Staff
e ny hör just på hundar.ifokús, men inte på andra iFokus..
Men tänkte fråga er, om de finns nån här som äger staff/amstaff nån av demraserna?.
Jag gillar dem raserna, å ska ev köpa mig nån till sensommaren/hösten nästa år.. så e bara nyfiken på om nån här ute äöger ån sån hund..

Jag känner en jättetrevlig och bra uppfödare på staffar. Hon föder upp sunda och vackra hundar med stabila psyken. Henne kan jag rekommendera!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Tack, letar ju efter nån bra uppfödare efter som ja vill ställa ut så;)
#3 snygg, men skulle vart ännu snyggare utan kuperade öron, sånt gilalr ja inte å rasen ser sn7yggare ut om dem inte har det… e nog mer för amstaff än en staff tror ja… men ja en svensk upfödare måste de bli, bhar 9nte råd att åka runt å leta uppdödare i ut landet, har visligen hittat en bra i danmark men ja, vi få se;)
#4 Hehe, ja smaken är olika. Tycker hon passar i kuperade öron
Ja, det blir lite längre än danmark. Tror hon kommer från portugal eller belgien.. Minns inte.

#7 jätte fin hon e!
#8 bor i gbg, men upp mot stkhlm vette fan om ja har lust att åka, å inte heller så långt till kruna, utan karlstad top sån sträcka å runt om kring där, sen till helsingsborg, till malmö vill ja inte efter som ja ahr svårt med skånskan, om inte nån pratar skånska då..
#9 Jag har bekanta som har hundar ifrån kennlarna Gentle Art (Karlstad) & Ruscles (Gbg). De har verkligen lovordat de kennlarna, så ta dig en titt på deras hemsidor :)
Lycka till!

Jag har en Amstaff som kommer från en underbar kennel ! men dom finns här i sthlm, om det skulle vara av intresse så kan ja ge dig deras hemiside adress. Dom är seriösa, har mycket fina hundar , med bra utställningsresultat, bra MH och höfter, + ataxia testade..vilket dom MÅSTE vara! (min hunds mamma är inport) Men man får räkna med att stå i kö för de är många som är intresserade av hundar därifrån!
#9 alla i skåne pratar inte så grov skånska så man inte fattar dem :P .. och då får ni väl prata engelska om du inte förstår 
#10 Roscles har ja vart inne på å mejlat dem för länge sedan, hon erkar vara bra å så har honj fina hundar med=)
#11, aa ok de verkar vara bra, men får la se
# 12 ja suger när de gäller eng så ja tar inte den chansen ;)
#13 Ruscles kan jag gå i god för. De är bra människor.
#14 hihi jaa de har ja hört med.. ska ta å kontakta dem igen å höra lite å se om man kan få hälsa på, för en amstaff vill ja gärna ha..=)
#13 jaja du bestämmer, men tycker det är synd att du kanske missar, om du hittar några fina bara för att ägarna är från skåne :P
#16 jodå de finns säkert nån som e bra där nere, men som sakt ingen lust att dra mig neråt, å gillar inte direkt skåne häller, smaken e som baken.. Men klart hittar ja nån som jag gillar där nere så e de skit samma om ja fattarnada, finns andra sätt som man kan förstå varandra..

# 1 Vilka fina vovvar :)
Skulle själv vilja ha en amstaff när jag skaffar hund när jag blir lite äldre :) Nu när jag läste den här tråden undrar jag vad de största skillnaderna är på staff och amstaff? :)
#18 storleken är den största skillnaden, sen, av mina erfarenhet så är staffar lite mer energiska
Ursäkta att de blev så stort, ingen aning om vad som hände..
18 ta en amstaff dem e dunder ;)… bästa hund nånsin=)
#20 tycker tvärt om ;) hehe :P