Allergisk hund
Hej! Jag har en hund med allergi med hemsk klåda. Jag får inte den hjälpen jag önskar hos veterinären. Jag skulle vilja veta om någon här kan zonterapi eller akupressur. Jag har arbetat med dessa terapiformer på människor i många år men vet inte var zonerna ligger på en hund. Vore mycket tacksam i fall någon här kunde hjälpa med med detta. Även andras erfarenheter inom homeopati för hundar skulle jag bli glad av att få ta del av. Med vänliga hälsningar från Eva

Uppsök annan vetrinär! Hunden utstår VÄLDIGT mycket med sådan klåda…
Vår hund är atopiker och har alltså inandningsallergi. Då hon andas in ex. lagringskvalster eller mögelsporer för hon fruktansvärd klåda och kliar upp stora sår på kroppen, det är hemskt!
Be om ett pricktest hos veterinären. På cirkus en halvtimme har ni då svar på vad det kan vara som besvärar henne.
Vi gjorde ett sådant test och vet nu hur vi skall göra för att vovvsan ska må bra.
Vet du vilken sorts allergi det är?
Min är spannmålsallergiker och klådan försvann när vi bytte foder till Orijen som är spannmålsfritt…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#1 hon har vart hos vetrinär redan skriver hon.
Undrar med vad hunden har för allergi? vetrinär brukar få fram rätt allergi o är den vetrinären itne så bra som du har så råder jag dig till byt vetrinär. Foderallergi är rätt vanligt och det gör man lätt med byta foder oftast är det spannmål dom inte tål, klådan är hemsk på dom.

#4 Därför jag skrev, gå till ANNAN vetrinär =) Måste även rätta dej med att foderallergi inte alls är vanligt. Den vanligaste allergin är inandningsallergin.