hjälp med aktivering
behöver nu hjälp med aktivering,jag är då hundvakt till en air terrier, ägaren tyckte ja skulle gå runt 3-4 timmar. finns det någon bra aktivering man kan göra för en hund som man inte känner så bra? den kan vara utomhus, eller inomhus. och jag vill att det är han som ska få den mesta aktiveringen. några tipS? :) hjärna hjärnaktiveringar också. tack! :D

nosarbeten eller träna in tricks och sen kan du lägga ner godis i en toarulle och knipa ihop ändarna. eller lägga godis i petflaska så han får jobba med att få ut dem
gjorde med toarulle, men det tog inte lång tid tills han dregglade ner hela så det gick jätte lätt haha.
vi körde ett 30 minuters pass genom att kanska tennisboll så lång ja kunde på en baskebollsplan med staket så han inte kunde rymma, även var det konstgräs. han verkade gilla det :)
**men ett beteènde ja undrar över !
**när det ser ut som dom springer på marken, asså han låg ner, så såg de ut som han sprang, eller rullade runt i fejkgräset. e de normalt? tyckte det såg ut som lycka i mina ögon :)
förlåt om ja verkar okunnig, men någon gåång är den första :)

tejpa den då:P Det gjorde jag på en hund som var extremt duktig på att öppna toarullar.
han är bara glad bry dej inte om det:)
Spår? Det går ju alltid att börja lite smått :) Lite agility beror ju på hur gammal den är osv, Göm godis inne och låt h*n leta efter dom :) även petflaskan är väldigt bra som #1 sa :)
nu har han åkt hem, men tack för alla bra tips! ska ha odm i huvudet till nästa gång ja behöver passa hundar, från och med nu vill jag kunna ta hand om andras hundar i någon dag på vinter/sommar/höst loven. tror ni någon här skulle behöva den hjälpen? tycker ni att jag borde lägga ut en annons i vinter om det? :)

5# ja det tycker jag! Många åker iväg över lov och vill ha någon som passar sina hundar.