Sjuk?
Min hund spyr ibland men det är i flytande form, och det sker bara då och då. Skulle behöva ta reda på vad det, om du har en aning om vad det kan vara. Skriv.
Hundar kräks ibland.
Är det mycket och ofta får man åka in till vet. för att kolla så hunden inte svalt något t.ex.
Är det i samband med gräsätning är det vanligt..
Ibland kan de också kräkas om det drukit för fort eller dylikt.
- Kan också vara hunger

Ibland äter han gräs men han spyr oftast inte av någon anledning, det kommer så plötsligt.
#3 Åk till en vet. kan vara något som retar honom i magen.
Det kan vara så mycket saker.
Händer det så ofta att man blir orolig så tycker jag man gör sig lugnast att åka in och få hunden undersökt.
Hoppas det inte är något allvarligt.
Själv haft en rottweiler som kräktes ibland, att bero på inget till synes.
Han var kärnfrisk och åt och drack bra. Så det behöver inte vara något fel.. Ibland behöver de bara "rensa"

Mina hundar kan ibland dricka ganska mycket vatten och sen busa runt. Då spyr dom eftersom vattnet antagligen skvalpar upp och så
Det är ju inte så konstigt, beror ju på vad som händer liksom.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Vår 6 mån valp spyr ibland på morgonen. Då är det för att hon åt för lite till middag. Ger vi henne ett kex vid morgonkissen, klarar sig magen bättre.
Spyr de galla (gult slem) är magen tom.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tack för alla tips, ska ta honom till veterinären för att kolla. Han har haft cancer i nosen och har blåsljud på hjärtat, kan det vara en symtom för något av det?
#7 Men huvva då! 
Det är ju svårt att säga om det har något med det att göra.
Jag håller då med allt Hilo skriver, det kan vara så mkt saker.
Min första hund fick magkatarr och spydde ganska ofta, så för att lindra för honom så fick jag ge något litet att äta så magsyran hade något att göra.
Min nuvarande äldsta hund spyr oxå ibland, ser det ofta om jag blir någon timme sen med maten på morgonen, men ibland kan det komma utan förvarning och ibland pga att hon ätit gräs