR är det ett såååå stort problem för alla andra?
Skulle jag gå ifrån, så skulle han nog med all säkerhet inte tänka att det var p.g.a. honom. Så något med folkvett har det inte att göra.

Men nu handlar tråden inte om mig, eller mitt tycke om människor.
Är ni fortfarande intresserade finns PM

(jisses)

Trollhassel
0

#20 Det har du rätt i. Det tänker han nog inte på. Så länge det inte stör dig så är det ju inget fel.

Med Vänliga hälsningar

Kakan81
0

#19 dom program jag sett med Herr Steen, använder han allt annat än skyssta metoder. Man skulle nypa hårt i hundens öra, kasta nycklar på dem, dra i kopplet osv.
Därav min tolkning till hur vi behandlar våra barn och att barnaga faktiskt är förbjudet. Men till hundarna ska det vara hårda tag. Det rimmar illa hos mig.

ingann
0

#22 jag har sett alla avsnitt av FS och har aldrig sett honom varken nypa hundarna eller kasta nycklar på dem.. Däremot har jag tyckt han ryckt för mycket i kopplen..

Kasta saker på hundarna är en annan instruktör, en kvinna som varit på tv och gjort…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

lennartsdotter
0

Nä, jag tycker cesar är bättre, ser mer logik i det.

Taci
0

#22, kan du hänvisa till vilka/vilket avsnitt där han rycker hårt i örat och kastar nycklar på hundar? Vill gärna se det.

Trollhassel
0

#22 Ja, det har jag också missat. Vilka avsnitt menar du?

Med Vänliga hälsningar

Karizma
0

jag har aldrig sett han slå en hund aldrig iaf skulle jag inte gilla vissa saker han säger o gör eftersom jag själv aldrig tror på man slå nån snäll då menar jag alla djur. Barn kan man förklara för.

Trollhassel
0

Klart att man får ta i med hårdhandskarna med vissa hundar, men absolut inte skada dem eller göra dem illa. Att gripa tag i nacken på en hund är inte detsamma som att slå.

Om storvovven Jelisej gör utfall vilket han hänt så ser jag till att från första stund ha kort koppel och ta tag i nacken. Om han slänger sig iväg då så är det ju han som drar, inte jag. Kan se brutalt ut, men han får inte ont.

Fredrik är ganska fysisk med hundarna. Han tar tag i dem när de flippar, och det är en bra metod enlikt mig. Jag har aldrig sett honom göra illa en hund.

Med Vänliga hälsningar

Sloj-border
0

#28 håller med! :)

Kakan81
0

Jag har inte riktigt koll på vilket avsnitt det var, då jag inte följer honom, men jag ska kika om jag hittar klippet på youtube.

Jag tycker inte att "hårdhandskar" är bra metoder. Vad är det som säger att hunden inte upplever ett tag i nacken som hårt bara för att den inte lägger sig och skriker av smärta? Har ni läst artikel "problemet med straff"?

Men det kan vi ta i en annan tråd.

Jag tycker att det är jättekul för den som startade tråden att hon hamnade på deras hemsida. Jag tyckte bilden var jättefin. Grattis.

Kakan81
0

Jag har inte riktigt koll på vilket avsnitt det var, då jag inte följer honom, men jag ska kika om jag hittar klippet på youtube.

Jag tycker inte att "hårdhandskar" är bra metoder. Vad är det som säger att hunden inte upplever ett tag i nacken som hårt bara för att den inte lägger sig och skriker av smärta? Har ni läst artikel "problemet med straff"?

Men det kan vi ta i en annan tråd.

Jag tycker att det är jättekul för den som startade tråden att hon hamnade på deras hemsida. Jag tyckte bilden var jättefin. Grattis.

Karizma
0

#31 våran hund hade dött om man tar tag i henne men vi behöver inte det som tur är. Jag anser att ta tag i hunden behöver inte betyda våld heller, det är väl lite olika vad en hund "upplever" det som med. kanske vart lite flummig nu :D men jag tycker iaf att han gör bra i det jag sett av Fredrik och som du jag följer inte avsnitten utan råkar sitt o glappa på tvn mer :D

[Malin3033]
1

tycker faktiskt att det är lite jobbigt/konstigt att så fort någon nämner ceasar eller fredrik så börjar folk genast lägga in egna tankar och åsikter och skapa diskussioner om något helt annat än vad tråden handlade om, Obestämd

Till TS - vad kul! Och Grattis!!

Trollhassel
0

#30 Ibland är hårdhandskarna nödvändiga. Jag ör aldrig illa min hund, men jag visar honom att han inte kan vinna över mig när det behövs, vilket inte är ofta.

Med Vänliga hälsningar

Mymlan
0

#1 Man kan inte gilla alla.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you