Djurkommunikation/Djurtolk
Nu ska jag boka en tid hos en så kallad djurtolk eller djurkommunikatör. En sån som "pratar med djur". Teddy och jag ska se vad det är för nått.
Det vore kul att veta vad andra tycker om detta ämne. Själv är jag väldigt öppen men får se hur det går efter besöket.
Ska till en dam på öland. Hon skriver på sin hemsida att man inte ska ta illa upp ifall hunden tar upp något personligt vilket jag tycker är rätt så kul. Tänk om Teddy snackar skit om mig. Hon säger iallafall att hon kan kommunisera med Teddy och få reda på varför han beter sig som han gör och hur man kan jobba för att lösa det.
Iallafall. Vad tycker ni om detta? Vore kul att veta andras åsikter och se hur detta tas emot.
Ha det bra!
Jag tycker att det är bra med djurkommunikation. Jag själv har gått en kurs och tränat en del. Dock är jag lite skeptisk ibland om det är djurens tankar eller min egna intuition som talar utifrån djuret.
Men liksom vi människor så har djuren oxå känslor och jag antar att de kan tänka oxå, så varför skulle vi inte kunna kommunicera med dem. De läser ju vårt kroppspråk och vi kan lära oss läsa deras. Tids nog kommer jag fortsätta gå kurs inom dess ämne, för det är mkt intressant och givande då djuren har en speciell plats i mitt hjärta.
Hoppas det är en bra och seriös djurkommunikatör du hittat och att ni får en bra sk. sittning. Berätta gärna sen om hur det va osv.
Jag är öppen till detta och haft en till min häst. Fick reda på en heldel vad hon vart med om tidigare. Stora problem att lasta och fick svaret att det hänt en olycka i samban med lastning kollade upp infon från tidigare ägare som fött upp henne och det stämnde. Nu sa denna häst en del o trivdes med mig man jag fick svar o hjälp efter detta kunde man lasta henne utan panik o trassel. 3e gången gick hon rakt in. Jag hoppas du får en bra pratstund med kvinnan du ska till. Själv funderar jag på ta samma kvinna till våran hund med eftersom hon är bra.
Jag har varit till Pehr Trollsveden. Har skrivit om det här
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Än så länge är det en positiv inställning alltså. =)
Jag är intresserad. Men det är så många som uppenbart bluffar att det är svårt vem man skulle testa isåfall.
fast det hade varit kul att testa
Jag håller med. Många säger att de kan göra det via telefon eller med ett kort att titta på. Detta tycker jag är lite lustigt. Men men.
Hon jag ska till träffar oss personligen och då tror jag att hon får en större uppfattning. Det handlar trots allt mycket om hundens kroppspråk och energi antar jag.
Skriver en utvärdering när jag träffat henne tänkte jag. Så ni får se hur det går.