Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1302 ggr
MarHai
0

Koppelträning

Jag fick igår hem en liten cockerspaniel på 7 månader, ska ha henne här tills på måndag. Jag erbjöd mig att socialträna henne eftersom hennes ägare inte har haft den möjligheten.
Det största problemet är att hon aldrig har gått i koppel. När jag skulle gå till bilen med henne så vägrade hon gå, tvärnitade och bockade. Jag fortsatte gå ändå och hon följde efter några steg sen protestera igen.
När jag ska ta ut henne på kissrunda så sätter jag på henne halsband och koppel, men låter det hänga efter henne. Hon är så fäst vid mig så hon går inte långt, utan följer mig dit jag går. Lyssnar bra när jag ropar.

Så, nu till min fråga. Hur lär jag henne att gå i koppel?
Hon tycker inte illa om att jag sätter på halsbandet, snarare tvärt om, hon blir jätteglad. Men det är när det tar stopp för henne.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Never mind. Idag har hon gjort stora framsteg och går nu nästan perfekt i koppel :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Yessica
0

#1 Kul att höra! Det är ju ganska ovanligt för dom, speciellt om det blir så att man råkar dra i dom liksom. Så då reagerar dom så. Pippi hade massor med åsikter som valp med att gå i koppel. Haha!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi