Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1731 ggr
Gerbilflicka
0

Dagmatte utan betalt?

Jag tycker personligen att det kanns valdigt konstigt nar folk annonserar efter en dagmatte utan att vilja betala nagot for tjansten. Jag ar sjalv dagmatte (far betalt) och hur mycket jag an alskar mina daghundar sa skulle jag inte gora det helt gratis.

Det som alltid skrivs ar nagot i stil med…
1.) "Jag tycker inte det har ar nagot man ska gora for att tjana pengar utan for att man gillar hundar".
2.) "Min hund behover langa promenader och traning fran 7-18 om dagarna. Jag kan inte betala nagot utan letar efter nagon som vill ha trevligt sallskap om dagarna".
3.) "Det har ar nagot man ska gora for att man tycker det ar kul, inte for att fa pengar".

Varfor skulle inte dessa manniskor da, som har hela dagarna fria, skaffa en egen hund? Det tar ju faktiskt massor av jobb och tid med daghundar ocksa. Om det hade varit mina egna hundar hade jag inte behovt planera for nagon annan an mig sjalv heller.

Vad tycker ni? Ska en dagmatte inte ta betalt, eller ar det hundagarna som har planerat daligt i sitt hundkop eftersom de inte har rad med hundpassning?